Perduaan Pilihan strategi ramalan lilin seterusnya

Jika anda telah berdagang dalam pilihan binari untuk masa yang lama, anda mungkin mahir dengan konsep candlestick. Carta candlestick cukup terkenal di pasaran Jepun, bahkan sebelum ia menjadi terkenal di dunia Barat. 

Candlesticks adalah salah satu penunjuk paling penting yang digunakan oleh pedagang untuk memantau pergerakan pasaran dan menganalisis data untuk membuat ramalan masa depan. Jika anda mula menganalisis pelbagai alat analisis yang digunakan untuk berdagang, anda akan melihat bahawa carta candlestick digunakan oleh kebanyakan mereka kerana pendekatan mesra pengguna mereka.

Dalam artikel ini, kita akan membincangkan bagaimana untuk meramalkan lilin seterusnya dengan pilihan binari untuk memahami sama ada pasaran adalah menaik atau menurun. Jika anda baru berdagang, artikel ini adalah untuk anda, kerana pilihan binari adalah pasaran paling selamat untuk melabur.

Untuk mula mencuba dan mempelajari asas perdagangan, anda boleh mendaftar pada Quotex dan mula berdagang tanpa kehilangan wang.

Perduaan Pilihan strategi ramalan lilin seterusnya

Baik untuk mengetahui:

  • Carta candlestick adalah alat penting untuk pedagang meramalkan pergerakan pasaran dan membuat keputusan termaklum dalam perdagangan pilihan binari.
  • Corak seperti Rising Three Methods, Side by Side Lines, dan Tasuki Gap boleh membantu meramalkan arah aliran pasaran dengan kadar kejayaan yang berbeza-beza.
  • Ramalan pasaran menaik ditunjukkan oleh corak seperti Corak Bullish Engulfing, Hammer dan Inverted Hammer, menandakan aliran menaik yang berpotensi.
  • Ramalan pasaran menurun ditunjukkan oleh corak seperti Corak Bearish Engulfing, Shooting Star dan Hanging Man, menandakan aliran menurun yang berpotensi.

Apakah carta candlestick dalam perdagangan binari?

Binary-OPtions-candlesticks
Batang lilin

Candlesticks adalah salah satu alat teknikal paling canggih yang digunakan oleh pedagang untuk memahami dan meramalkan pergerakan pasaran. Mereka boleh membentangkan data kepada anda dari pelbagai rangka masa hanya dalam satu batang lilin. 

The corak yang dicipta oleh kedudukan batang lilin, volum dan saiz membantu pedagang memahami tahap rintangan dan sokongan utama. Ia membantu mereka dalam membuat keputusan termaklum untuk meminimumkan faktor risiko semasa berdagang dalam pilihan binari.

Batang lilin mewakili harga aset yang dipilih dengan badannya dalam rangka masa tertentu. Sumbu dan bayang pada batang lilin menyerlahkan harga tinggi dan rendah aset tersebut. Oleh itu, lilin berwarna hijau mewakili kenaikan harga, dan lilin berwarna merah menyerlahkan penurunan harga di pasaran.

Corak batang lilin ini membantu dalam memahami peluang pelaburan dan penjualan pedagang—ramalan graf lilin seterusnya membantu dalam memahami sama ada pasaran adalah menaik atau menurun.

Broker binari terbaik:
(Amaran risiko: Dagangan adalah berisiko)

Pocket Option - Berdagang dengan keuntungan yang tinggi

123455.0/5

Pocket Option - Berdagang dengan keuntungan yang tinggi

  • Menerima pelanggan antarabangsa
  • Bayaran tinggi 95%+
  • Platform profesional
  • Deposit cepat
  • Perdagangan Sosial
  • Bonus percuma
(Amaran risiko: Dagangan adalah berisiko)

Bagaimana untuk meramalkan lilin seterusnya dengan Pilihan Perduaan?

Jika anda ingin membuat keuntungan dalam pasaran dagangan, dinasihatkan untuk berdagang mengikut arah pasaran. Sebelum memulakan perincian yang mendalam, kaedah terbaik untuk mentafsirkan candlestick ialah menganalisis kedudukan, volum dan saiz relatif candlestick.

#1 Meningkat tiga kaedah

Meningkat-tiga-kaedah
Kaedah tiga meningkat

Tiga kaedah yang semakin meningkat ialah beberapa kaedah paling mudah digunakan untuk ramalan candlestick. Sebaik sahaja anda mempelajari asas metodologi ini, corak akan muncul kepada anda apabila ia mula terbentuk pada carta.

Tiga kaedah yang meningkat adalah membentuk lima lilin dan satu lilin yang memerlukan hampir dengan lilin terakhir untuk sah. Corak ini boleh menaik dan menurun. Lilin pertama sentiasa berwarna putih ditutup berhampiran bahagian atas yang dicukur atau tidak dicukur. Tiga lilin seterusnya adalah kecil dengan gasing berputar yang sama ada putih atau hitam. 

Mereka dilihat jatuh selama tiga hari tetapi tidak di bawah lilin pertama. Sekarang beralih ke lilin kelima, ia akan bermula di atas titik rendah lilin pertama. Ia mempunyai penutupan tertinggi daripada semua lima nilai. Isyarat ini mempunyai kadar kejayaan 70% dalam strategi ini dengan tamat tempoh 2-5 lilin daripada pembelian.

#2 Garisan sebelah menyebelah

Garisan bersebelahan
Garisan bersebelahan

Garisan sebelah menyebelah ialah corak dengan kadar kejayaan yang agak tinggi. Ia terdiri daripada dua bar sambil warna berdiri sebelah menyebelah pada carta. 

Apabila arah aliran menghala ke atas, lilin putih pertama akan sentiasa tinggi pada penghujung hari. Ini kerana batang lilin akan mempunyai volum yang baik menyerlahkan kenaikan harga yang sederhana. Oleh itu, lilin kedua dengan warna yang sama akan bermula pada tahap yang sama dengan lilin pertama dan ditutup berhampiran tinggi pada penghujung hari, atau ia mungkin melintasi panjang lilin pertama.

Dua lilin putih dengan volum yang baik adalah penunjuk kekuatan pasaran yang semakin meningkat. Kekuatan ini dilihat akan mendaki tidak lama lagi. Oleh itu, para peniaga sentiasa memerhatikan trend ini.

Petua: Kredibiliti bangunan isyarat sentiasa tertakluk kepada jangka masa. Isyarat yang dihasilkan dalam 5 minit akan mempunyai lebih banyak bunyi daripada isyarat yang dihasilkan dalam satu hari.

#3 jurang Tatsuki

Tasuki-Gap-contoh
Contoh Jurang Tasuki

Sama seperti tiga kaedah yang semakin meningkat, jurang Tatsuki juga terdiri daripada sehingga lima lilin. The celah Tatsuki boleh dibentuk dalam kedua-dua pasaran menurun dan menaik; satu-satunya faktor dalam mengenal pasti corak ini ialah jurang yang boleh dilihat yang menunjukkan rintangan atau sokongan pasaran.

Trend ini biasanya terbentuk apabila terdapat jurang yang terbentuk dalam harga di sepanjang arah pasaran. Sebagai contoh, jika pasaran turun, jurang juga akan menurun dan begitu juga sebaliknya. Dalam kes pasaran turun, candle akan mempunyai volum yang tinggi dan hitam, ditutup berhampiran atau pada rendah hari itu.

Beberapa candle seterusnya dilihat akan dibuka pada nilai di atas candle pertama untuk menguji rintangan dalam pasaran. Seseorang boleh membuat keputusan untuk masuk dalam petunjuk ini, tetapi rintangan yang disahkan menyerlahkan kejatuhan kedua dalam pasaran. Isyarat ini mempunyai kadar kejayaan 65% dalam ramalan pasaran. 

➨ Daftar dengan broker binari terbaik Pocket Option sekarang!

(Amaran risiko: Modal anda boleh berisiko)

Meramalkan pasaran menaik

Anda perlu memerhatikan tiga corak utama pada carta candlestick untuk meramalkan pasaran kenaikkan harga. Ini adalah seperti berikut:

  • Corak Bullish Engulfing: Kenaikan harga menyelubungi corak terbentuk pada carta candlestick apabila bilangan pembeli lebih daripada bilangan penjual di pasaran. Ia diwakili oleh bar hijau panjang dan bar merah yang lebih kecil. 
  • tukul: Dalam kes tukul, batang lilin mempunyai badan yang lebih pendek dan sumbu bawah yang panjang. Ia menunjukkan bahawa pembeli telah menaikkan harga jualan, dan tekanan dibina ke atas pasaran penjual. Dalam kes ini, batang lilin seterusnya sentiasa berwarna hijau.
  • Tukul Terbalik: Dalam kes Tukul terbalik, sumbu atas dilihat lebih panjang, menunjukkan tekanan belian di pasaran. Penjual mendorong harga turun, dan pembeli memerintah pasaran dalam kes ini.

Aliran pasaran menaik dikenali kerana menunjukkan gear undur daripada aliran menurun kepada aliran menaik. Corak ini bertujuan untuk pedagang yang ingin memasuki dan memegang aset untuk tempoh yang lebih lama.

Meramalkan pasaran menurun

Anda perlu memerhatikan tiga corak utama pada carta candlestick untuk meramalkan pasaran menurun. Ini adalah seperti berikut:

  • Corak Bearish Engulfing: Yang menurun menyelubungi corak dilihat terbentuk pada akhir aliran pasaran menaik. Dalam kes ini, batang lilin hijau diikuti oleh batang lilin merah yang besar, menyerlahkan kejatuhan dalam pasaran. Ia adalah penunjuk arah aliran menurun pasaran.
  • Bintang Menembak: A bintang jatuh mempunyai bentuk yang serupa dengan tukul, tetapi batang lilin berwarna merah. Corak ini dicipta apabila harga penutupan adalah lebih tinggi sedikit daripada harga pembukaan. 
  • Lelaki Gantung: Bentuk lelaki tergantung adalah serupa dengan tukul terbalik yang menyerlahkan permulaan aliran menurun dalam pasaran. Ia menekankan bahawa pembeli berjaya menaikkan harga walaupun terdapat tekanan jualan yang besar dalam pasaran.
➨ Daftar dengan broker binari terbaik Pocket Option sekarang!

(Amaran risiko: Modal anda boleh berisiko)

Kesimpulan: gunakan strategi ramalan lilin seterusnya untuk kejayaan anda

Dalam artikel ini, kami membincangkan ramalan dan pembacaan carta candlestick untuk meningkatkan kemahiran analisis dan ramalan data kami. Ia akan mengambil sedikit masa untuk mencari corak dan membuat ramalan pada carta, tetapi dengan latihan dan percubaan yang kerap, anda akan mencapai tahap pedagang yang maju.

Jika anda baru, anda perlu mula mencari corak pada carta dengan kerap secara sedar. Anda boleh mula bereksperimen dengan kemahiran pemetaan corak anda pada Quotex dengan mendaftar dan berlatih melabur tanpa kehilangan wang.

Dagangan ialah domain yang kompleks, dan memerlukan latihan bertahun-tahun untuk memahami pasaran. Namun, pasaran dagangan adalah sangat subjektif dan tertakluk kepada pelbagai risiko, tetapi anda pasti boleh meminimumkannya dengan mengambil risiko yang dikira dan mencari keseimbangan. Tambahan pula, lihat saya artikel lain tentang strategi.

Soalan lazim tentang strategi ramalan lilin seterusnya:

Bagaimanakah julat graf lilin kenaikkan dikira?

Julat candlestick kenaikkan harga dikira dengan mengukur jarak antara bayang atas dan bayang bawah. Ia akan menyerlahkan pergerakan harga dalam tempoh tertentu itu. Anda juga boleh menolak harga yang lebih rendah daripada harga yang lebih tinggi untuk mengukur julat.

Apakah itu batang lilin doji yang menurun?

Pasaran menurun diwakili oleh Bearish Doji Star yang menonjolkan corak pembalikan dalam pasaran. Bacaan pertama adalah lilin hijau panjang yang diikuti dengan kejatuhan harga. Ia menunjukkan penjualan aset pada carta semasa pasaran aliran menurun. 

Apakah carta candlestick dalam perdagangan binari?

Carta candlestick ialah alat teknikal dalam perdagangan binari yang menunjukkan pergerakan harga aset dalam jangka masa tertentu, menggunakan corak untuk menunjukkan arah aliran pasaran.

Bagaimanakah anda meramalkan lilin seterusnya dalam pilihan binari?

Meramalkan lilin seterusnya melibatkan menganalisis corak batang lilin, kelantangan dan kedudukan. Corak seperti Rising Three Methods, Side by Side Lines dan Tasuki Gap biasanya digunakan untuk ramalan.

Apakah yang menunjukkan pasaran kenaikkan harga dalam carta candlestick?

Pasaran kenaikkan ditunjukkan oleh corak seperti Corak Bullish Engulfing, Hammer dan Inverted Hammer, mencadangkan aliran menaik yang berpotensi dalam harga.

Apakah yang menandakan pasaran menurun dalam carta candlestick?

Aliran pasaran menurun ditunjukkan oleh corak seperti Corak Bearish Engulfing, Shooting Star dan Hanging Man, yang menunjukkan potensi aliran menurun dalam harga.

Mengenai Pengarang

Percival Knight
Saya telah menjadi peniaga Binary Options yang berpengalaman selama lebih daripada sepuluh tahun. Terutamanya, saya berdagang 60 saat pada kadar hit yang sangat tinggi. Strategi kegemaran saya ialah dengan menggunakan candlestick dan fake-breakouts

Tulis komen