Adakah Pilihan Perduaan sah? – Peraturan di negara yang berbeza

Adakah Pilihan Perduaan sah? - Peraturan di negara yang berbeza

Peraturan pilihan binari di negara global yang berbeza akan berbeza. Anda harus biasa dengan peraturan dan peraturan sekarang diikuti di negara itu sebelum anda mula berdagang pilihan binari dengan wang sebenar kerana ia boleh menjadi sah atau tidak sah untuk anda.

Pada masa kini, ia telah menjadi mungkin bagi sesiapa sahaja untuk mempunyai sambungan Internet untuk berdagang pilihan binari dalam pasaran kewangan antarabangsa. Oleh itu, untuk tidak melanggar sebarang peraturan, kami akan membincangkan hari ini jika Pilihan Perduaan adalah sah, di mana ia diharamkan, dan mengapa ia diharamkan untuk pedagang dalam artikel berikut.

➨ Daftar dengan broker binari terbaik Pocket Option sekarang!

(Amaran risiko: Modal anda boleh berisiko)

Apakah pilihan binari? Asal, sejarah, risiko, penipuan dan penipuan

Pilihan Perduaan ialah sejenis kontrak derivatif kewangan yang menyediakan bayaran tetap kepada pedagang jika harga aset pendasar mencapai tahap yang telah ditetapkan atau “harga pukulan” pada masa tamat tempoh. 

Ia dikenali sebagai pilihan "perduaan" kerana hanya terdapat dua hasil yang berpotensi: peniaga sama ada memenangi pembayaran yang telah ditetapkan untuk ramalan yang berjaya atau kehilangan wang awal yang dilaburkan. Sifat penting bagi Binary Options dan kepastian pembayaran mereka telah menjadikan mereka terkenal.

Asal dan sejarah:

Pilihan binari pertama kali muncul sebagai instrumen kewangan pada awal 2000-an dan di mana diluluskan oleh CFTC di Amerika Syarikat. Mereka mendapat populariti dalam kalangan peniaga runcit kerana mereka menawarkan cara yang mudah untuk membuat pertaruhan pada tindakan harga aset yang berbeza, seperti pasangan mata wang, ekuiti, komoditi dan indeks.

Risiko: 

  • Berisiko tinggi: Pilihan binari dianggap sebagai instrumen berisiko tinggi kerana sifatnya yang serba boleh atau tidak. Seorang peniaga kehilangan apa sahaja yang mereka laburkan jika unjuran mereka tidak betul.
  • Ketelusan yang tidak mencukupi: Pasaran pilihan binari sering dikaitkan dengan kekurangan keterbukaan, menjadikannya mencabar bagi pelabur untuk memahami semua risiko dan peluang yang terlibat.
  • Kerumitan harga: Penetapan harga pilihan binari boleh mencabar kerana banyak pembolehubah terlibat, seperti nilai aset pendasar, betapa tidak menentunya, baki masa sebelum tamat tempoh dan banyak lagi. Kerumitan ini boleh menjadikan ia mencabar bagi peniaga runcit untuk menilai kemungkinan sebenar kejayaan dengan tepat.

Penipuan dan penipuan:

Pilihan binari telah dibelenggu oleh amalan penipuan dan penipuan selama ini, termasuk:

  • Broker tidak terkawal: Banyak broker pilihan binari beroperasi tanpa peraturan yang betul, menjadikannya lebih mudah untuk mereka terlibat dalam aktiviti penipuan, memanipulasi harga, dan menolak pengeluaran.
  • Pemasaran yang mengelirukan: Sesetengah broker menggunakan taktik pemasaran yang agresif dan menipu, menjanjikan pulangan yang tidak realistik untuk memikat peniaga yang tidak curiga.
  • Manipulasi: Terdapat kes di mana broker memanipulasi platform dagangan pilihan binari untuk memastikan peniaga kehilangan pelaburan mereka.
  • Penolakan pengeluaran: Sesetengah broker yang tidak bertanggungjawab menyukarkan peniaga untuk mengeluarkan dana mereka, dengan berkesan memerangkap wang mereka.
  • Kecurian identiti: Dalam sesetengah keadaan, maklumat peribadi dan kewangan peniaga telah terjejas apabila berurusan dengan broker pilihan binari yang menipu.

Disebabkan oleh risiko dan aktiviti penipuan ini, banyak negara dan pihak berkuasa kawal selia mengambil langkah untuk mengharamkan atau mengawal selia perdagangan pilihan binari, seperti yang diterangkan dalam maklum balas sebelum ini. Tindakan ini bertujuan untuk melindungi pelabur runcit dan mengekalkan integriti pasaran kewangan.

Definisi peraturan Pilihan Perduaan:

Definisi peraturan Pilihan Perduaan

Pengawal selia kewangan sesebuah negara membenarkan, mengawal selia atau melarang untuk berdagang produk kewangan seperti Pilihan Perduaan. Pilihan binari ialah instrumen kewangan yang sah untuk berdagang di banyak negara, termasuk Amerika Syarikat, India, dan Brazil sebagai contoh. Seorang peniaga mesti mencari platform dalam talian yang sesuai untuk berdagang kontrak pilihan ini. 

Semasa memilih broker atau platform, anda mesti ingat bahawa badan kawal selia harus mengawasinya. Mendaftar dengan broker terkawal melindungi anda daripada sebarang penipuan. 

Memandangkan ini adalah sah di banyak negara, badan kawal selia kewangan mengawasi fungsinya.

Contohnya:

  • Lesen Perkhidmatan Kewangan Australia mengawal selia cara pilihan binari didagangkan di Australia. 
  • Pihak Berkuasa Pasaran Kewangan di New Zealand memegang semua broker bertanggungjawab untuk operasi mereka di negara ini. Ia juga menyemak bagaimana broker membenarkan pelanggan mereka berdagang pilihan binari. 
  • Suruhanjaya Sekuriti dan Bursa Cyprus di Cyprus ialah salah satu badan kawal selia terkemuka di dunia. Ia memegang broker yang beroperasi di Cyprus untuk tindakan kewangan mereka. 
  • Pihak Berkuasa Perkhidmatan Kewangan Malta menyemak bagaimana pilihan binari didagangkan di Malta. 
  • Di kebanyakan negara lain, pilihan binari adalah sah untuk berdagang, dan pelabur boleh menjadi kaya dengan perdagangan ini. Walau bagaimanapun, pengetahuan pasaran yang betul dan membuat keputusan yang bijak menyokong perkara ini. 

Syarat Dagangan Pilihan Perduaan di negara yang berbeza

Perdagangan pilihan binari berbeza-beza

Sesetengah negara di dunia menganggap perdagangan pilihan binari sebagai perniagaan yang menyalahi undang-undang, manakala negara global lain menganggap pilihan binari perdagangan sebagai berkaitan dengan perjudian. Pihak berkuasa kewangan di negara lain melihat aktiviti perdagangan pilihan binari sebagai pasaran kewangan lain, jadi ia harus dikawal. Kos yang berkaitan dengan peraturan adalah tinggi, kerana ia datang dengan harga.

Apabila broker pilihan binari dikawal, ia biasanya mendapat lesen. Seorang broker memerlukan kebenaran bukan sahaja pada permulaan. Lesen diperlukan untuk broker melakukan perdagangan dengan kerap. Lesen akan terdedah kepada penggantungan jika broker melanggar kelakuan perniagaan. Perbelanjaan kawal selia yang tinggi membuatkan ramai orang terlepas pandang proses tersebut. Mereka menubuhkan sendiri perniagaan luar pesisir dan menyasarkan peniaga di negara-negara di mana Perdagangan Opsyen Binari harus dikawal selia.

Peniaga gagal memahami bahawa mereka terdedah kepada risiko kerana ia adalah kawasan kelabu untuk menjalankan perniagaan. Pilihan binari perdagangan adalah perniagaan yang menguntungkan walaupun untuk peniaga, tetapi mereka akan menghadapi dua masalah. Masalah pertama ialah mereka tidak tahu ke arah mana pasaran akan pergi. Masalah lain ialah mereka tidak boleh menilai harga aset pada masa tertentu pada masa hadapan.

Pilihan Perduaan diharamkan di negara-negara berikut:

Di negara-negara ini, ia tidak dibenarkan untuk berdagang Pilihan Perduaan atau ia hanya tersedia untuk pedagang profesional:

  • Finland
  • Perancis
  • Irland
  • Itali
  • Croatia
  • Latvia
  • Luxembourg
  • Malta
  • Belanda
  • Austria
  • Poland
  • Romania
  • Slovakia
  • Cyprus

Mengapa larangan pilihan binari berlaku?

Pengharaman perdagangan pilihan binari berlaku terutamanya untuk melindungi pelabur runcit daripada risiko ketara instrumen kewangan ini dan menangani amalan penipuan yang meluas dalam industri. Berikut adalah sebab utama larangan Pilihan Perduaan berlaku:

1. Risiko tinggi untuk pelabur runcit

Pilihan binari adalah derivatif kewangan yang sangat berisiko tinggi kerana ia menawarkan pembayaran tetap jika ramalan pedagang adalah betul. Walau bagaimanapun, jika ramalan itu salah, ia mengakibatkan jumlah kerugian pelaburan. 

Sifat pilihan binari yang serba boleh atau tidak boleh membawa kepada kerugian kewangan yang besar bagi pelabur runcit yang mungkin tidak memahami sepenuhnya risiko yang terlibat.

2. Kerumitan dan kekurangan ketelusan

Pilihan binari penentuan harga melibatkan pengiraan kompleks yang boleh menyukarkan pedagang runcit untuk memahami sepenuhnya. Kekurangan ketelusan ini menyebabkan pelabur mencabar untuk menilai kemungkinan sebenar kejayaan, menyumbang kepada kerugian yang ketara.

3. Pemasaran yang mengelirukan dan maklumat yang mengelirukan

Banyak broker pilihan binari menggunakan taktik pemasaran yang agresif dan menipu untuk menarik pelabur. Mereka sering menjanjikan keuntungan yang tidak realistik dan memperkecilkan risiko yang berkaitan dengan perdagangan pilihan binari, mengelirukan pelabur runcit untuk membuat keputusan yang tidak betul.

4. Broker yang tidak dikawal dan menipu

Sebilangan besar broker pilihan binari beroperasi tanpa peraturan yang betul, membawa kepada aktiviti penipuan yang meluas. Sesetengah broker memanipulasi platform dagangan untuk memastikan peniaga kehilangan pelaburan mereka, manakala yang lain enggan membenarkan pengeluaran, dengan berkesan memerangkap dana pelabur.

5. Penipuan antarabangsa dan kerosakan reputasi

Industri pilihan binari, terutamanya di negara seperti Israel, dikaitkan dengan penipuan antarabangsa yang menganiaya pelabur di seluruh dunia. Penipuan sedemikian menjejaskan reputasi industri dan negara tempat broker ini bertapak.

6. Perlindungan pelabur

Pengawal selia di pelbagai negara dan wilayah mempunyai mandat untuk melindungi kepentingan pelabur runcit. Larangan ke atas pilihan binari dilihat perlu untuk menjaga kesejahteraan kewangan peniaga individu yang terdedah kepada bahaya kewangan yang ketara.

7. Konsisten dengan matlamat pengawalseliaan yang lebih luas

Pengharaman perdagangan pilihan binari selalunya merupakan sebahagian daripada usaha pengawalseliaan yang lebih luas untuk memastikan integriti pasaran kewangan dan meningkatkan perlindungan pengguna. Langkah-langkah ini bertujuan untuk membawa industri pilihan binari selaras dengan peraturan sedia ada yang mengawal instrumen kewangan lain.

Pilihan Perduaan adalah sah di negara ini

Di negara-negara ini, adalah sah untuk berdagang Pilihan Perduaan:

Larangan dan peraturan di negara penting:

Perdagangan binari kebanyakannya popular di Amerika Syarikat, Europa, dan Asia. Kami menyenaraikan negara yang paling penting di bawah dengan status kawal selia mereka pada Pilihan Perduaan:

Amerika Syarikat

Amerika Syarikat

Kebanyakan peniaga menganggap bahawa perdagangan pilihan binari dalam Amerika Syarikat boleh dipercayai dan selamat. Ini kerana negara ini mempunyai asas kawal selia yang kukuh. Pedagang di Amerika Syarikat tahu pihak berkuasa kewangan akan campur tangan jika broker pilihan binari mengalami masalah kecairan. Undang-undang negeri dan pusat membenarkan perdagangan pilihan binari di Amerika Syarikat.

Peraturan yang terpakai untuk perdagangan pilihan binari di Amerika Syarikat adalah yang paling sukar. CFTC atau Suruhanjaya Dagangan Niaga Hadapan Komoditi dan SEC atau Suruhanjaya Keselamatan dan Pertukaran menyediakan broker pilihan binari dengan peraturan. Ia adalah untuk kepentingan peniaga. Sehubungan itu, peniaga berpotensi di Amerika Syarikat mesti menyemak sama ada broker itu dikawal selia. 

Peniaga dibenarkan untuk membuka akaun dagangan hanya dengan broker pilihan binari yang dikawal selia di negara ini. Semua broker pilihan binari yang dikawal selia di Amerika Syarikat mesti mengekalkan wang yang didepositkan dalam akaun berasingan dengan bank kustodian.

United Kingdom

United Kingdom

FCA atau Pihak Berkuasa Kelakuan Kewangan ialah pihak berkuasa kewangan yang penting di United Kingdom. Walau bagaimanapun, FCA mengawal Kontrak untuk Perbezaan dan broker Forex. Namun, ia tidak berurusan dengan broker pilihan binari kerana UK menganggap perdagangan pilihan binari sebagai aktiviti perjudian. Kerajaan persekutuan melantik pihak berkuasa kewangan yang berbeza untuk berurusan dengan perdagangan pilihan binari. Suruhanjaya Perjudian negara merangka peraturan untuk pilihan binari perdagangan. Ini kerana negara menganggap perjudian dan perdagangan/pelaburan sebagai aktiviti yang berbeza.

Broker pilihan binari di United Kingdom menarik pedagang dengan pulangan yang baik. Mereka menyediakan 60% dan pulangan maksimum 90% pelaburan mereka. Walau bagaimanapun, tangkapannya ialah jika peniaga tidak mendapat arah yang betul dan tarikh tamat tempoh, dia akan kehilangan semua wang. Kadar pulangan adalah menarik, tetapi ia tidak menarik dalam realiti. Peniaga pilihan binari yang berpengalaman di UK tidak akan percaya kadar pulangan.

Secara keseluruhan, perdagangan jangka pendek pilihan binari mencerminkan sifat perjudiannya. Ia menjadikan pihak berkuasa kewangan di United Kingdom menganggap industri pilihan binari sebagai aktiviti perjudian dan bukan sebagai pelaburan. 

Broker binari terbaik:
(Amaran risiko: Dagangan adalah berisiko)

Pocket Option - Berdagang dengan keuntungan yang tinggi

123455.0/5

Pocket Option - Berdagang dengan keuntungan yang tinggi

  • Menerima pelanggan antarabangsa
  • Bayaran tinggi 95%+
  • Platform profesional
  • Deposit cepat
  • Perdagangan Sosial
  • Bonus percuma
(Amaran risiko: Dagangan adalah berisiko)

negara Islam di Asia

negara orang Islam

Bagi negara Islam, Perdagangan Opsyen Binari dianggap sebagai Haram. Haram ialah perkataan Arab yang bermaksud sesuatu yang dilarang. Beberapa aspek kehidupan seorang Islam dikawal oleh undang-undang Syariah. Syariah juga adalah bahasa Arab untuk "jalan yang harus diikuti." Walau bagaimanapun, tidak ada yang disebut dalam Syariah tentang perdagangan. Dalam Syariah, judi dan tamak dinyatakan sebagai Haram. Jadi, daripada penyelidikan kami, Perdagangan Opsyen Binari adalah halal.

Orang ramai ketagih berjudi kerana tamak, dan itu memudaratkan. Islam amat sedar akan perkara itu. Perdagangan dan perjudian mempunyai perbezaan, tetapi perdagangan boleh menjadi ketagihan seperti perjudian tanpa sekatan.

Australia

Australia mengharamkan perdagangan pilihan binari pada Mac 2018. Suruhanjaya Sekuriti dan Pelaburan Australia (ASIC) menggubal larangan itu. Sebab utama larangan itu adalah sifat pilihan binari yang berisiko tinggi, yang sering membawa kepada kerugian kewangan yang ketara bagi pelabur runcit. 

Banyak broker pilihan binari didapati terlibat dalam pengiklanan yang mengelirukan dan amalan perdagangan yang tidak adil, menyukarkan pelabur untuk membuat keputusan termaklum. Larangan itu bertujuan untuk melindungi pengguna Australia daripada risiko ini.

United Kingdom

Perdagangan pilihan binari telah diharamkan di United Kingdom pada Januari 2018. Pihak Berkuasa Kelakuan Kewangan (FCA) mengenakan larangan itu, memetik kebimbangan tentang sifat berisiko tinggi pilihan binari dan potensinya untuk membahayakan pelabur. 

FCA mendapati bahawa pilihan binari sering dipasarkan secara menipu dan pelabur amat kurang bernasib baik apabila memperdagangkannya disebabkan oleh struktur pembayaran yang tidak simetri. Larangan itu juga merupakan sebahagian daripada usaha yang lebih luas untuk mengawal selia perdagangan runcit derivatif kewangan dan melindungi pengguna daripada penipuan.

Eropah

Pada Januari 2018, Penguasa Sekuriti dan Pasaran Eropah (ESMA) melaksanakan langkah sementara untuk menyekat penjualan pilihan binari kepada pelabur runcit di seluruh Kesatuan Eropah (EU). Keputusan itu berdasarkan kebimbangan tentang kerumitan dan risiko yang berkaitan dengan pilihan binari, serta potensi amalan penipuan oleh broker. 

Langkah-langkah ini termasuk mengharamkan pemasaran, pengedaran dan penjualan pilihan binari kepada pelanggan runcit dan melaksanakan had leverage pada produk kewangan yang berkaitan.

Israel

Israel mengambil tindakan untuk mengharamkan pilihan binari pada Oktober 2017. Keputusan itu didorong oleh laporan meluas mengenai aktiviti penipuan dalam industri pilihan binari, dengan banyak broker pilihan binari Israel yang tidak dikawal menyasarkan pelanggan antarabangsa. 

Broker ini sering menggunakan taktik pemasaran yang agresif dan maklumat yang mengelirukan untuk menarik pelabur runcit untuk membuat deposit yang besar dan kehilangan wang. Kerajaan Israel mengiktiraf keperluan untuk melindungi reputasinya dan kepentingan pelabur di dalam dan luar negara.

Adakah Pilihan Perduaan sah atau tidak?

Adakah Pilihan Perduaan sah atau tidak?

Pilihan Perduaan adalah 100% sah untuk berdagang, tetapi terdapat sekatan dan peraturan di negara yang berbeza untuk produk kewangan. Sebagai contoh, di Eropah, Binary Options tidak dibenarkan dijual kepada pedagang persendirian. Sesetengah negara, seperti Israel, mengharamkannya sepenuhnya, dan negara lain tidak mengawal atau mengawalnya, seperti Amerika Syarikat.

Apabila anda ingin berdagang Pilihan Perduaan, anda perlu menyelidik maklumat tentang status peraturan di negara anda; di laman web ini, kami menyediakan anda semua maklumat yang diperlukan!

Bagaimana untuk mengenal pasti perdagangan Pilihan Perduaan yang tidak sah?

Bagaimana untuk mengenal pasti perdagangan Pilihan Perduaan yang tidak sah

Terdapat beberapa peretasan mudah untuk memahami sama ada platform dagangan itu sah atau tidak. Jom semak.

#1 Urus niaga Binari Haram

Sesiapa sahaja boleh melihat platform dagangan dengan banyak kaedah pembayaran. Salah satunya adalah urus niaga pilihan binari. Anda tidak boleh memahami sama ada firma atau platform Broker adalah baik atau tidak dari luar; untuk mengetahuinya, cara terbaik adalah dengan menyemak lokasi syarikat.

Menyemak tapak tidak mengapa, tetapi yakin tentang syarikat, lokasi atau alamat adalah yang terbaik. Kenapa begitu? Kerana perdagangan tidak seperti kurikulum lain di dunia. Di sini, pemilihan tempat dan lesen yang sesuai adalah yang paling penting. 

➨ Daftar dengan broker binari terbaik Pocket Option sekarang!

(Amaran risiko: Modal anda boleh berisiko)

#2 Mengetahui proses perdagangan

Apabila ia datang kepada perdagangan binari, terdapat banyak pilihan. Anda perlu menyemak peraturan di sini. Setiap negara mengikuti garis panduan khusus untuk melakukan perdagangan pilihan binari. Pelanggaran undang-undang itu bermakna organisasi itu menyalahi undang-undang.

Syarikat yang tidak dikawal dan tidak berdaftar adalah berbahaya. Mereka bukan sahaja menarik anda kepada aktiviti yang menyalahi undang-undang tetapi juga mengalirkan semua wang dari akaun anda. Untuk mengesan organisasi sedemikian, semak lesen, kelulusan kerajaan dan peraturan kawal selia mereka. Anda boleh memadankan ini dengan buku undang-undang sebenar negara.

#3 Memilih platform perdagangan binari yang sah

Mengesan pilihan binari haram bukanlah satu-satunya perkara. Anda juga perlu mencari perdagangan undang-undang terbaik secara selari. DCM adalah yang terbaik dalam kes ini. DCM atau bursa membenarkan pedagang untuk berdagang dengan komoditi, indeks dan instrumen lain

Oleh itu, anda boleh mengekalkan kedua-dua belah pihak dengan mengelakkan pilihan binari haram dan membenarkan pilihan binari yang sah dan tulen kerana anda telah mempelajari cara terbaik untuk mengetahui pilihan binari yang menyalahi undang-undang dan undang-undang. Kini, tiba masanya untuk belajar bagaimana untuk berdagang secara sah pada pilihan binari.

Bagaimana untuk berdagang pilihan binari secara sah?

IQ Option - carta dagangan

Perkara pertama dahulu, Sentiasa cari penyedia perdagangan yang sah atau terkawal. Sebelum anda melakukan sesuatu dari pihak anda, yakinlah tentang pembekal. Sekali lagi perkara yang sama untuk diikuti, lihat Garis Panduan CFTC, padankannya, dan kemudian melompat ke dalamnya.

Jika anda tergolong dalam mana-mana negara selain Amerika Syarikat, memadankan garis panduan CFTC sudah memadai untuk anda. Walau bagaimanapun, semak kedua-dua CFTC dan SEC (Suruhanjaya Bursa Saham) peraturan jika anda dari Amerika Syarikat. Di samping itu, semak Sekuriti AS untuk mendapatkan pembayaran terjamin. Bagaimanakah langkah-langkah ini akan membantu anda melakukan pilihan binari undang-undang? Mari lihat:

  • Kecurian identiti adalah isu yang serius apabila melibatkan perdagangan. Dengan langkah-langkah ini, tiada siapa yang boleh bersembunyi di sebalik topeng.
  • Dalam banyak kes, pembayaran berhenti apabila dagangan tamat. Sesetengah syarikat atau individu enggan membayar dana tersebut. Mereka juga melakukan penipuan dengan pelaburan itu. Untuk mengelakkan masalah sedemikian dan mengelakkan transaksi haram Binari, mengesahkan langkah-langkah ini adalah penting.
  • Sesetengah syarikat akan memenangi kepercayaan anda dengan menawarkan beberapa alatan termaju yang diubah suai. Mereka diubah suai kerana sesetengah syarikat memalsukan beberapa alat canggih untuk merebut wang daripada pelabur. 
➨ Daftar dengan broker binari terbaik Pocket Option sekarang!

(Amaran risiko: Modal anda boleh berisiko)

Mereka akan menunjukkan kepada anda hasil yang positif; namun, mereka akan mengambil segala-galanya daripada anda pada akhirnya. Kes sebegini telah direkodkan di Amerika baru-baru ini. Sebab peraturan ketat mengenai perdagangan Binari ialah terdapat aktiviti haram yang tinggi di seluruh negara. 

Jadi, kami mengesyorkan anda menyemak ini untuk memastikan pelaburan anda. 

Mengelakkan aplikasi pihak ketiga adalah yang terbaik untuk anda. Tidak semua orang mempunyai masa untuk melakukan perdagangan sendiri. Itulah sebabnya kebanyakan peniaga menggunakan aplikasi pihak ketiga. Sentiasa gunakan alat canggih dan selamat untuk memastikan wang anda selamat. 

Sesetengah firma Pembrokeran bertanggungjawab ke atas akaun anda dan akhirnya merosakkannya. Jadi, setiap kali anda memberi tanggungjawab kepada seseorang, sentiasa kemas kini.

Faktor yang perlu dipertimbangkan semasa berdagang Pilihan Perduaan sah:

Faktor yang perlu dipertimbangkan semasa berdagang Pilihan Perduaan sah

Anda mungkin mempunyai kebebasan untuk membeli dan menjual produk kewangan di mana-mana negara global, tetapi anda perlu mempertimbangkan beberapa faktor penting. Faktor pertama dan terpenting yang perlu dipertimbangkan semasa berdagang produk kewangan ialah anda mesti mengetahui peraturan perdagangan negara. Ia akan membantu anda dalam melaksanakan aktiviti dagangan anda bukan sahaja dengan cekap tetapi juga menguntungkan.

Tentukan di mana untuk membelanjakan wang anda

Apabila menentukan tempat untuk melabur wang titik peluh anda, anda perlu mengkaji beberapa produk kewangan yang tersedia untuk didagangkan di pasaran negara tersebut. Anda perlu melakukan penyelidikan menyeluruh dan memutuskan produk kewangan yang sesuai dengan anda. Anda boleh menggunakan perkhidmatan penasihat atau perancang kewangan di negara tersebut untuk mengetahui produk kewangan yang betul. Sama ada anda berunding dengan profesional atau melakukan penyelidikan sendiri, adalah penting untuk mempertimbangkan lima aktor berikut sebelum berdagang produk kewangan di sesebuah negara.  

#1 Pertimbangkan pulangan pelaburan anda semasa berdagang produk kewangan

Mengira pulangan pelaburan adalah faktor pertama dan terpenting yang perlu anda pertimbangkan semasa berdagang sebarang aset kewangan di mana-mana negara. Pendapatan ialah parameter utama yang anda perolehi daripada membeli atau menjual produk kewangan. Adalah bijak untuk menyemak sama ada produk itu menawarkan pulangan yang terjamin. Apa sahaja produk yang anda niagakan, sama ada produk berkaitan pasaran, ekuiti atau hutang, anda mesti memilih produk yang meningkatkan ROI anda.

#2 Mengetahui harga dan perbelanjaan yang terlibat dalam perdagangan produk kewangan

Yuran dan kos dagangan di Saxo
Yuran dan kos dagangan di Saxo

Kos produk kewangan adalah salah satu faktor penting untuk dipertimbangkan semasa membeli atau menjualnya kerana ia memberi kesan kepada pulangan secara langsung. Anda perlu mengetahui kos berbeza yang berkaitan dengan perdagangan produk kewangan, termasuk:

  • Perbelanjaan biasa dalam produk kewangan pada masa pelaburan anda
  • Wang yang terlibat dalam mengendalikan pelaburan anda
  • Perbelanjaan yang berkaitan dengan pengeluaran anda

Mengetahui perbelanjaan ini lebih awal daripada aktiviti perdagangan anda akan membantu anda dalam membuat keputusan yang berpengetahuan.

#3 Ketahui masa yang sesuai untuk melabur wang anda dalam berdagang produk kewangan

EUR USD Tradingview memilih rangka masa
EUR USD Tradingview memilih rangka masa

Anda perlu menetapkan matlamat dagangan sebelum memulakan aktiviti dagangan anda. Jangka masa yang sesuai untuk melabur adalah faktor penting. Ini kerana produk kewangan yang cair dan menjana pendapatan adalah lebih baik untuk jangka pendek. Sebaliknya, produk pertumbuhan sesuai untuk ufuk yang lebih panjang. Jika anda ingin membina wang untuk masa yang lama, anda boleh mempertimbangkan perdagangan ekuiti kerana ia adalah alat yang paling berpengaruh untuk membentuk kekayaan di kalangan pedagang profesional. Ia adalah kerana ia lari daripada standard pengkompaunan.

#4 Jangan lupa tentang cukai pendapatan semasa berdagang produk kewangan kegemaran anda

Pertimbangan cukai untuk mana-mana produk spekulasi adalah kunci untuk mengetahui pulangan tersedia yang anda perolehi daripada melabur dalam perdagangan produk kewangan. Ia membantu anda mengetahui sama ada bijak untuk melabur wang anda atau tidak. Terdapat beberapa produk kewangan yang dikecualikan daripada membayar cukai pendapatan. Oleh itu, minat anda ryang diterima pada mereka adalah bebas cukai, juga. Pertimbangkan berdagang produk kewangan yang mempunyai pengecualian cukai pendapatan atau membawa minimum cukai pada pendapatan yang anda hasilkan daripada mereka.

#5 Pertimbangkan kecairan semasa memilih produk kewangan untuk didagangkan

Satu lagi faktor penting untuk difikirkan sebelum melabur wang anda dalam perdagangan produk kewangan ialah kecairan. Anda harus tahu betapa mudahnya anda boleh mengubah pelaburan anda menjadi tunai apabila anda memerlukannya. Ia juga penting untuk mengetahui penalti yang berkaitan dengan pengeluaran awal. Kecairan menganggap penting pada masa krisis kewangan apabila anda kesempitan wang.

➨ Daftar dengan broker binari terbaik Pocket Option sekarang!

(Amaran risiko: Modal anda boleh berisiko)

Pematuhan peraturan untuk broker pilihan binari

Jika anda berminat untuk berdagang pilihan binari, anda harus terlebih dahulu mengetahui peraturan yang berlaku dalam hal ini, kerana tidak semua broker pilihan binari dikawal selia. Oleh itu, anda perlu berhati-hati dan berhati-hati untuk menangkap broker yang dilesenkan sebagai broker dagangan oleh pihak berkuasa kewangan yang sah.

Keperluan pelesenan untuk broker pilihan binari

Logo rasmi CySEC

Melesenkan broker yang menawarkan pilihan binari sebagai instrumen perdagangan melindungi pedagang dan mengekalkan integriti broker ini. Kerana percaya atau tidak, semakin banyak broker penipuan yang menawarkan pilihan binari, semakin tidak popular perdagangan dengan instrumen ini. Oleh itu, untuk mengelakkan industri kelihatan tidak popular, seseorang harus pilih hanya broker yang dikawal selia dan jujur. 

Tetapi bagaimana anda boleh mengenali pengawal selia sedemikian? Baiklah, seperti mana-mana perdagangan lain, broker pilihan binari mempunyai badan kawal selia mereka sendiri.

Antara yang paling terkenal ialah, contohnya:

Kedua-duanya menguatkuasakan garis panduan yang ketat. Keperluan pelesenan untuk broker untuk dilesenkan sama sekali adalah sangat ketat dan tertakluk kepada banyak peraturan. Jadi tidak semudah itu broker mendapatkan permit untuk menawarkan perdagangan pilihan binari.

Proses untuk broker diluluskan di tempat pertama terdiri daripada beberapa langkah – Pertama, terdapat pemeriksaan latar belakang menyeluruh broker, prestasi kewangannya, keupayaan operasi dan pematuhan masa lalu. Ini bermakna broker diimbas dan diteliti dari atas ke bawah untuk menilai kebolehpercayaannya pada mulanya. Lagipun, ia adalah melalui pelaksanaan proses permohonan yang ketat bahawa pengawal selia bertujuan untuk melindungi pelabur dan mengekalkan integriti pasaran.

Untuk mengelakkan aktiviti haram, kawalan atau dasar tertentu mesti ada. Broker dikehendaki melaksanakan dasar dan prosedur AML yang kukuh, melaksanakan usaha wajar terhadap pelanggan, memantau transaksi dan melaporkan aktiviti yang mencurigakan.

Logo rasmi pihak berkuasa kelakuan Kewangan (FCA)

Seperti yang anda lihat, ini memastikan bahawa broker mempunyai rizab modal yang mencukupi untuk menampung potensi kerugian dan memenuhi permintaan pengeluaran. Kestabilan kewangan mewujudkan keyakinan di kalangan pedagang dan melindungi mereka daripada risiko insolvensi broker.

Satu perkara yang masih sangat penting ialah dana pelanggan yang diasingkan.

Hanya apabila ini disimpan berasingan daripada dana operasi broker boleh peniaga menganggap bahawa dana mereka dilindungi sekiranya berlaku ketidakmampuan bayar atau kebankrapan broker. Atau adakah anda ingin mengambil risiko kehilangan banyak wang jika broker membuat kesilapan?

Oleh kerana sangat sedikit orang yang mahukan itu, undang-undang telah memikirkan di sini. Kami sebagai peniaga yang membeli pilihan binari dilindungi oleh ini dan dengan itu sampai kepada broker yang boleh dipercayai yang memenuhi tanggungjawab mereka.

Dengan keperluan ini, broker pilihan binari membuktikan kebolehpercayaan dan integriti mereka kepada pelanggan mereka. Mereka membantu mewujudkan persekitaran yang boleh dipercayai dan menjadikan perdagangan lebih selamat.

Langkah keselamatan untuk platform dagangan pilihan binari

Juga, isu keselamatan mungkin merupakan salah satu aspek terpenting dalam perdagangan pilihan binari. Anda boleh membandingkannya dengan baik dengan akaun bank. Adakah anda akan membuka akaun dengan bank yang tidak mempunyai mekanisme keselamatan yang dipasang untuk melindungi wang anda? Mungkin tidak. Kerana sama seperti bagaimana wang boleh hilang dengan cepat di bank, ia adalah sama dengan perdagangan pilihan binari. Walau bagaimanapun, broker yang baik dan dikawal selia mempunyai perkara ini pada radarnya dan membantu membina kepercayaan dengan memasang mekanisme keselamatan.

Langkah-langkah ini selalunya termasuk pengesahan dua faktor, untuk membuat contoh kecil. Ini adalah langkah paling tidak yang memastikan bahawa sekurang-kurangnya tiada orang yang tidak dibenarkan boleh mendapatkan wang anda dengan begitu mudah.

Pengesahan dua faktor ialah salah satu kaedah keselamatan yang paling biasa, tetapi teknologi keselamatan lanjutan mengambil pilihan binari selangkah lebih jauh.

Masih ada juga kawalan dalaman yang ketat untuk mengelakkan manipulasi pelaksanaan transaksi dan penipuan. Dengan cara ini, platform perdagangan pilihan binari membentuk persekitaran yang selamat dan boleh dipercayai tanpa penggodam, serangan penggodam, masalah dalaman, dan lain-lain. Cukup sebab untuk memilih broker yang baik!

Perlindungan pengguna apabila berdagang pilihan binari

Perlindungan pengguna apabila berdagang pilihan binari

Mari kita beralih kepada satu lagi topik penting: perlindungan pengguna. Ini merujuk kepada langkah yang diambil untuk melindungi hak peniaga atau pelabur individu. Dengan kata lain, anda sebagai peniaga harus dilindungi tanpa menjadi mangsa kepada sebarang penipuan yang meragukan.

Oleh itu, broker mesti, sebagai contoh, memberikan maklumat yang jelas dan tepat tentang risiko yang berkaitan dengan perdagangan pilihan binari, termasuk kemungkinan kerugian, yuran dan terma dan syarat. Ini akan memaklumkan anda. Ini membantu anda membuat keputusan termaklum dan memahami sifat pelaburan tanpa terdedah kepada risiko secara membuta tuli. Jadi anda perlu tahu dengan tepat apa yang anda lakukan.

Banyak langkah perlindungan pengguna yang ditawarkan selalunya termasuk promosi program pendidikan dan kesedaran pelabur. Itu kerana ramai pelabur baru membuat kesilapan dengan salah menilai risiko dari awal. Ini tidak jarang membawa kepada masalah, terutamanya apabila melabur banyak wang. Inisiatif ini bertujuan untuk meningkatkan pemahaman pedagang tentang pilihan binari, strategi pengurusan risiko dan kepentingan penyelidikan menyeluruh sebelum memulakan aktiviti perdagangan.

Pengawal selia juga boleh mengharamkan amalan tidak adil seperti pengiklanan yang mengelirukan, amalan menipu atau taktik manipulatif yang boleh membahayakan peniaga. Secara logiknya, ini berfaedah. Seperti yang anda mungkin tahu, ia berbaloi untuk menggunakan broker yang dikawal selia. Melainkan anda mahu terjebak dengan penipuan murah, yang sudah tentu tiada siapa yang mahu.

Broker dijangka mengekalkan standard etika yang tinggi dan mengelakkan amalan penipuan. Ini juga perkara yang betul untuk dilakukan.

Pihak berkuasa kawal selia atau organisasi bebas juga boleh menawarkan kemudahan aduan dan memudahkan prosedur pendamaian atau timbang tara. Dengan cara ini, anda sekurang-kurangnya sentiasa mempunyai orang yang boleh dihubungi untuk dihubungi sekiranya sesuatu kelihatan mencurigakan kepada anda atau sekiranya anda merasakan bahawa piawaian tertentu tidak dikekalkan dengan cukup baik oleh broker, seperti yang diterangkan di sini.

Sesetengah negara mempunyai skim pampasan pelabur yang memberikan pampasan kepada pedagang sekiranya broker insolvensi atau keadaan tertentu yang lain. Skim ini membantu melindungi dana pelabur dan menyediakan jaringan keselamatan sekiranya berlaku kerugian kewangan.

Tindakan penguatkuasaan peraturan dalam industri pilihan binari

Tindakan penguatkuasaan peraturan dalam industri pilihan binari

Langkah penguatkuasaan peraturan adalah berkait rapat dengan pihak berkuasa penyeliaan yang memantau dan menguatkuasakan pematuhan terhadap peraturan dan undang-undang yang terpakai untuk perdagangan pilihan binari. Langkah-langkah ini bertujuan untuk mengekalkan integriti pasaran, melindungi kepentingan pelabur dan menggalakkan persekitaran dagangan yang adil dan telus.

Pengawal selia secara aktif menyelia pasaran dengan memantau, mengawal dan menilai tingkah laku broker dengan teliti.

Pelanggaran yang dilaporkan atau disyaki mendorong pengawal selia untuk menyiasat tingkah laku broker pilihan binari. Dengan menyemak amalan perdagangan, menyiasat aduan pelanggan dan menyiasat aktiviti yang mencurigakan, pihak berkuasa berusaha untuk mendedahkan kemungkinan pelanggaran keperluan kawal selia. Dalam kes di mana pelanggaran didapati, pengawal selia mempunyai kuasa untuk mengenakan penalti dan sekatan ke atas broker yang tidak patuh.

Jadi, seperti yang anda dapat perhatikan, terdapat banyak perkara yang telah diambil kira oleh penggubal undang-undang untuk memberikan anda pengalaman perdagangan yang baik.

Dalam situasi di mana pelabur telah mengalami kerugian kewangan akibat amalan tidak patuh atau penipuan oleh broker pilihan binari, pengawal selia boleh menggalakkan mekanisme pampasan pelabur atau program bayaran balik. Inisiatif sedemikian memberi peluang kepada pelabur yang terjejas untuk mendapatkan pampasan dan memulihkan kerugian mereka. Oleh itu, anda kekal dilindungi dengan broker terkawal jika anda telah dilucutkan wang anda oleh aktiviti penipuan atau oleh amalan perniagaan yang tidak wajar.

Menyedari kepentingan usaha bersama, pengawal selia sering bekerjasama dengan entiti nasional dan antarabangsa. Kerjasama ini termasuk berkongsi maklumat, menyelaraskan tindakan, dan menangani cabaran rentas sempadan dalam perdagangan pilihan binari.

Dasar anti pengubahan wang haram dalam perdagangan pilihan binari

Prosedur pengenalan dan pengesahan pelanggan adalah penting untuk dasar anti-pengubahan wang haram yang kukuh. Di samping itu, pemantauan berterusan transaksi dan pelaporan aktiviti yang mencurigakan kepada pihak berkuasa yang berkaitan memainkan peranan penting.

Dasar AML untuk perdagangan pilihan binari termasuk usaha wajar pelanggan – termasuk mengumpul dan menyemak dokumen pengenalan yang berkaitan, menjalankan penilaian risiko dan memastikan pematuhan dengan keperluan KYC (Kenali Pelanggan Anda). Ini penting untuk memberi anda tahap perlindungan maksimum.

Kesan peraturan pada pasaran pilihan binari

Kesan peraturan pada pasaran pilihan binari

Peraturan telah memberi kesan positif ke atas semua platform perdagangan pilihan binari. Jadi bukan sahaja peniaga yang mendapat manfaat daripadanya, yang dilindungi, tetapi juga broker, sebagai mereka boleh mengekalkan reputasi mereka melalui peraturan yang baik. Selain itu, peraturan adalah sejenis tanda kualiti yang memberikan petunjuk yang baik tentang kebolehpercayaan broker.

Peraturan ini bertujuan untuk melindungi kepentingan pelabur dengan menetapkan piawaian dan keperluan untuk broker, meningkatkan keyakinan pelabur, dan mengurangkan risiko penipuan. Rangka kerja kawal selia menyediakan ketelusan dengan menghendaki broker mendedahkan maklumat berkaitan yang membolehkan pelabur membuat keputusan termaklum dan menilai kredibiliti broker. Secara keseluruhan, tujuan yang berbaloi!

Peraturan menetapkan piawaian operasi, termasuk infrastruktur teknologi, keselamatan data, dan pengurusan risiko, menggalakkan kestabilan pasaran, kebolehpercayaan dan kecekapan. Ia juga memerlukan broker untuk melaksanakan protokol pengurusan risiko yang baik.

Peraturan yang kukuh mempunyai banyak faedah untuk anda, kerana ia memerlukan kerjasama antarabangsa antara pengawal selia untuk memudahkan perkongsian maklumat, penyelarasan piawaian dan tindakan penguatkuasaan bersama. Oleh itu, anda boleh mengatakan bahawa terdapat kemajuan di peringkat global.

Pengawal selia pilihan binari menjelaskan

Logo rasmi BaFin

Apa yang dipanggil pengawal selia, sebahagian daripadanya kami perkenalkan kepada anda pada mulanya, menetapkan garis panduan dan menguatkuasakan pematuhan dengannya untuk mencegah aktiviti penipuan dan mengekalkan kestabilan pasaran. Sudah tentu, anda telah menemui badan kawal selia seperti itu, sebagai contoh, semasa anda meneliti broker yang berbeza.

Mereka semua mempunyai tujuan mereka. Untuk memberi anda beberapa contoh: BaFin (Bundesanstalt für Finanzdienstleistungsaufsicht) ialah pihak berkuasa penyeliaan untuk perkhidmatan kewangan di Jerman. Sebagai sebuah institusi bebas, BaFin memastikan integriti dan kestabilan sistem kewangan Jerman. Dengan tumpuan pada perlindungan pelabur, BaFin memantau pilihan binari dan broker, menguatkuasakan pematuhan dan melindungi kepentingan peniaga. Pada masa ini, BaFin mengekalkan larangan perdagangan pilihan binari.

CFTC

Walau bagaimanapun, sebagai tambahan kepada BaFin, terdapat beberapa pihak berkuasa kawal selia lain di seluruh dunia yang mengawasi perdagangan pilihan binari. Ini termasuk, sebagai contoh, Suruhanjaya Dagangan Niaga Hadapan Komoditi (CFTC). Ia mengawal selia dan memantau pasaran untuk derivatif, termasuk pilihan binari, di Amerika Syarikat. Di United Kingdom, the Pihak Berkuasa Kelakuan Kewangan (FCA) bertanggungjawab. Ia juga mengawal selia perdagangan pilihan binari untuk memastikan amalan yang adil dan telus.

Logo rasmi pihak berkuasa kelakuan Kewangan (FCA)

Jadi anda perasan, terdapat beberapa pengawal selia yang berbeza. Ini hanyalah beberapa yang kami perkenalkan kepada anda. Terdapat lebih banyak lagi di seluruh dunia. Pengawal selia ini memastikan pematuhan, menetapkan piawaian industri dan melindungi pelabur dengan memantau aktiviti broker pilihan binari dalam bidang kuasa masing-masing.

Mereka dipuji dan bekerja dengan jujur, itulah sebabnya mereka mengharapkan kejujuran daripada orang lain. Mereka berhati-hati menguatkuasakan peraturan dan peraturan. Anda, sebagai peniaga, biasanya disyorkan daripada pihak kami untuk memilih broker yang dikawal oleh pihak berkuasa yang bereputasi. Dengan cara ini anda berada di pihak yang selamat.

Pihak berkuasa kawal selia antarabangsa

IOSCO

Dengan peningkatan globalisasi perdagangan pilihan binari, keperluan untuk kerjasama antarabangsa menjadi semakin penting. Itulah sebabnya terdapat badan kawal selia antarabangsa, seperti IOSCO. Ini adalah persatuan pengawal selia sekuriti dari seluruh dunia. Objektif utamanya adalah untuk menggalakkan perlindungan pelabur dan memastikan pasaran yang adil dan cekap. Walaupun IOSCO tidak mengawal selia secara langsung perdagangan pilihan binari, ia menyediakan platform untuk kerjasama pengawalseliaan dan pertukaran maklumat di kalangan ahlinya dan menggalakkan penyelarasan piawaian dan amalan terbaik.

Logo ESMA

Tetapi mari kita lihat keseluruhannya di peringkat Eropah. Di sini ada yang dipanggil Pihak Berkuasa Sekuriti dan Pasaran Eropah (ESMA). ESMA ialah pihak berkuasa EU bebas yang matlamatnya adalah untuk meningkatkan perlindungan pelabur dan menggalakkan pasaran kewangan yang stabil dan teratur. Ia memainkan peranan penting dalam mengawal selia perdagangan pilihan binari di Kesatuan Eropah. ESMA mengeluarkan garis panduan dan peraturan yang mengawal aktiviti broker pilihan binari yang beroperasi di negara anggota EU dan memastikan pematuhan kepada peraturan kewangan yang ketat dan perlindungan pelabur.

Logo rasmi FSA di Jepun

Di peringkat Jepun, terdapat Pihak Berkuasa Penyeliaan Kewangan Jepun (FSA): FSA di Jepun bertanggungjawab untuk menyelia sektor kewangan, termasuk perdagangan pilihan binari.Ia mengawal selia broker yang beroperasi di Jepun dan mengeluarkan garis panduan untuk melindungi pelabur dan mengekalkan integriti pasaran. FSA memberi tumpuan kepada memastikan amalan perdagangan yang adil, ketelusan dan mencegah aktiviti penipuan dalam industri pilihan binari.

Terdapat banyak lagi, bergantung pada negara anda tinggal dan broker yang anda pilih. Pantau terus!

Kesimpulan: Pilihan Perduaan adalah sah di kebanyakan negara

Kesimpulannya, perdagangan pilihan binari sangat dikawal selia di banyak negara global. Sesetengah pengawal selia tidak membenarkan peniaga swasta melabur dalam Pilihan Perduaan, dan beberapa pengawal selia membenarkan atau tidak mengawal selia industri. Oleh itu, Perdagangan Opsyen Binari adalah sah, tetapi anda perlu menyemak status peraturan di negara anda sebelum melabur.

Kekurangan perundangan dan peningkatan pesat dalam produk kewangan mengejutkan ramai pihak penguatkuasa undang-undang. Sehubungan itu, industri ini dipenuhi dengan banyak broker penipuan, membolehkan mereka memanfaatkan sepenuhnya defisit peraturan ini dan menawarkan perkhidmatan di luar negeri yang dibenarkan mereka.

Seperti yang anda lihat, pilihan binari adalah 100% sah. Sesetengah negara mempunyai isu yang berbeza dengan pilihan binari. Jika anda ingin berdagang secara sah dan elakkan semua perdagangan haram, ikut arahan di atas. Helah mudah ini boleh menjadi sangat berharga pada akhirnya. 

Ringkasnya, larangan ke atas pilihan binari di Australia, UK, Eropah dan Israel didorong oleh kebimbangan terhadap perlindungan pelabur, sifat berisiko tinggi produk kewangan ini, amalan pemasaran yang mengelirukan dan aktiviti penipuan yang meluas dalam industri. Pengawal selia dan kerajaan di wilayah ini mengambil tindakan untuk melindungi pelabur runcit dan mengekalkan integriti pasaran kewangan mereka.

Soalan lazim mengenai perdagangan pilihan binari di pelbagai negara:

Adakah pilihan binari sah di EU?

ya. Sejak Julai 2018, the Pihak Berkuasa Sekuriti dan Pasaran Eropah (ESMA) telah mengharamkan perdagangan pilihan binari untuk pelabur runcit di EU. Ia mengambil tindakan ini kerana kebimbangan perlindungan pelabur yang ketara tentang ciri-ciri produk, dan cara ia dipasarkan dan dijual kepada pelabur runcit.

Adakah pilihan binari diharamkan di Kanada?

Di Kanada, adalah menyalahi undang-undang bagi broker pilihan binari untuk beroperasi di negara itu melainkan mereka didaftarkan dan dikawal selia oleh pihak berkuasa sekuriti di setiap wilayah di mana mereka beroperasi. Mengikut Pentadbir Sekuriti Kanada (CSA), tiada syarikat pada masa ini berdaftar atau dilesenkan untuk memasarkan atau menjual pilihan binari di Kanada.

Adakah pilihan binari dikawal di Amerika Syarikat?

Pilihan binari sangat dikawal selia. Broker dikehendaki mendaftar dengan Suruhanjaya Dagangan Niaga Hadapan Komoditi (CFTC) dan Persatuan Niaga Hadapan Kebangsaan (NFA).

Apakah negara yang membenarkan pilihan binari?

Kesahihan pilihan binari boleh berbeza dengan ketara. Australia, sebagai contoh, membenarkan perdagangan pilihan binari yang dikawal selia. Dalam Israel, perdagangan pilihan binari adalah dilarang sama sekali.

Mengapakah perdagangan binari haram di sesetengah negara?

Disana ada beberapa sebab, yang utama ialah pilihan binari dikaitkan dengan tahap risiko dan penipuan yang tinggi. Mereka boleh membawa kepada kerugian kewangan yang ketara.