Strategi lindung nilai Binary Options: Bagaimana untuk menjamin keuntungan anda

Tidak kira betapa selamat anda bermain, melabur dalam pasaran sentiasa melibatkan beberapa tahap risiko. Tetapi bagaimana jika anda boleh mengurangkan risiko itu ke tahap yang hampir boleh diabaikan dan melindungi keuntungan anda? Nah, ketika itulah anda 'melindung nilai rentak anda'.

Strategi lindung nilai ialah fenomena mendedahkan kedua-dua pilihan panggilan dan jual pada instrumen kewangan yang sama untuk mengelakkan kerugian besar akibat perubahan pasaran yang tidak dapat diramalkan. Kedengaran rumit untuk difahami? Kekal dengan artikel dan pertimbangkan pemudahan.

Strategi lindung nilai Binary Options: Bagaimana untuk menjamin keuntungan anda

Fakta paling penting tentang strategi lindung nilai dalam perdagangan pilihan binari:

  • Lindung nilai dengan pilihan binari memerlukan pembelian panggilan dan opsyen jual secara serentak, bertujuan untuk mempelbagaikan risiko pelaburan dan bukannya mengurangkannya dengan ketara.
  • Ramalan pasaran yang tepat mungkin menghasilkan keuntungan antara 60-80%, tetapi yang tidak betul boleh mengakibatkan kehilangan keseluruhan pegangan; lindung nilai bertujuan untuk mengimbangi potensi kerugian.
  • Dalam lindung nilai, peniaga memperoleh kedua-dua jenis pilihan pada aset yang sama, yang boleh membawa kepada keuntungan jika pasaran bergerak dengan jelas, tetapi keuntungan bersih tidak dijamin kerana kos kedua-dua pilihan.
  • Pedagang menggunakan tahap sokongan dan rintangan untuk memaklumkan keputusan mereka tentang masa untuk membuat panggilan dan meletakkan pilihan sebagai lindung nilai, dengan matlamat untuk mendapatkan keuntungan, walaupun ketidakpastian pasaran boleh menjejaskan hasil sebelum pilihan tamat.

Apakah strategi lindung nilai Pilihan Perduaan

Seperti yang ditunjukkan oleh nama "lindung nilai", strategi dalam pilihan binari ini adalah tentang melindungi pelaburan anda daripada potensi kerugian dengan membuka kedudukan yang bertentangan dengan kedudukan semasa anda. Tidak seperti strategi lain yang menumpukan pada memaksimumkan keuntungan dengan meramalkan pergerakan harga, lindung nilai bertujuan untuk mengurangkan potensi kerugian. 

Ia seperti mengambil insurans pada dagangan anda; jika satu kedudukan gagal, satu lagi akan mendapat keuntungan, dengan berkesan mengimbangi potensi kesan kewangan. Sebab utama pedagang menggunakan strategi ini adalah untuk menguruskan risiko, terutamanya dalam pasaran yang tidak menentu di mana pergerakan harga tidak dapat diramalkan. Dengan melindung nilai kedudukan, peniaga boleh memastikan bahawa walaupun pasaran bergerak berbanding dagangan asalnya, kerugian boleh diimbangi oleh keuntungan daripada perdagangan yang dilindung nilai. 

Mengapa anda memerlukan perlindungan nilai untuk perdagangan Opsyen Binari? 

Binary-Options-hedging-put-call

Konsep perdagangan pendapat binari adalah berdasarkan satu soalan "Adakah pasaran akan naik atau turun dari titik harga tertentu di bawah tempoh masa yang ditetapkan?" Ringkasnya, melihat untung atau rugi pasaran masa depan pada masa tertentu. 

Jika keputusan pada pilihan binari adalah betul mengikut ramalan anda, maka anda mendapat keuntungan 60% hingga 80% bersama-sama dengan wang anda yang dilaburkan. Sebaliknya, jika pasaran bertentangan dengan ramalan anda, anda kehilangan 100% pelaburan anda. 

Marilah kita memahami ini dengan contoh untuk memudahkan urusan. 

Katakan anda seorang peniaga dan melakukan perdagangan pilihan binari. Kini, sejak sebulan lepas, anda sedang memerhatikan perubahan harga petrol.

Selepas membayangkan strategi anda dan membaca graf, fikiran anda membuat kesimpulan bahawa minggu depan pasaran petrol akan melebihi $1500. Jadi, dengan mengingatinya, anda melabur $100 dengan jangkaan minggu depan pasaran petrol akan melebihi $1500.

Selepas seminggu anda melihat bahawa pasaran petrol telah meningkat kepada $1550, jadi ramalan anda adalah betul. Sekarang di sini anda akan mendapat jumlah keuntungan tetap sebanyak 60%. Jadi $100 anda akan bertukar kepada $160 apabila anda mendapat keuntungan.

Jika keadaan ini dilihat dalam keadaan terbalik, anggap bahawa pasaran telah bertentangan dengan ramalan anda. Sebagai contoh, anda telah menganggarkan bahawa pasaran petrol akan merentasi $1500, tetapi atas sebab tertentu, ia turun kepada $1400. 

Dalam keadaan sedemikian, anda kehilangan semua wang yang anda gunakan untuk perdagangan ini. Jadi walaupun pasaran hanya menukar 10%, anda akan kehilangan 100% pelaburan anda.

Kehilangan adalah keletihan yang besar! Tetapi bagaimana jika, dalam keadaan ini, anda boleh menemui teknik yang anda boleh menjadikan peluang pulangan anda sama dengan nominal?

Itulah titik apabila anda memerlukan 'Strategi Lindung Nilai' untuk dagangan anda. 

Broker binari terbaik:
(Amaran risiko: Dagangan adalah berisiko)

Pocket Option - Berdagang dengan keuntungan yang tinggi

123455.0/5

Pocket Option - Berdagang dengan keuntungan yang tinggi

  • Menerima pelanggan antarabangsa
  • Bayaran tinggi 95%+
  • Platform profesional
  • Deposit cepat
  • Perdagangan Sosial
  • Bonus percuma
(Amaran risiko: Dagangan adalah berisiko)

Apakah lindung nilai Pilihan Perduaan? 

strategi lindung nilai

Lindung nilai ialah a strategi yang peniaga laksanakan untuk mengelakkan risiko kerugian dalam pelaburan. Ia seperti membeli insurans untuk pelaburan anda untuk mengurangkan keletihan kerugian. 

Cuba kita sambungkan dengan contoh daripada kehidupan seharian kita. 

Setiap kali anda membeli kereta baharu, anda juga menggunakan polisi insurans untuk kenderaan tersebut. Supaya jika berlaku kemalangan kenderaan itu pada masa hadapan, maka anda boleh mendapatkan semula jumlah tersebut. Sama seperti keselamatan, anda melabur wang di dua tempat. 

Peraturan yang sama berlaku untuk lindung nilai dalam pilihan binari. Sekali lagi, wang anda dilaburkan di dua tempat supaya walaupun ramalan anda meleset atas sebab tertentu, anda masih boleh mendapatkan semula wang yang hilang.

Sekarang mari kita selami strategi lindung nilai yang tepat. 

Strategi lindung nilai Binary Option 

Dengan kata mudah, anda perlu membeli dua pilihan binari untuk instrumen yang sama. Satu pilihan untuk panggilan (kenaikan harga pasaran daripada nilai awal) dan satu lagi untuk meletakkan (turun harga pasaran daripada nilai awal). 

#1 Menggunakan Put dan Call bersama-sama

Untuk memudahkan, andaikan anda berdagang pada Emas. Sekarang, anda membeli dua dagangan untuk Emas dengan harga $200 setiap satu. Anda boleh menggunakan satu pilihan binari untuk panggilan dan satu lagi untuk meletakkan. Jadi anda mempunyai dua ramalan: jika pasaran naik, anda akan mendapat keuntungan, dan jika pasaran turun, anda masih akan mendapat keuntungan.

Mari kita andaikan bahawa pasaran emas kini didagangkan pada $1700, dan jika ramalan itu betul, anda akan mendapat keuntungan 80%. 

Minggu depan pasaran emas mencecah $1800. Apabila anda telah membeli kedua-dua panggilan dan meletakkan pilihan binari untuk $100, anda akan mendapat keuntungan $180. Secara keseluruhan anda akan mendapat keuntungan $180 semasa panggilan dan $100 dalam kerugian di bawah put. Jadi anda akan mendapat keuntungan $180 – $100 = $80.

Dengan melakukan perdagangan pilihan binari dengan cara ini, anda sangat mengurangkan peluang anda untuk kalah. Satu-satunya masalah di sini ialah tidak setiap broker menyediakan kemudahan lindung nilai pada instrumen.

Pastikan anda menyematkan titik bahawa anda boleh membeli panggilan serta meletakkan untuk instrumen kewangan yang sama pada kos mogok yang serupa, tetapi ia tidak akan dilindung nilai. Oleh itu, mereka akan bergerak ke arah timbal balik yang mengakibatkan kerugian wang dengan menggunakan pilihan binari.  

#2 Rintangan dan sokongan

Kini terdapat laluan lain untuk melaksanakan lindung nilai yang bergantung pada konsep Rintangan & Sokongan. 

Strategi perdagangan sokongan-dan-rintangan-untuk-Pilihan-Perduaan
Sokongan dan penolakan

Pertama, anda perlu mencari julat untuk harga bergerak antara rintangan sokongan tertentu. Kemudian, matlamatnya adalah untuk membuka panggilan dan meletakkan sokongan dan rintangan. Idea di sebalik ini adalah untuk melindung nilai kedudukan anda. Jika anda meneruskan panggilan pada kos sokongan, ia akan bergerak ke arah atas yang mencapai kawasan rintangan anda. Selepas itu, anda boleh menjual satu put.

Dengan berbuat demikian, anda menjamin keuntungan anda daripada panggilan dan meletakkan sebelum pilihan tamat tempoh. Sehingga sokongan dan rintangan berlaku, dikatakan terdapat 99 peratus kemungkinan kos ditutup di suatu tempat di tengah-tengah sokongan dan rintangan. 

Jika pilihan binari anda tamat tempoh pada ketika itu, harga akan lebih rendah daripada output pembukaan anda, dan jumlahnya akan lebih tinggi daripada pembukaan panggilan anda. Jadi dari sini, anda mempunyai senario pertama di mana anda boleh memperoleh keuntungan berganda dengan potensi untuk mendapat kemenangan yang terjamin. 

Sekarang mari kita pertimbangkan senario kedua; dengan melaksanakan pelan yang sama, anda perlu membeli panggilan dan meletakkan. Walau bagaimanapun, sokongan itu rosak kali ini, dan ia cukup jelas sokongan tidak kekal selamanya. 

Kali ini, sokongan akan dipecahkan berhampiran tamat tempoh supaya pelaburan panggilan anda akan mengalami kerugian, tetapi pada masa yang sama, put anda akan mendapat keuntungan. Jadi sekali lagi, anda mempunyai jaminan kemenangan tetapi dengan kerugian yang berkurangan. Walau apa pun situasinya, kemenangan anda dijamin untuk sekurang-kurangnya satu kedudukan. 

Oleh itu, akan ada pengurangan dramatik dalam kerugian anda. Walau bagaimanapun, jika anda membuat panggilan di talian sokongan, anda akan mengalami kerugian. 

Katakan anda telah meletakkan harga panggilan $10 ke harga yang lebih rendah pada tarikh tamat tempoh. Kini anda akan membuat kerugian $10. Jika anda melindung nilai atas titik itu dengan meletakkan $10, anda akan mengalami kerugian $10 pada panggilan anda. 

Sebaliknya, anda boleh membuat keuntungan. Dengan mengandaikan pembayaran ialah 70%, anda akan kehilangan $10 semasa panggilan, tetapi pada masa yang sama, anda akan mendapat $7 pada jumlah yang anda letakkan. Dengan cara ini, anda akan kehilangan hanya $3 dan bukannya jumlah 100%, iaitu $10. Jadi mari kita beralih kepada senario pertama; anda boleh mendapat keuntungan berganda jika anda melindung nilai kedudukan tersebut. 

Broker binari terbaik:
(Amaran risiko: Dagangan adalah berisiko)

Pocket Option - Berdagang dengan keuntungan yang tinggi

123455.0/5

Pocket Option - Berdagang dengan keuntungan yang tinggi

  • Menerima pelanggan antarabangsa
  • Bayaran tinggi 95%+
  • Platform profesional
  • Deposit cepat
  • Perdagangan Sosial
  • Bonus percuma
(Amaran risiko: Dagangan adalah berisiko)

Memahami mekanisme lindung nilai

strategi lindung nilai

Jadi terdapat cara yang berbeza untuk mendekati strategi lindung nilai di bawah pilihan binari. Walau bagaimanapun, lindung nilai tidak terikat kepada pilihan binari. Konsep lindung nilai jauh lebih mendalam daripada pilihan binari. 

Pelabur maju menggunakan konsep tajuk dalam banyak bidang kewangan. Tidak perlu bercampur aduk dalam kerumitan strategi lindung nilai tetapi mengetahui mekanisme teras adalah penting.

Mari kita ambil contoh untuk memahami perkara ini dengan lebih teliti. Katakan anda seorang pelabur dan anda ingin membeli saham syarikat bernama ABC atas kehendak anda sendiri. Kini harga panggilan binari syarikat itu adalah sekitar $20. Oleh itu, untuk membeli satu saham syarikat itu, anda perlu membayar $10.

Di bawah strategi lindung nilai, anda membeli panggilan binari dan pilihan letak binari. Seperti yang dinyatakan sebelum ini, harga panggilan binari ialah $20, dan satu bahagian syarikat ABC ialah $10. Jadi di bawah ini, didapati bahawa jumlah nilai panggilan binari adalah bersamaan dengan satu saham syarikat.

Sekarang ia keluar bahawa harga mogok Syarikat ABC adalah sama dengan put binari, yang sama dengan $10. Jadi dalam baris mudah, anda sebagai pelabur akan serta-merta membuat wang. 

Ia adalah kerana anda membeli pilihan binari pada titik di mana kos mogok bagi pilihan unsur berada di bawah kos pilihan yang dilindung nilai.

Dalam artikel ini, ia telah diberitahu kepada anda bahawa setiap kali anda membeli pilihan binari, anda memiliki hak untuk membeli instrumen kewangan pada harga tertentu.

Begitu juga, jika anda melihat pilihan lain, katakan anda seorang pelabur dan ingin membeli saham syarikat DEF. Sekali lagi harga 1 saham syarikat ini ialah $10. Jadi jika anda membeli panggilan binari pada harga mogok $10, anda sekali lagi boleh membuat keuntungan sebanyak $10.

Walaupun harga strike put binari di sini ialah $20, strategi lama tidak akan berfungsi kali ini. Anda, sebagai pelabur, boleh memperoleh keuntungan dengan meletakkan jika kos peranti kewangan itu menurun. Kini, kos mogok adalah lebih besar daripada kos peranti yang dilaburkan apabila pilihan tamat tempoh. 

Jadi, anda membeli put binari yang harga mogoknya ialah $10. Apabila letak binari tamat tempoh, anda mempunyai hak untuk membeli satu saham DEF syarikat untuk $10. Apabila anda menjual strike binari put iaitu $10, dan harga 1 saham syarikat itu juga $10. 

Maka ini bermakna bahawa satu saham syarikat adalah sama persis dengan harga strike put. Jadi sekarang anda mempunyai hak untuk menjual saham syarikat, anda sebagai pelabur akan mendapat keuntungan jika kos saham DEF syarikat lebih besar daripada $10 pada masa tamat tempoh binary put.

Di bawah contoh ini, anda perlu ingat bahawa anda pada mulanya membeli put pada kadar strike $10. Kemudian, apabila pelabur ingin memagar put dengan kadar mogok $10, anda ingin membeli panggilan dengan kos mogok $10.

Kelebihan lindung nilai Pilihan Perduaan

strategi lindung nilai

#1 Hedging ialah permainan berisiko rendah

Fakta meletakkan berbilang dagangan untuk aset tertentu menjadikannya permainan berisiko lebih rendah. Apabila anda meletakkan kedua-duanya, panggil dan letak (pertaruhan bertentangan) untuk sebarang pilihan, mereka tidak kehilangan 100% daripada jumlah tersebut. Walau bagaimanapun, keuntungan adalah kurang tetapi ia tidak pernah cenderung kepada 0.

#2 Menawarkan keadaan dagangan yang lebih baik

Lindung nilai ialah permainan yang mudah, tetapi hanya jika anda seorang profesional atau seseorang yang berpengalaman. Bagi mereka yang baru memasuki perdagangan pilihan binari, anda harus tahu bahawa penipuan agak kerap berlaku di lapangan. Oleh itu, mencari tapak yang tulen adalah langkah pertama dan paling penting dalam perdagangan. 

Petua #3 Pro untuk perdagangan Binary Option

Jika anda telah melihat graf harga di bahagian bawah selama sekurang-kurangnya setengah tahun atau satu tahun- ia adalah simbol pertumbuhan harga yang stabil. Sebaliknya, jika anda melihat penurunan harga yang kerap, itulah masa terbaik untuk melabur. Walau bagaimanapun, jika anda perasan kenaikan harga untuk masa yang lama, mudah untuk anda meramalkan pergerakan harga. 

➨ Daftar dengan broker binari terbaik Pocket Option sekarang!

(Amaran risiko: Modal anda boleh berisiko)

Kesimpulan – Gunakan strategi lindung nilai untuk berdagang dengan jayanya

Ringkasnya, lindung nilai dalam perdagangan pilihan binari bukan sekadar taktik, tetapi pendekatan kritikal untuk mengurus risiko kewangan dan meningkatkan potensi keuntungan. Dengan menggunakan strategi lindung nilai yang betul, peniaga boleh menavigasi landskap pilihan binari yang tidak menentu dengan lebih keyakinan dan kawalan. Strategi ini membolehkan peniaga mengimbangi kedudukan mereka, melindungi daripada pergerakan pasaran yang tidak menentu. Akibatnya, lindung nilai menjadi bahagian yang amat diperlukan dalam kit alat pedagang, menawarkan laluan kepada hasil kewangan yang lebih stabil dan boleh diramal. Akhirnya, memahami dan menggunakan strategi ini adalah kunci untuk mencapai kejayaan dalam dunia perdagangan pilihan binari yang kompleks.

Soalan lazim mengenai lindung nilai dalam perdagangan pilihan binari:

Apakah tujuan utama lindung nilai dalam perdagangan kewangan?

Tujuan utama lindung nilai dalam perdagangan kewangan adalah untuk mendapatkan keuntungan yang konsisten dan mengurangkan risiko kerugian yang besar.

Bagaimanakah lindung nilai memberi manfaat kepada perdagangan pilihan binari?

Manfaat lindung nilai perdagangan pilihan binari dengan menyediakan strategi untuk mengurus risiko kewangan dan berpotensi meningkatkan margin keuntungan.

Bolehkah strategi lindung nilai menjamin kemenangan dalam perdagangan pilihan binari?

Walaupun strategi lindung nilai boleh meningkatkan peluang keuntungan dengan ketara, strategi tersebut tidak menjamin kemenangan disebabkan oleh risiko yang wujud dan ketidakpastian pasaran kewangan.

Adakah penting bagi peniaga untuk memahami strategi lindung nilai?

Ya, adalah penting bagi peniaga untuk memahami dan menggunakan strategi lindung nilai untuk menavigasi kerumitan perdagangan pilihan binari dengan berkesan.

Mengenai Pengarang

Percival Knight
Saya telah menjadi peniaga Binary Options yang berpengalaman selama lebih daripada sepuluh tahun. Terutamanya, saya berdagang 60 saat pada kadar hit yang sangat tinggi. Strategi kegemaran saya ialah dengan menggunakan candlestick dan fake-breakouts

Tulis komen