Binary Options Greeks – Definisi dan penjelasan

Binary Options Greeks - Definisi dan penjelasan

Pilihan binari greeks ialah huruf abjad Yunani, biasanya digunakan untuk menunjukkan betapa sensitifnya harga sesuatu pilihan terhadap perubahan dalam salah satu inputnya. Mereka adalah penting untuk pengurusan portfolio dinamik dalam pilihan binari.

The pilihan binari Orang Yunani yang dilindungi adalah:

Perduaan Pilihan YunaniDi Bawah MogokAtas Mogok
Delta Pilihan Panggilan Perduaan+ve+ve
Binary Put Option Delta-ve-ve
Pilihan Panggilan Perduaan Gamma-ve+ve
Binary Put Option Gamma+ve-ve
Pilihan Panggilan Perduaan Theta+ve-ve
Binary Put Option Theta-ve+ve
Pilihan Panggilan Perduaan Vega+ve-ve
Binary Put Option Vega-ve+ve

Terdapat orang Yunani lain, tetapi mereka tidak begitu berpengaruh seperti empat orang pertama. 

Mereka ini adalah orang Yunani yang membimbangkan saya di dalam lubang dan kemudian di hadapan skrin (memenatkan mental) selama 15 tahun saya sebagai pembuat pasaran pilihan, dengan orang Yunani seperti Rho tidak begitu penting walaupun ketika berdagang STIR.

Mana-mana orang boleh menghargai nilai saksama dan mewujudkan pasaran dua belah di sekelilingnya, tetapi pengurusan risiko yang mengikuti perdagangan memisahkan golongan profesional daripada golongan amatur. 

Ramai yang tidak memahami bahasa Yunani mereka dengan cukup baik untuk membuat persembahan yang rumit dan memahami bagaimana profil Yunani mereka telah berkembang. Keyakinan peniaga dalam penentuan harga pasti dipengaruhi oleh ketidakupayaannya untuk memahami profil risikonya. Sebagai contoh, peniaga pilihan yang tidak mengetahui deltanya akan setanding dengan peniaga niaga hadapan yang tidak tahu berapa banyak niaga hadapan dia panjang atau pendek.

Saya telah ditanya berkali-kali tentang pelajaran yang telah saya ajar kepada peniaga pilihan yang ingin memulakan dagangan. Sebenarnya saya tidak pernah mengajar sesiapa cara untuk berdagang kerana saya terlalu sibuk menunjukkan kepada mereka bagaimana untuk mengelakkan kehilangan wang.

Lihat artikel penting lain dalam saya glosari pilihan binari.

Tulis komen