Strategi perdagangan Bollinger Band Binary Options

Sama ada anda ingin membuat perdagangan jangka pendek atau jangka panjang, adalah penting untuk melengkapkan diri anda dengan strategi dagangan yang betul untuk meningkatkan keuntungan perdagangan. Mempunyai strategi perdagangan yang terperinci mengurangkan risiko kehilangan wang dan meningkatkan keyakinan.

Tetapi strategi perdagangan yang manakah harus anda pilih? Nah, anda boleh mempertimbangkan untuk menggunakan strategi dagangan Bollinger Bands kerana ia mudah digunakan. Kesederhanaan strategi ini menjadikannya terurus untuk pedagang mendapatkan pemahaman yang lebih baik tentang pasaran.

Di bawah ialah beberapa butiran strategi ini yang akan membantu anda memahami cara mengira Bollinger Bands, cara anda boleh berdagang dengan strategi ini dan apakah batasannya.

Strategi perdagangan Bollinger Band Binary Options

Baik untuk mengetahui:

  • Bollinger Bands menggunakan tiga baris untuk menunjukkan sama ada aset terlebih beli atau terlebih jual.
  • Mereka menunjukkan turun naik pasaran; squeeze mencadangkan turun naik yang rendah, breakout bukanlah isyarat perdagangan langsung.
  • Pengiraan melibatkan purata bergerak 20 hari tambah atau tolak sisihan piawai.
  • Strategi ini mudah tetapi harus digabungkan dengan penunjuk lain untuk ketepatan.

Apakah strategi dagangan Bollinger Bands?

Contoh-Bollinger-Band

Bollinger Bands ialah alat dagangan penting yang menjadikan perdagangan pilihan binari mudah, berkesan dan pantas. Dengan bantuan alat yang mudah difahami ini, anda boleh meramalkan pasaran dengan mudah dalam beberapa saat.

John Bollinger mencipta strategi perdagangan ini. Bollinger Bands berfungsi dengan membentuk saluran di sekitar pergerakan harga. di sini, saluran itu adalah berdasarkan purata harga bergerak dan sisihan piawai.

ini penunjuk dagangan biasanya digunakan untuk perdagangan jangka pendek. Itu kerana Bollinger Bands menunjukkan turun naik pasaran yang rendah. Juga, ia memberi isyarat apabila pasaran mula bergerak.

Kerja penunjuk Bollinger Bands adalah untuk meramalkan harga pasaran berdasarkan data pasaran masa lalu. Bollinger Bands mewakili data dengan melukis tiga baris selepas menganalisis, mengagregat dan mengira rekod lalu. Tiga baris ini dikenali sebagai band.

Penunjuk-jalur-Bollinger-Jalur-berbeza
➨ Daftar dengan broker binari terbaik Pocket Option sekarang!

(Amaran risiko: Modal anda boleh berisiko)

Satu baris atas

Garis atas dalam carta dagangan adalah hujung atas julat yang diramalkan. Ia adalah hasil daripada sisihan piawai ditambah purata bergerak. Jumlah itu kemudiannya didarabkan dengan faktor. Di sini, garis atas berfungsi sebagai rintangan yang kuat.

Garis bawah

Garis bawah dalam carta terhasil daripada sisihan piawai tolak purata bergerak dan didarab dengan faktor.

Dalam carta, garis bawah mewakili hujung bawah julat yang diramalkan. Juga, ia berfungsi sebagai sokongan yang kuat.

Garis tengah

Akhir sekali, anda akan melihat garis tengah, iaitu garis utama. Pertengahan garisan dalam carta ialah purata bergerak, dan ia bertindak sebagai penghalang tambahan.

Barisan ini berfungsi sebagai sokongan apabila pasaran berdagang di bawah. Juga, ia bertindak sebagai rintangan apabila pasaran berdagang di atas.

Garis Bollinger meramalkan tiga perkara:

  • Ia menunjukkan sama ada pasaran dagangan akan kekal di dalam garisan luar atau tidak.
  • Seterusnya, ia menunjukkan bahawa apabila pasaran mencapai garis tengah, ia akan menjadi perlahan. Tetapi tidak lama lagi, garis itu akan menembusi.
  • Akhir sekali, garisan menunjukkan bahawa apabila pasaran bergerak antara dua baris, pergerakan akan berterusan sehingga mencapai garisan lain.

Secara ringkasnya, kerja Bollinger Bands adalah untuk membantu pedagang memahami bila masa yang sesuai untuk masuk dan keluar dari pasaran. Ia dilakukan dengan menganalisis aset- sama ada terlebih jual atau terlebih beli.

Broker binari terbaik:
(Amaran risiko: Dagangan adalah berisiko)

Pocket Option - Berdagang dengan keuntungan yang tinggi

123455.0/5

Pocket Option - Berdagang dengan keuntungan yang tinggi

  • Menerima pelanggan antarabangsa
  • Bayaran tinggi 95%+
  • Platform profesional
  • Deposit cepat
  • Perdagangan Sosial
  • Bonus percuma
(Amaran risiko: Dagangan adalah berisiko)

Apakah yang Bollinger Bands beritahu anda?

Bollinger Bands ialah salah satu daripada beberapa teknik dagangan popular yang boleh digunakan oleh pedagang baharu dan berpengalaman. Alat analisis teknikal ini masih kukuh kerana ia tidak rumit seperti penunjuk dagangan lain.

Jika harga aset dalam pasaran bergerak hampir dengan jalur bawah, ia bermakna terlebih jual. Begitu juga, jika harga berhampiran jalur atas, ia menunjukkan terlebih beli. Selain itu, apabila pasaran kurang tidak menentu, kumpulan itu menguncup. Dan apabila pasaran lebih tidak menentu, ia melebar.

Picit

Bollinger-Band-squeeze
Bollinger Bands memerah

Squeeze adalah salah satu konsep Bollinger Bands. Memicit berlaku apabila jalur semakin dekat. Apabila anda melihat tekanan dalam pasaran, anda boleh membuat kesimpulan bahawa turun naik pasaran adalah kurang.

Ramai peniaga menyukai situasi ini kerana mereka percaya squeeze menunjukkan peluang dagangan masa hadapan dan meningkatkan turun naik pasaran. Lebih-lebih lagi, jika jalur itu bergerak berasingan, ia mengurangkan turun naik dan menawarkan kemungkinan perdagangan yang sangat baik.

Satu perkara yang anda mesti ingat adalah bahawa band tidak memberikan apa-apa jenis isyarat dagangan. Ini bermakna sukar untuk memahami bila perubahan akan berlaku.

Jerawat

Bollinger-Band-breakout
Penembusan Bollinger Bands

Pergerakan harga sesuatu aset berlaku antara dua jalur. Itulah sebabnya apabila terdapat pelarian, ia diperhatikan sebagai acara utama.

walaupun pelarian dalam Bollinger Bands dilihat sebagai peristiwa penting, ia bukan isyarat dagangan. Jadi, apabila berlaku pelarian, anda tidak perlu tergesa-gesa untuk membeli atau menjual aset,

➨ Daftar dengan broker binari terbaik Pocket Option sekarang!

(Amaran risiko: Modal anda boleh berisiko)

Bagaimana untuk mengira Bollinger Bands?

Untuk mengira Bollinger Bands, anda perlu memikirkan purata pergerakan 20 hari. Harga penutupan untuk 20 hari pertama ialah titik data pertama. Selain itu, titik data seterusnya ialah penurunan harga yang paling awal, iaitu, harga hari ke-21 dan hari-hari berikutnya.

Berikut ialah formula mudah untuk mengira Bollinger Bands:

formula untuk mengira Bollinger Bands

BOLU=MA(TP,n)+m∗σ[TP,n]

BOLD=MA(TP,n)−m∗σ[TP,n]

BOLU ialah Jalur Bollinger atas.

BOLD ialah Bollinger Band yang lebih rendah.

MA adalah purata bergerak.

TP ialah harga biasa, iaitu, (tinggi + rendah + tutup) dibahagikan dengan 3.

n ialah bilangan hari dalam tempoh pelicinan.

m ialah sisihan piawai.

σ[TP,n] ialah sisihan piawai bagi n tempoh terakhir TP.

Menggunakan formula ini, anda boleh mengira Bollinger Bands dengan mudah dan menggunakannya untuk perdagangan pilihan binari.

Bagaimanakah Bollinger Bands berfungsi?

Berikut ialah contoh pantas untuk memahami cara Bollinger Bands berfungsi:

Andaikan harga buah ialah $10. Selepas beberapa ketika, harganya tiba-tiba meningkat kepada $11. Apabila harga tiba-tiba meningkat, hanya beberapa orang yang membelinya. Itulah sebabnya harga buah tertentu kembali kepada $10.

Begitu juga jika harga buah itu tiba-tiba turun kepada $9, permintaannya akan meningkat. Lonjakan permintaan untuk buah itu sekali lagi akan membawa harganya kembali kepada $10.

Melalui contoh ini, anda boleh membuat kesimpulan bahawa perubahan mendadak dalam harga sesuatu aset adalah sementara. Itulah sebabnya sentiasa ada perubahan perlahan dalam harga dari semasa ke semasa.

Apa yang dilakukan oleh Bollinger Bands ialah ia mencerminkan andaian ini. Penunjuk dagangan ini menyesuaikan secara dinamik dengan perubahan harga di pasaran. Perubahan harga aset juga mengubah turun naiknya.

Di sini, garis tengah, iaitu, purata bergerak, menunjukkan perubahan harga jangka panjang. Sebaliknya, garis bawah dan atas mencipta ruang di mana harga turun naik.

Jadi, apabila harga bergerak ke arah jalur atas, anda boleh memahami bahawa aset itu semakin mahal. Dan jika ia bergerak ke arah jalur bawah, ia menjadi murah.

Ringkasnya, Bollinger Bands membantu dalam memahami psikologi pasaran. Apabila anda mempunyai pemahaman pasaran yang lebih baik, anda membuat pelaburan yang lebih baik.

Broker binari terbaik:
(Amaran risiko: Dagangan adalah berisiko)

Pocket Option - Berdagang dengan keuntungan yang tinggi

123455.0/5

Pocket Option - Berdagang dengan keuntungan yang tinggi

  • Menerima pelanggan antarabangsa
  • Bayaran tinggi 95%+
  • Platform profesional
  • Deposit cepat
  • Perdagangan Sosial
  • Bonus percuma
(Amaran risiko: Dagangan adalah berisiko)

Mengapa anda perlu menggunakan Bollinger Bands dengan Pilihan Perduaan?

Seperti yang anda tahu cara Bollinger Bands berfungsi, mari lihat sebab anda perlu menggunakannya. Berikut ialah empat sebab untuk menggunakan alat dagangan ini.

Peluang dagangan baharu

Apabila harga sesuatu aset menghampiri salah satu Bollinger Bands, ia menunjukkan bagaimana pasaran dagangan berkelakuan. Maklumat ini boleh membantu anda mencari peluang dagangan baharu.

Buat duit lebih

Dengan bantuan Bollinger Bands, anda boleh memahami sejauh mana pasaran dagangan mampu bergerak. Apabila membuat perdagangan, anda boleh menggunakan ramalan ini dengan pilihan binari seperti pilihan satu sentuhan dan pilihan tangga.

Jadi, dengan menggunakan ramalan Bollinger Bands, anda boleh menukar peluang dagangan biasa menjadi peluang yang menguntungkan.

Elakkan perdagangan yang tidak baik

Pasaran pilihan binari adalah tidak menentu, dan ia boleh mengejutkan anda apabila anda paling tidak menjangkakan sebarang perubahan. Tetapi anda boleh memastikan diri anda selamat daripada membuat keputusan perdagangan yang buruk.

Untuk ini, anda tidak semestinya perlu menggunakan Bollinger Bands. Anda hanya boleh memahami cara garisan yang berbeza berfungsi dalam alat dagangan ini. Apabila anda mempunyai maklumat ini, anda boleh dengan mudah mengelakkan perdagangan yang buruk.

Ia adalah mudah

Bollinger Bands ialah penunjuk dagangan mudah yang boleh membantu anda melakukan analisis teknikal pasaran dagangan pilihan binari. Anda boleh melihat dengan pantas pada carta untuk memahami pasaran melalui Bollinger Bands.

Apatah lagi anda boleh melakukan analisis pasaran yang lengkap dalam beberapa saat sahaja. Itulah sebabnya pedagang menggunakan Bollinger Bands untuk dagangan jangka pendek.

Broker binari terbaik:
(Amaran risiko: Dagangan adalah berisiko)

Pocket Option - Berdagang dengan keuntungan yang tinggi

123455.0/5

Pocket Option - Berdagang dengan keuntungan yang tinggi

  • Menerima pelanggan antarabangsa
  • Bayaran tinggi 95%+
  • Platform profesional
  • Deposit cepat
  • Perdagangan Sosial
  • Bonus percuma
(Amaran risiko: Dagangan adalah berisiko)

Bagaimana untuk berdagang dengan Bollinger Bands?

Berikut adalah tiga cara pintar untuk berdagang pilihan binari dengan Bollinger Bands:

Penembusan Bullish

Bollinger Bands membentuk penembusan kenaikkan apabila harga pasaran aset ditutup di atas garis atas dalam Bollinger. Apabila anda melihat pecahan ini, anda boleh memilih pilihan panggilan.

Penembusan Bearish

Bollinger Bands membentuk corak penembusan menurun apabila harga ditutup di bawah garis bawah. Dalam kes ini, anda boleh meletakkan pilihan letak.

Pasaran Julat

Bollinger Bands membentuk pasaran julat apabila harga aset kekal dalam mod julat. Jika harga kekal dalam julat untuk seketika, anda boleh memenangi perdagangan.

Had strategi dagangan Bollinger Bands

Walaupun Bollinger Bands mempunyai pelbagai kelebihan, terdapat batasan tertentu juga:

  • Bollinger Bands terhad kepada hanya satu penunjuk. Ini bermakna anda mesti menggunakan alat dagangan ini dengan beberapa penunjuk lain untuk menjana keputusan yang tepat.
  • Ia tidak menawarkan maklumat pasaran yang terperinci sepanjang masa.
➨ Daftar dengan broker binari terbaik Pocket Option sekarang!

(Amaran risiko: Modal anda boleh berisiko)

Kesimpulan – Gunakan Bollinger Bands untuk mendapatkan hasil terbaik dalam perdagangan pilihan binari

Bollinger Bands adalah lebih daripada alat daripada penunjuk dagangan. Dan sama seperti alat lain, walaupun ia mempunyai beberapa kelemahan. Tetapi ia adalah salah satu alat terbaik yang boleh anda gunakan untuk memahami gelagat pasaran.

Anda boleh memahami dengan teliti formula Bollinger Bands dan perkara yang diwakili barisnya untuk mencari peluang dagangan yang lebih baik.

Selain itu, untuk mendapatkan hasil yang lebih baik, anda boleh menggunakan Bollinger Bands dengan beberapa broker terkemuka seperti Quotex, IQ Option, Binary.com dan RaceOption.

Soalan lazim mengenai Bollinger Bands dalam perdagangan pilihan binari:

Apakah bollinger band dalam perdagangan?

Bollinger Bands ialah alat analisis teknikal dengan tiga baris (atas, bawah dan purata bergerak) yang menunjukkan turun naik pasaran dan potensi keadaan terlebih beli atau terlebih jual.

Bagaimanakah anda mengira Bollinger Bands?

Kira purata bergerak (biasanya 20 hari), kemudian tambah dan tolak hasil darab sisihan piawai dan faktor (biasanya 2) daripada purata ini untuk mendapatkan jalur atas dan bawah.

Bagaimanakah Bollinger Bands boleh digunakan dalam perdagangan?

Gunakan Bollinger Bands untuk mengenal pasti keadaan terlebih beli/terlebih jual, mengukur turun naik pasaran, melihat potensi penembusan dan menentukan pasaran terikat julat.

Apakah batasan Bollinger Bands?

Bollinger Bands boleh menjadi subjektif, kurang boleh dipercayai dalam pasaran yang sangat tidak menentu, dan paling baik digunakan dengan penunjuk lain untuk cerapan dagangan yang lebih tepat.

Mengenai Pengarang

Percival Knight
Saya telah menjadi peniaga Binary Options yang berpengalaman selama lebih daripada sepuluh tahun. Terutamanya, saya berdagang 60 saat pada kadar hit yang sangat tinggi. Strategi kegemaran saya ialah dengan menggunakan candlestick dan fake-breakouts

Tulis komen