Strategi perdagangan trendline Pilihan Perduaan menjelaskan

Temui kuasa garis aliran dalam perdagangan pilihan binari. Panduan ini menyelidiki asas garis aliran, alat analisis teknikal yang penting, dan meneroka pelbagai strategi untuk kegunaan berkesannya. Ketahui cara untuk melukis garis arah aliran yang tepat, memahami arah aliran pasaran yang berbeza dan menggunakan cerapan ini untuk meningkatkan keputusan perdagangan pilihan binari anda.

Strategi perdagangan trendline Pilihan Perduaan menjelaskan

Baik untuk mengetahui:

  • Garis arah aliran digunakan dalam perdagangan pilihan binari untuk mengenal pasti arah umum harga aset.
  • Garis arah aliran terdiri daripada garisan sokongan dan rintangan dan menunjukkan arah aliran pasaran.
  • Terdapat tiga jenis aliran: aliran menaik (harga bergerak ke atas), aliran menurun (harga bergerak ke bawah) dan arah aliran sisi (harga menunjukkan pergerakan minimum).
  • Strategi dagangan trendline termasuk rehat dan ujian semula, bendera garis arah aliran dan lantunan garis arah aliran, yang boleh membantu pedagang memutuskan masa untuk memasuki atau keluar dari dagangan.

Apakah garis arah aliran? 

Trendline-trading-1
Contoh garis arah aliran

Garis arah aliran ialah alat teknikal yang boleh anda gunakan untuk menganalisis pasaran dagangan pilihan binari. Ia digunakan terutamanya untuk perdagangan naik/turun tradisional. Selain itu, garis arah aliran mudah dilukis dan memberikan maklumat dagangan yang berkaitan. 

Trendline terdiri daripada dua baris yang berjalan bersama-sama dengan harga aset tertentu. Ia menunjukkan harga tinggi dan harga rendah di pasaran. Biasanya, garis aliran berjalan rapat dan selari antara satu sama lain. 

Garisan yang menghubungkan paras tinggi yang lebih tinggi dan paras terendah yang lebih tinggi dipanggil garis arah aliran. Di sini, garis arah aliran tertinggi yang lebih tinggi juga dipanggil garisan rintangan, dan garisan terendah yang lebih tinggi ialah garisan sokongan. 

Pada carta dagangan, jika garis aliran bersilang antara satu sama lain, ia mewujudkan corak baji. Walau bagaimanapun, jika garisan lari, ia menunjukkan corak baji yang meluas. 

Broker binari terbaik:
(Amaran risiko: Dagangan adalah berisiko)

Pocket Option - Berdagang dengan keuntungan yang tinggi

123455.0/5

Pocket Option - Berdagang dengan keuntungan yang tinggi

  • Menerima pelanggan antarabangsa
  • Bayaran tinggi 95%+
  • Platform profesional
  • Deposit cepat
  • Perdagangan Sosial
  • Bonus percuma
(Amaran risiko: Dagangan adalah berisiko)

Memaksimumkan Kejayaan Pilihan Perduaan: Panduan Penting untuk Menggunakan Garis Aliran

Anda mesti membuat spekulasi dengan tepat pergerakan harga aset untuk memenangi perdagangan pilihan binari. Jika ramalan anda tidak betul, anda akan kehilangan keseluruhan jumlah dagangan. Itu kerana pilihan binari adalah perdagangan semua-atau-tiada. 

Spekulasi yang salah terhasil daripada analisis pasaran dagangan yang cacat, strategi yang tidak boleh dipercayai dan alat dagangan yang tidak tepat. Dan pelbagai alatan yang tersedia untuk berdagang, yang tidak memudahkan urusan. 

Walau bagaimanapun, terdapat satu instrumen dagangan yang boleh anda gunakan untuk menjana keputusan yang tepat, iaitu, garis arah aliran. Ia adalah salah satu alat popular yang boleh anda gunakan untuk perdagangan pilihan binari. Trendlines ialah alat dagangan analisis teknikal yang boleh anda gunakan untuk membangunkan strategi dagangan terperinci. 

Jika anda ingin menggunakan garis arah aliran untuk berdagang pilihan binari, anda perlu memahami asas instrumen analisis teknikal ini. Selain itu, anda harus belajar tentang garis aliran yang berbeza strategi dan cara melukis garis aliran yang betul. 

Dalam panduan ini, anda akan menemui semua jawapan. 

Garis arah aliran yang berbeza menjelaskan:

Garis arah aliran menunjukkan pergerakan aset dalam pasaran. Ia dibahagikan kepada tiga kategori, iaitu aliran menurun, aliran menaik dan arah aliran sisi. 

Aliran menaik

Aliran aliran-contoh-aliran menaik
Contoh aliran menaik garis arah aliran

Aliran menaik dalam garis arah aliran ditakrifkan sebagai keadaan apabila harga komoditi bergerak dalam trajektori menaik. Dalam aliran ini, nilai bawah dan atas aset terus meningkat.  

Anda boleh mengenal pasti aliran menaik dengan cepat dalam pasaran dagangan dengan mengenal pasti paras tertinggi yang lebih tinggi dan paras terendah yang lebih tinggi. Aliran menaik dalam pasaran menunjukkan bahawa terdapat sentimen positif. Selain itu, pelabur jangka panjang boleh memperoleh keuntungan yang besar daripada aliran menaik. 

Aliran menaik dalam pasaran dagangan boleh bertahan selama setahun dan sesingkat beberapa minggu. Aliran ini juga menunjukkan a pasaran lembu kerana anda boleh membeli komoditi untuk mendapatkan lebih banyak keuntungan. 

Pedagang yang ingin memperoleh keuntungan daripada kenaikan harga aset suka berdagang dalam aliran menaik. 

Aliran menurun 

Contoh trendline-downtrend
Contoh aliran menurun garis arah aliran

Aliran menurun adalah bertentangan sepenuhnya dengan aliran menaik. Ini adalah situasi kewangan di mana nilai aset tertentu bergerak ke bawah dari semasa ke semasa. Dalam trend ini, harga bawah dan harga atas terus jatuh. 

Aliran jangka bawah tidak menguntungkan bagi pelabur jangka panjang kerana seseorang boleh kehilangan semua jumlah yang didagangkan. Trend ini menunjukkan harga terendah dan harga tertinggi yang lebih rendah. 

Aliran menurun boleh berbalik semula kepada aliran menaik jika pasaran tidak memenuhi syarat yang diperlukan. Selain itu, semasa keadaan aliran menurun, peniaga suka menjual untuk mendapatkan keuntungan. 

➨ Daftar dengan broker binari terbaik Pocket Option sekarang!

(Amaran risiko: Modal anda boleh berisiko)

Trend Sebelah

Trendline-sideways-trend-contoh
Trend sebelah

Jenis aliran terakhir ialah aliran sisi. Ia digambarkan sebagai situasi kewangan apabila terdapat sedikit perubahan dalam pergerakan harga sesuatu aset. Trend sisi tidak memerlukan penjelasan yang mencukupi. 

Ia juga dikenali sebagai arah aliran mendatar, dan ia berlaku apabila penawaran dan permintaan dalam pasaran adalah sama. Anda boleh melihat garis aliran ini apabila semasa pembalikan harga atau sebelum aliran harga bermula. 

Sebagai peniaga, anda boleh mendapat keuntungan daripada arah aliran sisi. Anda boleh sama ada meletakkan henti rugi apabila harga aset berada di sekitar tahap rintangan atau mencari penembusan dan pecahan. 

Bagaimana untuk melukis garis aliran terbaik?

trendline - trading.view carta

Walaupun garis arah aliran ialah konsep yang mudah difahami, melukis garis arah aliran yang sempurna dan tepat boleh menjadi sedikit rumit. Ini kerana kebanyakan pedagang tidak tahu cara melukisnya dan mencari tinggi dan rendah dalam carta. 

Setiap pedagang melukis garis arah aliran mengikut analisis mereka. Jadi, selamat untuk mengatakan bahawa anda boleh melukis garis arah aliran di mana-mana dalam carta dagangan. 

Didalam kenaikkan harga trend, anda boleh mencari terendah terendah dan terendah terendah seterusnya. Kemudian anda boleh membuat garisan antara dua titik. Begitu juga, dalam aliran menurun, anda boleh melihat tinggi tertinggi dan tinggi tertinggi seterusnya. Akhir sekali, buat garisan di antara mereka. 

Sebaik sahaja anda telah mencipta garisan, anda boleh mengenal pasti aliran luar dan dalam dengan mudah. Di sini, arah aliran luar ialah sempadan di mana harga aset bergelut untuk ditembusi. Dan trend dalaman menunjukkan momentum dan isyarat dalam pasaran dagangan. 

Apabila anda melukis garis aliran, tidak mengapa untuk memotong sumbu. Walau bagaimanapun, anda tidak boleh memotong melalui badan batang lilin. Selain itu, jika terdapat tiga titik sentuh, ini bermakna anda sedang berhadapan dengan garis arah aliran dinamik. 

➨ Daftar dengan broker binari terbaik Pocket Option sekarang!

(Amaran risiko: Modal anda boleh berisiko)

Menggunakan garis arah aliran untuk berdagang 

Anda boleh menggunakan trendline apabila berdagang pilihan binari. Untuk melakukan ini, anda boleh mengikuti beberapa langkah. Anda boleh bermula dengan mencari aset. Selepas itu, fokus pada aset yang bergerak berirama. Sekarang, lukis garis arah aliran dan perhatikan pergerakan harga aset. 

Ingat bahawa pasaran pilihan binari tidak menentu kerana harga berubah dengan cepat. Jadi, anda tidak seharusnya menganggap bahawa nilai aset akan kekal dalam garis arah aliran kerana ia boleh mengakibatkan dagangan yang lemah. 

Apabila berdagang pilihan binari dengan garis arah aliran, terdapat dua kaedah utama, iaitu sokongan atau rintangan dan penembusan harga. 

Sokongan atau penentangan 

Sokongan-dan-rintangan-dengan-Trendlines
Sokongan dan rintangan dengan garis aliran

Sebaik sahaja anda telah mengenal pasti garis arah aliran dan pegangannya sebagai sokongan atau rintangan, anda boleh memasuki pasaran. Anda boleh melakukan ini dengan menggunakan garis arah aliran selepas aset mencapai nilai asalnya. 

Anda juga boleh meletakkan stop loss di bahagian lain garis arah aliran, bergantung pada strategi dagangan anda. 

Pemecahan garis arah aliran

Pemecahan garis arah aliran adalah cara lain untuk menggunakan garis arah aliran untuk perdagangan pilihan binari. Apabila anda menggunakan kaedah ini, anda sepatutnya menggunakan pelarian sebenar untuk menentukan entri. 

Apabila harga menembusi garis arah aliran, anda boleh mengandaikan bahawa harga aset akan terus bergerak ke arah sebaliknya. Anda boleh menggunakan salah satu daripada dua cara untuk memasuki penembusan garis arah aliran, iaitu, kemasukan agresif dan kemasukan konservatif. 

Kemasukan yang agresif bermakna memasuki pasaran sebaik sahaja lilin menembusi. Di sini, stop loss diletakkan di atas garis arah aliran. Selain itu, sebaik sahaja lilin ditutup pada sisi lain garis aliran, anda boleh memasuki dagangan. 

Kemasukan konservatif ke dalam pasaran bermakna anda perlu menunggu sehingga harga menembusi garis aliran dan diuji. Selepas garis trend telah diuji, anda boleh meletakkan stop loss dan memasuki pasaran. 

Broker binari terbaik:
(Amaran risiko: Dagangan adalah berisiko)

Pocket Option - Berdagang dengan keuntungan yang tinggi

123455.0/5

Pocket Option - Berdagang dengan keuntungan yang tinggi

  • Menerima pelanggan antarabangsa
  • Bayaran tinggi 95%+
  • Platform profesional
  • Deposit cepat
  • Perdagangan Sosial
  • Bonus percuma
(Amaran risiko: Dagangan adalah berisiko)

Strategi perdagangan saluran trend 

Perdagangan pilihan binari dengan garis arah aliran adalah mudah. Apa yang anda perlu lakukan ialah mencari aset, lukis garis arah aliran, dan tunggu sehingga harga bergerak ke arah garis arah aliran. 

Tetapi untuk berjaya berdagang dalam pasaran pilihan, anda memerlukan strategi perdagangan. Tanpa strategi yang dirancang dengan baik, anda mungkin tidak meramalkan pasaran dengan tepat. 

Berikut ialah tiga strategi garis arah aliran terbaik. 

Pecah dan uji semula 

Pecah-dan-uji-semula-satu-trendline
Pemecahan garis arah aliran dan ujian semula

Salah satu strategi dagangan trendline yang paling popular ialah rehat dan ujian semula. Strategi perdagangan ini mengatakan bahawa anda boleh menunggu harga untuk keluar selepas mengenal pasti perdagangan aktif. 

Harga sama ada bergerak ke arah tertentu dan tidak pernah kembali, atau ia boleh kembali ke garis arah aliran. Jika yang terakhir berlaku, anda boleh berdagang tetapan semula untuk keuntungan yang tinggi. Di sini, garis arah aliran bertindak sebagai titik masuk. Juga, ia membantu untuk membuat perhentian. 

Bendera Trendline

Bendera garis arah aliran boleh dilihat sebagai mengikuti aliran lewat atau biasa. 

Untuk dagangan ini, anda mesti melihat arah aliran yang mantap. Selepas itu, anda perlu menunggu penarikan balik. Setelah harga telah memecahkan garis arah aliran ke arah aliran, anda boleh berdagang bendera. 

Lantunan Trendline

Strategi perdagangan garis arah aliran terakhir ialah lantunan garis arah aliran. Strategi ini digunakan untuk mengenal pasti situasi di mana garis arah aliran bertindak sebagai sokongan dan rintangan. 

Menggunakan strategi lantunan garis arah aliran, anda boleh sama ada meletakkan stop loss di bawah tahap rintangan atau meletakkan stop loss di bawah garis trend. 

Bagaimana untuk melihat trend?

trendline - trading.view

Apabila anda menggunakan garis arah aliran untuk berdagang pilihan binari, adalah penting untuk melihat arah aliran kerana ia boleh menghasilkan keuntungan yang besar. Anda boleh mencari arah aliran dalam perdagangan pilihan dengan sama ada menganalisis carta sejarah, memeriksa paras tertinggi sepanjang masa, menggunakan penunjuk arah aliran, purata bergerak atau menggunakan Bollinger Band. 

Peristiwa berita kewangan yang penting dan perubahan dalam pengurusan bertindak sebagai pemangkin dalam perubahan arah aliran. 

➨ Daftar dengan broker binari terbaik Pocket Option sekarang!

(Amaran risiko: Modal anda boleh berisiko)

Kesimpulan: Gunakan garis arah aliran untuk meningkatkan keputusan perdagangan pilihan binari anda

Garis arah aliran ialah alat yang sangat baik yang boleh anda gunakan untuk berdagang pilihan binari. Tetapi untuk berdagang dengan betul, anda mesti tahu cara yang betul untuk melukis garis arah aliran dan menggunakannya untuk berdagang. 

Awak juga memerlukan strategi yang terperinci untuk pilihan binari perdagangan. Selain itu, anda tidak boleh menganggap bahawa harga akan diterbalikkan. Sebaliknya, anda harus menunggu dan kemudian berdagang untuk mengelakkan kerugian. 

Soalan lazim tentang strategi TrendLine:

Apakah garis arah aliran dalam perdagangan pilihan binari?

Garis arah aliran ialah alat analisis teknikal yang digunakan dalam perdagangan pilihan binari untuk mengenal pasti arah umum harga aset. Ia terdiri daripada garis sokongan dan rintangan yang membantu menunjukkan arah aliran pasaran.

Bagaimanakah anda melukis garis arah aliran dengan betul?

Untuk melukis garis arah aliran, cari paras terendah terendah dalam aliran menaik atau paras tertinggi tertinggi dalam aliran menurun dan sambungkan mata ini. Pastikan garisan menyentuh sekurang-kurangnya tiga mata untuk garis arah aliran dinamik dan elakkan memotong badan batang lilin.

Apakah jenis aliran pasaran yang berbeza dalam analisis garis arah aliran?

Terdapat tiga jenis utama: aliran menaik (harga bergerak ke atas), aliran menurun (harga bergerak ke bawah) dan arah aliran sisi (harga menunjukkan pergerakan minimum).

Bolehkah garis aliran digunakan untuk semua strategi perdagangan pilihan binari?

Ya, garis arah aliran adalah serba boleh dan boleh digabungkan ke dalam pelbagai strategi dagangan, termasuk pecah dan ujian semula, bendera garis arah aliran dan lantunan garis arah aliran, untuk menentukan titik masuk dan keluar yang optimum dalam dagangan.

Mengenai Pengarang

Percival Knight
Saya telah menjadi peniaga Binary Options yang berpengalaman selama lebih daripada sepuluh tahun. Terutamanya, saya berdagang 60 saat pada kadar hit yang sangat tinggi. Strategi kegemaran saya ialah dengan menggunakan candlestick dan fake-breakouts

Tulis komen