Bagaimana untuk menggunakan Penjejakan Semula Fibonacci untuk Binary Options – Strategi


Strategi Penjejakan Semula Fibonacci sangat baik untuk pedagang kerana ia digunakan untuk meramalkan potensi tahap sokongan dan rintangan berdasarkan peratusan jujukan Fibonacci. Dalam artikel ini, kami akan membincangkan lebih banyak cerapan tentang penggunaan dan keberkesanannya.

Bagaimana untuk menggunakan Fibonacci Retracement untuk Pilihan Perduaan - Strategi

Baik untuk mengetahui:

  • Penjejakan Semula Fibonacci digunakan untuk meramalkan potensi tahap sokongan dan rintangan berdasarkan peratusan jujukan Fibonacci.
  • Alat ini tidak mudah dipercayai kerana sifat pasaran yang tidak menentu dan penempatan subjektif barisannya, yang boleh membawa kepada tafsiran berbeza oleh pedagang.
  • Ia paling sesuai digunakan dalam pasaran yang sangat trending dan memerlukan pedagang melukis garis peratusan pada carta untuk membuat spekulasi mengenai mata masuk dan keluar untuk dagangan.
  • Walaupun berguna, pedagang tidak seharusnya bergantung pada anjakan Fibonacci sahaja dan mesti mempertimbangkan batasannya apabila menggunakannya bersama alat lain dan dalam strategi perdagangan yang lebih luas.

Apakah alat Fibonacci Retracement?

Fibonacci-Retracement-contoh

Fibonacci Retracement ialah alat analisis teknikal yang mantap yang biasanya digunakan untuk memahami sifat pasaran pilihan binari. Penunjuk teknikal ini juga berfungsi sebagai MACD dan penunjuk purata bergerak.  

Satu perkara yang menjadikan alat Fibonacci Retracement istimewa ialah sejarahnya. Alat ini berdasarkan pemerhatian matematik beribu-ribu tahun. Dengan bantuan alat ini, pedagang boleh meramalkan kawasan sokongan dan potensi sasaran untuk rintangan. 

Kebelakangan ini, Fibonacci Retracement telah menjadi alat yang popular di kalangan pedagang kerana ia membantu untuk membangunkan yang mudah dan mudah. strategi perdagangan pilihan binari. Menggunakan penunjuk ini, mana-mana peniaga boleh menjejaki harga aset atau pilihan binari melalui carta harga berbanding masa. 

Peranan Petunjuk Teknikal dan Kuasa Penjejakan Semula Fibonacci

Seseorang boleh dengan cepat melakukan perdagangan pilihan binari kerana ia bergantung pada cadangan mudah ya atau tidak. Peniaga boleh menentukan cadangan dengan memahami pasaran, memastikan diri mereka dikemas kini dengan berita kewangan dan melihat arah aliran harga. 

Tetapi bagaimanakah seseorang boleh meramalkan pergerakan pasaran pilihan binari kerana ia bersifat tidak menentu? Jawapannya ialah penunjuk teknikal. Penunjuk dagangan boleh dilihat sebagai nilai matematik yang digunakan pada graf dan carta untuk memahami corak pasaran. 

Penunjuk teknikal membantu pedagang mendapatkan idea yang lebih baik tentang pasaran supaya mereka boleh memasuki atau keluar dari perdagangan dengan keuntungan yang besar. Penunjuk dibahagikan kepada empat kategori, iaitu, momentum, turun naik, arah aliran dan volum. 

Anda boleh mencari penunjuk teknikal untuk diri sendiri dengan mudah kerana terdapat banyak pilihan yang tersedia. Walau bagaimanapun, jika anda ingin menggunakan penunjuk yang boleh membantu anda meramalkan pembalikan harga masa hadapan, Fibonacci Retracement harus menjadi pilihan anda. 

Penunjuk ini bukan untuk semua orang. Walau bagaimanapun, jika digunakan dengan betul, seseorang boleh meramalkan pergerakan harga masa hadapan sesuatu aset dengan tepat. 

Tetapi adakah alat dagangan ini mudah digunakan? Apakah kelemahannya? Dan bagaimana ia boleh membantu dengan perdagangan pilihan binari? Nah, untuk mencari jawapan kepada soalan ini dan banyak lagi, anda boleh terus membaca siaran ini.

Apakah tahap Fibonacci Retracement yang berbeza?

Tahap Fibonacci-Pengerasan Semula

Tahap Jejak Semula Fibonacci diwakili dalam garis mendatar pada carta. Garisan ini mewakili tahap sokongan dan rintangan pada carta. Tahap diperoleh daripada jujukan Fibonacci, dan ia diwakili dalam peratusan. 

Di sini, peratusan menunjukkan berapa banyak pergerakan sebelumnya yang telah dijejaki semula. Enam tahap tersebut ialah 23.6%, 38.2%, 50%, 61.8%, 78.6% dan 100%. Selain itu, 50% juga merupakan nisbah Fibonacci. Walau bagaimanapun, ia tidak diluluskan secara rasmi. Peratusan ini membantu peniaga mengetahui tentang kawasan pada carta di mana harga aset akan berbalik atau terhenti. 

Pedagang boleh menggunakan penunjuk Fibonacci Retracement untuk menarik antara dua mata harga yang ketara, katakan rendah dan tinggi, sesuatu aset. Selepas ini, penunjuk mencipta tahap antara dua titik harga. 

Sebagai contoh, harga aset meningkat sebanyak $10, dan kemudian ia turun sebanyak $2.36. Dengan ini, anda boleh membuat kesimpulan bahawa harga telah dijejaki semula sebanyak 23.6%. Fibonacci Retracement juga digunakan untuk menentukan tahap stop loss, membuat pesanan kemasukan dan menetapkan sasaran harga. 

Broker binari terbaik:
(Amaran risiko: Dagangan adalah berisiko)

Pocket Option - Berdagang dengan keuntungan yang tinggi

123455.0/5

Pocket Option - Berdagang dengan keuntungan yang tinggi

  • Menerima pelanggan antarabangsa
  • Bayaran tinggi 95%+
  • Platform profesional
  • Deposit cepat
  • Perdagangan Sosial
  • Bonus percuma
(Amaran risiko: Dagangan adalah berisiko)

Bagaimana untuk mengira tahap Fibonacci Retracement?

Nah, tiada formula yang diberikan untuk mengira tahap Fibonacci Retracement. Tetapi anda boleh mengira kedudukan dengan memilih dua titik ekstrem. Selepas itu, anda dikehendaki melukis garisan yang mencantumkan dua titik ini. 

Garisan gabungan dipanggil garis arah aliran kerana ia menunjukkan arah aliran harga antara dua mata. Garisan lain boleh dilukis apabila peratusan bergerak. 

Sebagai contoh, harga item bergerak dari $10 kepada $15. Anda boleh menggunakan dua mata ini untuk melukis penunjuk anjakan. Sekarang, untuk mengira 23.6% item, anda perlu melakukan pengiraan pantas. 

$15 – ($5 x 0.236) = $13.82

Selepas pengiraan ini, sebagai pedagang, anda boleh membuat kesimpulan bahawa tahap 23.6% item akan berada pada tahap harga $13.82. 

Bagaimanakah Fibonacci Retracement boleh membantu dengan perdagangan Opsyen Binari?

Pengesanan Semula Fibonacci

Untuk menggunakan Fibonacci Retracement, pedagang mesti melukis garis peratusan pada carta. Garisan ini membantu dalam meramalkan di mana perubahan harga akan berlaku di pasaran. Data ini boleh membantu anda membuat spekulasi apabila anda mesti membeli atau menjual pilihan binari. 

Terdapat tiga peraturan yang harus diingat oleh pedagang semasa menggunakan alat Fibonacci Retracement. 

  • Tahap Jejak Semula Fibonacci tidak boleh dilihat sebagai isyarat. Itu kerana ia adalah tahap di mana isyarat mungkin berlaku dalam pasaran perdagangan pilihan binari. 
  • Isyarat yang berlaku pada salah satu peratusan anjakan adalah lebih baik daripada isyarat pada tahap lain. Tetapi kadangkala, isyarat kuat juga berlaku di antara dua baris. 
  • Jika tahap anjakan semula dalam carta dagangan ditembusi walaupun sekali, sasaran beralih kepada tahap anjakan berikut. Jika pergerakan lebih kuat daripada tahap sebelumnya, langkah akan diteruskan ke arah yang sama. 
➨ Daftar dengan broker binari terbaik Pocket Option sekarang!

(Amaran risiko: Modal anda boleh berisiko)

Bagaimana untuk menggunakan tahap Fibonacci Retracement?

Untuk mendapatkan lebih banyak keuntungan daripada alat Fibonacci Retracement, anda boleh mengingati beberapa perkara. 

  • Anda harus berdagang instrumen kewangan yang sangat popular seperti emas, EURUSD dan banyak lagi. 
  • Gunakan rangka masa yang tepat seperti carta harian. 

Anda juga boleh menganalisis pergerakan harga sebelum ini untuk memahami sifat ma. Sebagai contoh, jika anda mengira kenaikan harga item dari bawah ke atas untuk mengira tahap anjakan. Tahap yang diukur boleh membantu anda memahami anjakan harga apabila ia terus bergerak ke atas selepas meningkat. 

Begitu juga, anda boleh mengira kejatuhan harga dari atas ke bawah untuk mengetahui tahap anjakan. Tahap ini menunjukkan anjakan harga aset apabila ia terus bergerak ke arah bawah selepas jatuh. 

Peniaga arah aliran menaik menggunakan corak belian. Begitu juga, peniaga arah aliran menurun menggunakan corak jualan. 

Fibonacci-Penjejak semula-tahap-sokongan

Adakah alat Fibonacci Retracement kalis mudah? 

Walaupun Fibonacci Retracement ialah cara terbaik untuk mengetahui pergerakan harga sesuatu aset, ia tidak mudah. Itu kerana ia mempunyai batasan tertentu. 

Jika peniaga baharu menggunakan alat Penjejakan Semula Fibonacci untuk memahami pasaran pilihan binari, mereka mungkin akan menggunakan data dan garisan seperti yang ditunjukkan dalam carta. Walau bagaimanapun, peniaga yang berpengalaman akan sentiasa menyesuaikan talian untuk mengetahui maklumat yang tepat. 

Selain itu, pasaran pilihan binari adalah tidak menentu. Oleh itu, menjadi hampir mustahil untuk meramalkan keadaan sebenar aset atau pergerakan harga. Dan apabila peniaga menggunakan data sedemikian, mereka mungkin kehilangan wang yang telah mereka laburkan dalam perdagangan. 

Tambahan pula, tahap Penjejakan Semula Fibonacci tidak mengenal pasti titik perubahan harga yang tepat dalam pasaran. Walaupun anda mungkin mendapat maklumat anggaran, anda tidak boleh silap ia sebagai titik harga yang tepat. 

Apatah lagi, keseluruhan konsep Fibonacci Retracement adalah berdasarkan nombor dan pengiraan. Walaupun pengiraan dijana berdasarkan peratusan Fibonacci, tidak ada logik. 

Kerana kekurangan logik, Fibonacci Retracement menjadi penunjuk yang kompleks untuk pedagang yang mencari alasan dalam strategi dagangan mereka

Alat Broker 

Tidak syak lagi, Fibonacci Retracement ialah cara terbaik untuk menentukan harga sesuatu aset. Walau bagaimanapun, pengiraan, nombor dan nisbah boleh membuat pedagang terharu. 

Tetapi anda boleh menggunakan alat broker yang berkuasa yang disertakan dengan perisian carta lanjutan untuk menjadikan semua pengiraan berfungsi dengan mudah dan cepat. 

Berikut ialah beberapa broker popular yang menawarkan corak carta Fibonacci. 

Quotex 

Logo Quotex

Jika anda sedang mencari platform dagangan dengan jumlah deposit minimum yang lebih rendah, Quotex harus menjadi pilihan anda. Ia memerlukan deposit minimum $5. Selepas mendepositkan wang, anda boleh mendapatkan akses ke akaun demo. 

Semasa berdagang dengan Quotex, anda boleh menjangkakan kadar pembayaran 98%, iaitu kadar pembayaran tertinggi yang ditawarkan oleh mana-mana platform dagangan pilihan. Walau bagaimanapun, broker ini tidak didaftarkan secara sah. 

➨ Daftar dengan broker binari terbaik Pocket Option sekarang!

(Amaran risiko: Modal anda boleh berisiko)

IQ Option

Logo IQ Option

IQ Option ialah platform dagangan pilihan binari yang terkenal yang dikawal oleh CySEC. Broker yang boleh dipercayai ini memerlukan deposit minimum $10. Setelah anda membuat deposit, anda boleh mula berdagang dengan IQ Option menggunakan corak carta Fibonacci. 

Selepas mendepositkan jumlah minimum, anda juga boleh mendapatkan akses ke akaun demo. Dan kadar pembayaran yang ditawarkan oleh IQ Option ialah 90%. 

(Amaran risiko: Modal anda boleh berisiko)

RaceOption 

Logo RaceOption

RaceOption ialah satu lagi platform dagangan yang boleh anda gunakan untuk melabur wang anda dalam pasaran pilihan binari dengan menggunakan corak carta Fibonacci. Platform ini telah dilancarkan pada 2014, dan ia menawarkan kadar pembayaran 90%. 

Deposit minimum yang diperlukan untuk berdagang daripada RaceOption ialah $250. Walaupun jumlahnya tinggi sedikit, ia berbaloi kerana broker ini menawarkan akses kepada tiga platform dagangan yang berbeza berdasarkan jumlah yang telah anda bayar. 

(Amaran risiko: Modal anda boleh berisiko)

Kesimpulan – Fibonacci Retracement ialah alat yang sangat baik yang boleh membantu anda mencapai matlamat dagangan anda

Fibonacci Retracement ialah alat dagangan popular yang digunakan oleh berbilang pedagang untuk menganalisis pasaran pilihan binari. Menggunakan garisan Fibonacci, pedagang boleh mendapatkan idea tentang arah aliran harga sesuatu aset. 

Walau bagaimanapun, seseorang itu tidak boleh bergantung sepenuhnya pada data ini kerana ia tidak memberitahu tentang titik perubahan yang tepat bagi harga aset di pasaran. Selain itu, penunjuk ini mempunyai batasan tertentu yang tidak boleh diabaikan oleh pedagang. 

Tetapi secara keseluruhannya, Fibonacci Retracement ialah alat yang sangat baik yang boleh membantu anda mencapai matlamat dagangan anda. 

Soalan lazim tentang alat Fibonacci Retracement:

Apakah Alat Pengesanan Semula Fibonacci dalam Dagangan Pilihan Perduaan?

Alat Fibonacci Retracement ialah alat analisis teknikal yang digunakan dalam perdagangan pilihan binari untuk meramalkan tahap sokongan dan rintangan yang berpotensi. Ia berdasarkan jujukan Fibonacci dan membantu pedagang mengenal pasti kemungkinan titik pembalikan dalam pasaran dengan melukis garisan mendatar pada tahap peratusan tertentu (23.6%, 38.2%, 50%, 61.8%, 78.6% dan carta 102T1TP)

Bagaimana Anda Mengira Tahap Penjejakan Semula Fibonacci?

Untuk mengira tahap Penjejakan Semula Fibonacci, pilih dua mata harga yang ketara (biasanya mata tinggi dan rendah) pada carta aset. Lukis garis yang menghubungkan titik ini, dan kemudian gunakan peratusan Fibonacci pada garis ini. Sebagai contoh, jika aset bergerak dari $10 ke $15, tahap anjakan 23.6% akan dikira sebagai $15 – ($5 x 0.236) = $13.82.

Adakah Alat Penjejakan Semula Fibonacci kalis dalam Meramalkan Pergerakan Pasaran?

Tidak, alat Penjejak Semula Fibonacci tidak mudah. Walaupun ia boleh menjadi alat yang berharga untuk meramalkan tahap sokongan dan rintangan yang berpotensi, ia mempunyai had disebabkan oleh turun naik pasaran dan sifat subjektif untuk meletakkan garisannya. Pedagang harus menggunakannya sebagai sebahagian daripada strategi yang lebih luas dan tidak bergantung semata-mata padanya untuk membuat keputusan perdagangan.

Apakah Amalan Terbaik untuk Menggunakan Penjejakan Semula Fibonacci dalam Dagangan Pilihan Perduaan?

Apabila menggunakan Fibonacci Retracement, adalah lebih baik untuk berdagang instrumen kewangan yang sangat trend dan menggunakan rangka masa yang tepat seperti carta harian. Analisis pergerakan harga sebelum ini untuk memahami sifat pasaran, dan ingat bahawa tahap pengunduran bukan isyarat tetapi titik di mana isyarat mungkin berlaku. Ia juga disyorkan untuk menggunakan alat ini bersama-sama dengan penunjuk dan kaedah analisis yang lain.

Mengenai Pengarang

Percival Knight
Saya telah menjadi peniaga Binary Options yang berpengalaman selama lebih daripada sepuluh tahun. Terutamanya, saya berdagang 60 saat pada kadar hit yang sangat tinggi. Strategi kegemaran saya ialah dengan menggunakan candlestick dan fake-breakouts

Tulis komen