Strategi perdagangan sokongan dan rintangan untuk Binary Options

Dalam perdagangan pilihan binari, penunjuk memainkan peranan penting. Itu kerana anda boleh menggunakan penunjuk untuk mempelajari sifat pasaran. Petunjuk juga membantu dalam memahami sama ada masa yang sesuai untuk melabur dalam pasaran pilihan binari atau tidak.

Dengan begitu banyak penunjuk dagangan yang tersedia, ia menjadi sukar untuk mencari yang bagus. Tetapi anda tidak perlu risau kerana anda boleh meningkatkan keuntungan dagangan anda dengan strategi sokongan dan rintangan.

Tahap sokongan dan rintangan adalah hala tuju kepada perdagangan yang berjaya. sayat ialah alat penunjuk penting yang digunakan pedagang untuk melakukan analisis teknikal pasaran.

Tetapi adakah anda tahu cara yang betul untuk mengenal pasti tahap sokongan dan rintangan? Adakah anda tahu bagaimana untuk memanfaatkan sepenuhnya strategi dagangan sokongan dan rintangan? Atau adakah anda tahu bagaimana untuk berdagang dengan menggunakan sokongan dan rintangan?

Nah, panduan ini mempunyai semua maklumat yang berkaitan. 

Strategi perdagangan sokongan dan rintangan untuk Binary Options

Lihat video penuh saya tentang strategi ini:

Youtube

Dengan memuatkan video, anda bersetuju menerima dasar privasi YouTube.
Ketahui lebih lanjut

Muatkan video

PGlmcmFtZSB0aXRsZT0iVGhlIE9OTFkgU3VwcG9ydCAmYW1wOyByZXNpc3RhbmNlIHN0cmF0ZWd5IHlvdSBuZWVkIHRvIHdpbiBCaW5hcnkgT3ZKBATGo 2lkdGg9IjY0MCIgaGVpZ2h0PSIzNjAiIHNyYz0iaHR0cHM6Ly93d3cueW91dHViZS1ub2Nvb2tpZS5jb20vZW1iZWQvTXRrZmRxQS1oTGM/ZmZTy1oTGM/ZmZTy1oTGM/ZmZTy1oTGM/ZmZTy1 lYm9yZGVyPSIwIiBhbGxvdz0iYWNjZWxlcm9tZXRlcjsgYXV0b3BsYXk7IGNsaXBib2FyZC13cml0ZTsgZW5jcnlwdGVkLW1lZGlhOy2Bnegvgta jdHVyZTsgd2ViLXNoYXJlIiBhbGxvd2Z1bGxzY3JlZW4+PC9pZnJhbWU+

Baik untuk mengetahui:

  • Tahap sokongan dan rintangan membantu meramalkan perubahan arah pasaran dalam perdagangan pilihan binari.
  • Sokongan adalah tempat harga mungkin berhenti jatuh, rintangan adalah tempat harga mungkin berhenti naik.
  • Strategi termasuk perdagangan julat, pecahan dan garis arah aliran berdasarkan tahap ini.
  • Tahap ini tidak mudah dan boleh menyebabkan jerawat palsu.

Apakah sokongan dan rintangan?

Contoh sokongan-dan-rintangan
Contoh sokongan dan rintangan

Anda boleh menggunakan strategi sokongan dan rintangan untuk dagangan jangka pendek dan jangka panjang. Ia adalah strategi yang mudah difahami yang membantu dalam meningkatkan keuntungan dagangan dan mengurangkan kerugian.

Dalam strategi dagangan ini, selepas harga aset menguji tahap sokongan dan rintangan, ia bergerak ke arah yang bertentangan. Pada masa ini, anda boleh memasuki perdagangan dan meninggalkan pasaran dengan peluang tinggi untuk menang selepas beberapa ketika.

Secara ringkas, sokongan dan rintangan hanyalah alat yang menunjukkan tindak balas harga aset. Ia adalah hasil langsung daripada perbezaan dalam penjualan dan pembelian.

Harga naik jika lebih ramai pembeli. Begitu juga jika bilangan penjual lebih ramai, harga akan berkurangan.

Sokongan

Dagangan-sokongan-contoh
Contoh sokongan perdagangan

Tahap sokongan dalam strategi dagangan sokongan dan rintangan ialah titik di mana pembeli memasuki pasaran. Sokongan ialah tahap yang menyokong harga aset.

Apabila harga komoditi di pasaran mula menurun, ia mendapati tahap sokongan. Selepas melihat sokongan, harga melantun semula. Tetapi jika harga menembusi tahap, ia jatuh lebih jauh sehingga ia menemui tahap sokongan yang lain.

Rintangan

Contoh rintangan dagangan

Tahap rintangan dalam strategi dagangan sokongan dan rintangan ialah tahap di mana penjual memasuki pasaran. Seperti tahap sokongan bertindak sebagai lantai, tahap rintangan bertindak sebagai siling. Ia menentang kenaikan harga.

Anda boleh menemui tahap rintangan dalam dagangan apabila harga aset mula meningkat. Sebaik sahaja harga menemui tahap rintangan, ia melantun semula. Tetapi jika harga menembusi tahap rintangan, ia meningkat semula sehingga ia menemui tahap yang lain.

Broker binari terbaik:
(Amaran risiko: Dagangan adalah berisiko)

Pocket Option - Berdagang dengan keuntungan yang tinggi

123455.0/5

Pocket Option - Berdagang dengan keuntungan yang tinggi

  • Menerima pelanggan antarabangsa
  • Bayaran tinggi 95%+
  • Platform profesional
  • Deposit cepat
  • Perdagangan Sosial
  • Bonus percuma
(Amaran risiko: Dagangan adalah berisiko)

Pelbagai jenis sokongan dan rintangan

Berikut adalah beberapa sokongan dan rintangan yang anda boleh lihat dengan mudah dalam carta dagangan.

Sokongan dan rintangan mendatar

Sokongan-dan-rintangan mendatar
Sokongan dan rintangan mendatar

Sokongan dan rintangan mendatar ialah tahap statik, yang menyokong dan menentang pergerakan harga melebihinya.

Dalam sokongan dan rintangan mendatar, apabila harga aset bergerak melalui sokongan, itu petanda negatif. Tetapi ia adalah petanda positif apabila harga bergerak melalui tahap rintangan.

Juga, jika harga menembusi tahap sokongan dan rintangan dan melintasi tahap dalam arah yang bertentangan, ia menunjukkan kehadiran pelarian palsu.

Sokongan dan rintangan pepenjuru

Sokongan-dan-rintangan pepenjuru
Sokongan dan rintangan pepenjuru

Tidak seperti tahap sokongan dan rintangan sebelumnya, tahap ini adalah dinamik. Ini bermakna sokongan pepenjuru dan rintangan berubah dari semasa ke semasa. Secara amnya, ia dicipta oleh trendline.

Anda boleh membuat garisan dengan mencari harga yang tinggi dan harga yang lebih rendah atau harga yang rendah dan harga yang lebih rendah. Selepas melukis garisan, jika anda perasan bahawa pepenjuru turun, arah aliran menurun. Begitu juga, jika pepenjuru naik, arah aliran naik.

Dalam sokongan dan rintangan pepenjuru, ia adalah petanda positif jika harga melantun dari garis arah aliran. Lebih-lebih lagi, ia adalah amaran apabila harga menembusi garis arah aliran.

➨ Daftar dengan broker binari terbaik Pocket Option sekarang!

(Amaran risiko: Modal anda boleh berisiko)

Sokongan dan rintangan ramalan

Satu lagi jenis sokongan dan rintangan adalah ramalan. Walaupun jenis ini kurang biasa, ia mempunyai nilainya. Salah satu sokongan dan rintangan ramalan biasa ialah garis arah aliran. Ini kerana, dalam trendline, apabila garisan memanjang, ia boleh menyokong atau menentang pergerakan harga.

Satu lagi bentuk sokongan dan rintangan ramalan ialah sokongan dan rintangan mendatar. Anda juga boleh menggunakan alat ini untuk memahami tempat di mana sokongan atau rintangan masa depan mungkin berkembang.

Bagaimanakah anda boleh membuat strategi sokongan dan rintangan berfungsi?

strategi dagangan rintangan

sayaf anda ingin membuat sokongan dan rintangan strategi bekerja, anda harus mempunyai beberapa kemahiran asas.

Pertama, anda mesti biasa dengan jenis utama carta pilihan binari yang digunakan oleh broker. Carta bar dan candlestick ialah carta dagangan popular yang perlu anda biasakan.

Selain itu, anda harus tahu analisis teknikal. Akhir sekali, anda mesti memahami apa itu sokongan dan penentangan dan bagaimana anda boleh mewujudkannya.

Mengapa sokongan dan penentangan penting?

Dengan bantuan sokongan dan rintangan, anda boleh mengenal pasti corak harga dalam perdagangan pilihan binari. Apabila anda mengetahui arah pergerakan harga, anda boleh memilih pilihan panggilan atau letak bergantung pada sifat pasaran.

Dengan menganalisis tahap sokongan dan rintangan, anda juga boleh mengetahui masa yang sesuai untuk masuk dan keluar pasaran. Berikut ialah contoh pantas untuk memahami cara tahap sokongan dan rintangan berfungsi.

Mari kita andaikan bahawa saham syarikat, katakan XYZ, melantun antara $750 dan $800. Ini adalah tahap sokongan dan rintangan. Jika harga XYZ jatuh ke arah $750, anda boleh meletakkan pilihan panggilan berhampiran jumlah itu.

Begitu juga, anda boleh meletakkan opsyen jual jika harga syarikat XYZ menuju ke tahap rintangan.

Broker binari terbaik:
(Amaran risiko: Dagangan adalah berisiko)

Pocket Option - Berdagang dengan keuntungan yang tinggi

123455.0/5

Pocket Option - Berdagang dengan keuntungan yang tinggi

  • Menerima pelanggan antarabangsa
  • Bayaran tinggi 95%+
  • Platform profesional
  • Deposit cepat
  • Perdagangan Sosial
  • Bonus percuma
(Amaran risiko: Dagangan adalah berisiko)

Cara membina sokongan dan rintangan

Anda boleh mengikuti langkah ini untuk melukis zon sokongan dan rintangan.

Pilih carta

Untuk menarik sokongan dan rintangan, anda perlu memilih carta biasa.

Kenal pasti tinggi dan rendah

Kenal pasti-tinggi-dan-rendah-untuk-perdagangan-sokongan-dan-rintangan
Kenal pasti tinggi dan rendah

Sebaik sahaja anda telah memilih carta, anda sepatutnya mengenal pasti tinggi dan rendah. Anda boleh mulakan dengan melukis garisan pada setiap tinggi dan rendah. Garis akan membantu anda memahami sama ada pasaran sedang dalam arah aliran atau tidak.

Selepas itu, anda boleh melukis garisan untuk menyambung tinggi dan rendah. Ingat bahawa garis mendatar yang anda lukis tidak akan terletak pada setiap tinggi dan rendah. Anda boleh mengenal pasti sokongan dan rintangan setelah proses selesai.

Kaedah melukis sokongan dan rintangan ini berfungsi dengan sempurna dalam sebarang jangka masa.

Bagaimana untuk mengenal pasti sokongan dan rintangan?

sokongan dan rintangan dalam perdagangan

Untuk berjaya menggunakan sokongan dan rintangan dalam perdagangan, adalah penting untuk mengenal pasti mereka. Begini cara anda boleh melakukannya.

Data sejarah

Salah satu cara paling mudah untuk mengenal pasti tahap sokongan dan rintangan adalah dengan menganalisis corak masa lalu dan harga sejarah aset. Anda boleh melakukan ini dengan mempelajari tentang corak masa lalu mulai dari beberapa waktu hingga ke aktiviti terbaharu.

Ia juga perlu diingat bahawa data sejarah dan corak masa lalu bukanlah kriteria yang boleh dipercayai untuk mengenal pasti sokongan dan rintangan dalam carta dagangan. Itu kerana keadaan pasaran sentiasa berubah disebabkan oleh berita kewangan.

Selain corak masa lalu, anda juga boleh menggunakan tahap sokongan dan rintangan sebelumnya untuk mengenal pasti tahap sokongan dan rintangan. Anda boleh menggunakan tahap sokongan dan rintangan yang lalu untuk memasuki atau keluar dari perdagangan.

Tetapi tahap sokongan dan rintangan sebelum ini bukanlah kaedah mutlak kerana harga aset berbeza dari semasa ke semasa.

➨ Daftar dengan broker binari terbaik Pocket Option sekarang!

(Amaran risiko: Modal anda boleh berisiko)

Penunjuk teknikal

Penunjuk popular seperti titik pangsi, purata bergerak dan Alat Fibonacci boleh digunakan untuk mengenal pasti tahap sokongan dan rintangan.

Peraturan Am

Anda juga boleh mengenal pasti tahap sokongan dan rintangan dalam carta dagangan dengan menggunakan beberapa peraturan am. Sebagai contoh, anda boleh melukis garis lurus dari titik pembalikan menurun.

Di sini, jika garisan menyambung sekurang-kurangnya tiga titik, ia dianggap sebagai rintangan nilai sejarah. Jika garisan menghubungkan tiga titik pembalikan, ia adalah sokongan sejarah yang baik.

Strategi dagangan sokongan dan rintangan yang berbeza

Dengan jenis sokongan yang betul dan strategi perdagangan rintangan, anda boleh memenangi perdagangan. Berikut ialah empat strategi perdagangan yang berguna.

Perdagangan julat

Julat-dagang-contoh
Contoh perdagangan julat

Strategi perdagangan julat ialah ruang antara sokongan dan rintangan. Ruang ini dicipta apabila pedagang menjual pada tahap rintangan dan membeli pada tahap sokongan. Dalam kes ini, rintangan bertindak sebagai siling, dan sokongan menjadi lantai.

Apabila menggunakan strategi dagangan ini, anda mesti ingat bahawa sokongan dan rintangan tidak selalunya garis lurus. Ini kerana harga aset melantun dari kawasan tertentu dan bukannya membentuk garis lurus.

Dalam pasaran terikat julat, apabila harga aset melantun daripada rintangan, pedagang mencari catatan pendek. Begitu juga, mereka mencari entri panjang sekiranya mendapat sokongan.

Selain itu, anda boleh mempertimbangkan untuk menetapkan hentian di atas rintangan apabila merancang untuk pergi pendek dan di bawah sokongan apabila pergi jauh. Perhentian adalah penting kerana harga aset tidak sentiasa berada dalam julat yang ditentukan.

Strategi pecah

Breakout-sokongan-dan-rintangan
Sokongan dan rintangan pecah

Apabila harga melangkaui julat tetap, ia dipanggil pecahan. Selepas penembusan, pedagang menunggu harga untuk arah aliran semula.

Anda boleh menemui penembusan sedemikian di atas paras rintangan dan di bawah paras sokongan. Jika harga bergerak kuat ke arah tertentu, ia mungkin memulakan arah aliran baharu.

Tetapi anda tidak boleh membuat perdagangan kerana pelarian ini boleh menjadi palsu. Sebaliknya, anda harus menunggu penarikan balik. Sebaik sahaja anda melihat penarikan balik, anda boleh melakukan perdagangan.

➨ Daftar dengan broker binari terbaik Pocket Option sekarang!

(Amaran risiko: Modal anda boleh berisiko)

Strategi garis arah aliran

Trendline-trading
Strategi dagangan trendline

Satu lagi strategi dagangan sokongan dan rintangan yang popular ialah strategi trendline. Dalam strategi ini, anda boleh menggunakan garis arah aliran sama ada sebagai sokongan atau rintangan. Anda boleh melukis garisan yang menghubungkan dua atau lebih paras rendah dalam aliran menaik. Atau dua atau lebih paras tertinggi dalam aliran menurun.

Jika arah aliran harga kukuh, harga akan melantun dari garis arah aliran. Dan kemudian, ia akan mula bergerak dengan trend.

Purata bergerak

Anda juga boleh menggunakan penunjuk purata bergerak untuk menganalisis tahap sokongan dan rintangan. Beberapa purata bergerak standard yang boleh anda pilih ialah 20 dan 50.

Anda juga boleh mengubah sedikit nombor ini kepada 21 dan 55 untuk menggunakan nombor Fibonacci.

Bagaimana untuk memanfaatkan sepenuhnya sokongan dan rintangan?

Jika anda ingin memanfaatkan sepenuhnya strategi dagangan sokongan dan rintangan, ikuti petua ini.

Jangan malas dengan carta

Apabila anda berdagang jenis aset tertentu untuk masa yang lama, anda mendapat perasaan bahawa anda tahu bagaimana harganya akan bergerak. Dan ini perasaan datang daripada pengalaman.

Tetapi anda tidak seharusnya leka dengan carta anda kerana pilihan binari adalah pasaran yang tidak menentu, dan ia boleh mengejutkan anda. Oleh itu, anda mesti sentiasa menjejaki tindakan harga, mengumpul data yang boleh dipercayai dan menyimpan carta yang tepat.

Harga aset menguji sokongan dan rintangan

Apabila anda membuat perdagangan dengan mengikuti strategi dagangan sokongan dan rintangan, anda akan melihat bahawa harga aset menguji sokongan dan rintangan tanpa menembusi tahap.

Apabila ini berlaku, anda harus menunggu harga untuk membentuk trend baharu. Dan daripada tergesa-gesa untuk membuat perdagangan, anda harus menenangkan saraf anda dan membiarkan pasaran menjadi normal.

Jangkakan dua lantunan harga

Apabila anda mencarta tindakan harga aset, anda boleh melihat dua lantunan harga. Kadangkala, anda akan melihat tiga lantunan. Itu berlaku kerana setiap lantunan menguatkan isyarat. 

Perhatikan jerawat

Dalam strategi dagangan sokongan dan rintangan, pelarian adalah perkara biasa. Apabila terdapat penembusan, ia membentuk garis arah aliran baharu. Anda boleh menggunakan peluang ini untuk membuat lebih banyak keuntungan.

Had dagangan sokongan dan rintangan dengan Pilihan Perduaan

Walaupun terdapat beberapa faedah menggunakan strategi dagangan sokongan dan rintangan, terdapat beberapa batasan. Anda mesti mengenali mereka untuk mengelakkan kehilangan wang.

  • Strategi perdagangan ini tidak memberikan hasil tertentu. Walaupun harga saham menembusi paras sokongan atau rintangan, terdapat kemungkinan harga tidak akan mengikuti arah aliran tersebut.
  • Terdapat pelarian palsu. Ia menyukarkan pedagang untuk mengenal pasti tahap sokongan dan rintangan yang tepat.
➨ Daftar dengan broker binari terbaik Pocket Option sekarang!

(Amaran risiko: Modal anda boleh berisiko)

Kesimpulan: Gunakan strategi Sokongan dan Rintangan untuk perdagangan Pilihan Perduaan yang dipertingkatkan

Sokongan dan penentangan adalah popular strategi perdagangan pilihan binari yang boleh anda gunakan untuk memahami sifat pasaran. Selain itu, sokongan dan rintangan juga membantu dalam menentukan kekuatan dan kelemahan arah aliran.

Jika anda perasan bahawa harga aset menembusi paras sokongan atau rintangan tetapi melepasi paras itu kembali ke arah yang bertentangan, ini bermakna terdapat penembusan palsu.

Walaupun kadangkala, sukar untuk mengenal pasti sokongan dan rintangan akibat pecahan palsu, anda sentiasa boleh melakukan analisis yang berjaya untuk membuat perdagangan yang menguntungkan.

Soalan lazim tentang strategi Sokongan dan Rintangan:

Apakah strategi Sokongan dan Rintangan dalam Dagangan Pilihan Perduaan?

Sokongan ialah tahap harga di mana minat belian adalah ketara kukuh dan menghalang harga daripada terus menurun, bertindak sebagai lantai. Rintangan ialah tahap di mana minat jualan mengatasi tekanan belian dan menghentikan harga daripada terus meningkat, bertindak sebagai siling. Strategi ini membantu pedagang memahami arah aliran pasaran dan membuat keputusan tentang masa untuk memasuki atau keluar dari perdagangan.

Bagaimanakah anda mengenal pasti tahap Sokongan dan Rintangan?

Tahap sokongan dan rintangan boleh dikenal pasti menggunakan data harga sejarah, penunjuk teknikal dan analisis carta umum. Pedagang sering melihat corak harga yang lalu, menggunakan alat seperti titik pangsi, purata bergerak dan anjakan Fibonacci, dan melukis garis arah aliran yang menghubungkan tinggi dan rendah yang ketara.

Apakah beberapa strategi dagangan Sokongan dan Rintangan yang biasa?

Strategi biasa termasuk perdagangan julat, di mana pedagang membeli pada sokongan dan menjual pada rintangan; dagangan pelarian, di mana pedagang memasuki kedudukan apabila harga menembusi tahap ini; dan perdagangan garis arah aliran, menggunakan garis arah aliran sebagai sokongan atau rintangan dinamik. Purata bergerak juga boleh digunakan untuk mengenal pasti kawasan sokongan dan rintangan yang berpotensi.

Apakah batasan menggunakan Sokongan dan Rintangan dalam perdagangan pilihan binari?

Walaupun tahap sokongan dan rintangan boleh menjadi alat yang berkuasa, mereka mempunyai had. Tahap ini tidak menjamin hasil tertentu. Sifat pasaran yang tidak menentu bermakna walaupun harga menembusi paras ini, ia mungkin tidak berterusan ke arah yang dijangkakan. Pedagang perlu berhati-hati dan menggabungkan strategi ini dengan kaedah analisis lain.

Mengenai Pengarang

Percival Knight
Saya telah menjadi peniaga Binary Options yang berpengalaman selama lebih daripada sepuluh tahun. Terutamanya, saya berdagang 60 saat pada kadar hit yang sangat tinggi. Strategi kegemaran saya ialah dengan menggunakan candlestick dan fake-breakouts

Tulis komen