Penipuan Pilihan Perduaan: Senarai hitam broker untuk pemula

Dengan pertumbuhan perdagangan dalam talian, penipuan pilihan binari telah meningkat secara berterusan. Penipuan mungkin muncul dalam pelbagai bentuk, seperti broker yang tidak jujur, robot yang ditipu, janji palsu, dll. Pemula dan ingin belajar dan peroleh peniaga adalah sasaran penipu. Mereka hanya menunjukkan situasi menang-menang untuk menarik bakal mangsa dan kemudian merampas wang titik peluh mereka. 

Perdagangan pilihan binari adalah mudah. Anda hanya mempunyai dua pendirian: sama ada anda untung atau rugi. Oleh itu, penipu mengambil kesempatan daripada kesederhanaan ini dan dengan cepat menyasarkan peniaga naif untuk menjadi kaya yang kotor. Dalam artikel ini, kami akan memberitahu anda semua perkara penting yang perlu anda ketahui tentang penipuan binari!

Pilihan binari penipuan dan senarai hitam oleh CFTC

Mengapa anda perlu tahu tentang penipuan Pilihan Perduaan ini?

Keadaan ini mengurangkan kredibiliti jenis perdagangan ini. Kepercayaan pengguna semakin merosot, pilihan binari kehilangan reputasi, dan pelanggan yang percaya kehilangan wang tunai mereka. Selain itu, penipu menjadi kaya kerana amalan tidak bertanggungjawab ini. 

Maklumat sedemikian mendorong setiap pilihan binari peniaga untuk terus berwaspada. Menjalankan kajian menyeluruh tentang ciri pasaran dan mengenali corak skim penipuan akan membantu mengelakkan dan melaporkan amalan tersebut. Juga, semak senarai hitam broker pilihan binari untuk mendapatkan lebih banyak pandangan. 

Apakah penipuan pilihan binari biasa?

Penipuan pilihan binari adalah di mana penipu mengambil pilihan binari sebagai perlindungan untuk mendapatkan wang daripada peniaga yang naif dan tidak berhati-hati secara tidak sah. Pilihan binari adalah separa terkawal, meninggalkan banyak ruang untuk pengaruh buruk.

Penipu ini menjamin situasi yang menguntungkan dan menyiarkan gambar orang yang bergaji palsu untuk mendapatkan kepercayaan peniaga. Malangnya, apabila pengguna tidak memberi perhatian yang mendalam, mereka kehilangan jumlahnya. 

Penipu menjanjikan bulan dan bintang keadaan perdagangan yang menguntungkan untuk menipu peniaga. Kami boleh memahami prosedur penipuan mereka seperti berikut:

Contoh penipu binari

1. Tarik perhatian bakal mangsa

The senarai hitam broker pilihan binari nama menunjukkan bahawa penipu ini mencipta beberapa laman web dan profil. Kemudian, mereka menyasarkan pengguna yang boleh dipercayai atau pemula dengan skim dan tawaran yang sangat menguntungkan. 

Akhirnya, mereka mencipta tapak web yang kelihatan profesional dan melakukan tindakan seperti tapak web yang sah. Tawaran dan skim mereka boleh mendorong pengguna yang tidak berhati-hati untuk mendekati mereka, itu sahaja yang mereka mahukan. 

2. Kumpul maklumat dan wang

Langkah seterusnya ialah memastikan anda berminat dengan tawaran mereka. Jadi, broker tersebut menunjukkan tangkapan skrin palsu pengguna yang membuat keuntungan besar dalam masa yang singkat. Dalam erti kata lain, broker ini akan melakukan segala-galanya untuk kelihatan boleh dipercayai pada pandangan anda. 

Selanjutnya, apabila anda kelihatan berminat dengan tawaran itu, mereka akan meminta maklumat peribadi anda dan mendepositkan jumlah tertentu dalam akaun XYZ. Apabila anda berbuat demikian, mereka mungkin bertindak balas lebih lanjut atau tidak. 

3. Peringkat hilang

Selepas mendepositkan wang anda, sukar untuk anda melihatnya semula. Sudah tentu, anda boleh mengadu kepada nombor sokongan pelanggan broker untuk meminta bayaran balik. Tetapi, anda akan kembali dengan tangan kosong kerana tiada siapa yang memaksa anda untuk membuat perjanjian itu. Oleh itu, anda akan kehilangan wang dan kepercayaan anda dalam perdagangan pilihan binari. 

Broker binari terbaik:
(Amaran risiko: Dagangan adalah berisiko)

Pocket Option - Berdagang dengan keuntungan yang tinggi

123455.0/5

Pocket Option - Berdagang dengan keuntungan yang tinggi

  • Menerima pelanggan antarabangsa
  • Bayaran tinggi 95%+
  • Platform profesional
  • Deposit cepat
  • Perdagangan Sosial
  • Bonus percuma
(Amaran risiko: Dagangan adalah berisiko)

Ciri-ciri penipu pilihan binari

Kebanyakan penipu pilihan binari mewakili ciri yang serupa:

Amaran penipuan Pilihan Perduaan

1. Nama rekaan

Penipuan pilihan binari mempunyai perkara seperti watak rekaan sebagai ciri biasa. Jadi, sebagai contoh, anda mungkin didekati oleh Johny Doe (nama rekaan) dengan strategi menang-menang untuk menjana wang serta-merta dengannya.

2. Perkhidmatan percuma

Orang ini akan menawarkan perkhidmatan percuma kerana mereka telah memperoleh kekayaan yang besar. Lebih-lebih lagi, mereka sangat baik secara semula jadi sehingga mereka tidak boleh merahsiakan pengetahuan dan petua perdagangan mereka. Sifat dermawan mereka mahu orang lain menjadi kaya tanpa menuntut apa-apa. 

3. Bayaran untuk membuka akaun.

Ternyata penulis laman web tidak memerlukan wang. Walau bagaimanapun broker pilihan binari memerlukan deposit awal supaya mereka boleh membuka akaun anda. Malangnya, tidak membayar pendahuluan bermakna anda akan kehilangan permata berharga memanfaatkan strategi menang-menang dalam perdagangan pilihan binari. 

4. Isyarat tidak berfungsi

Penulis meminta pedagang untuk membuka akaun dengan broker tertentu. Malah akaun mereka yang telah dibuka atau akaun demo boleh berfungsi. Kemudian, penipu melakukan penipuan dengan menerima wang daripada broker untuk setiap pelanggan yang dirujuk oleh mereka. 

Pedagang menggunakan deposit wangnya untuk berdagang pada isyarat, yang biasanya tidak berfungsi. Jika mereka bekerja dan peniaga menang, broker akan kehilangan wang. Walau bagaimanapun, ia akan menghalang penipuan pilihan binari merekas daripada memenuhi dengan betul. 

Broker binari terbaik:
(Amaran risiko: Dagangan adalah berisiko)

Pocket Option - Berdagang dengan keuntungan yang tinggi

123455.0/5

Pocket Option - Berdagang dengan keuntungan yang tinggi

  • Menerima pelanggan antarabangsa
  • Bayaran tinggi 95%+
  • Platform profesional
  • Deposit cepat
  • Perdagangan Sosial
  • Bonus percuma
(Amaran risiko: Dagangan adalah berisiko)

Senarai hitam broker pilihan binari

Cari penipuan Pilihan Perduaan di Senarai Merah CFTC
Semak senarai ini untuk penipu pilihan binari yang popular! – https://www.cftc.gov/LearnAndProtect/Resources/Check/redlist.htm

Sekarang setelah kita jelas tentang sifat dan kaedah yang digunakan oleh penipu pilihan binari, mari kita lihat beberapa nama popular yang telah melaksanakannya:

Broker pilihan binari penipuan:maklumat:
GrandOptionLuar talian
AnyoptionLesen kewangan hilang
Banc De BinaryPerdagangan tidak terkawal
Broker MFXPenipuan
Sistem Rizab BinariPenipuan
Kaedah PearsonPenipuan
Rahsia Algo BotPenipuan
Pilihan LembuPenipuan
TraderXPPenipuan
Perduaan KeuntunganPenipuan
AyrexLaman web broker hilang secara rawak
BinarymateLaman web broker hilang secara rawak
FinmaxLaman web broker hilang secara rawak
Swissglobaltrade.orgAmaran oleh CFTC
CloseOptionAmaran oleh CFTC

Terdapat lebih banyak broker penipuan: Sila semak senarai CFTC!

Ini adalah beberapa nama dalam senarai hitam broker pilihan binari. Beberapa penipuan lain telah timbul mengenai pelbagai penipu. Anda mesti tahu bagaimana untuk mengelakkan penipu seperti itu. 

➨ Daftar dengan broker binari terbaik Pocket Option sekarang!

(Amaran risiko: Modal anda boleh berisiko)

Elakkan penipu pilihan binari:

Elakkan penipu Pilihan Perduaan

Lihat perkara berikut apabila anda didekati oleh peniaga pilihan binari yang memberitahu anda cara untuk membuat wang dengan serta-merta:

  1. Menolak perkhidmatan secara agresif

Jika seorang peniaga secara agresif menolak perkhidmatan dagangan mereka kepada anda dan terus mendesak untuk mendepositkan wang untuk akaun dagangan, elakkan daripada pedagang tersebut. Keuntungan bebas risiko dan terjamin yang baik dalam perdagangan pilihan binari tidak berdaya maju kerana sifatnya. 

  1. Strategi menang-menang tanpa diminta sepanjang masa

Jika mereka terus menawarkan anda strategi menang-menang dan isyarat dalam perdagangan pilihan binari tanpa tempoh percubaan untuk strategi ujian, pastikan untuk melihat latar belakang mereka. Strategi sebegini biasanya tertumpu pada menguras deposit anda. 

  1. Tidak mematuhi pengawal selia kewangan

Jika peniaga ini tidak mematuhi pengawal selia kewangan, anda tidak boleh memberi perhatian kepada mereka. Semak lesen mereka kerana penipuan pilihan binari biasanya mempunyai pensijilan dan lesen daripada organisasi yang mempunyai reputasi yang meragukan. Lebih-lebih lagi, organisasi ini mungkin berada di kawasan luar pesisir. 

  1. Tiada maklumat penting

Penipu tersebut tidak akan secara terbuka menerbitkan butiran tentang nama rasmi syarikat mereka, alamat sah, maklumat bidang kuasa atau data hubungan di tapak web mereka. 

  1. Ulasan negatif

Apabila bercakap tentang wang, anda tidak boleh mempercayai sumber dalam talian dengan ulasan negatif yang berat. Jika anda melihat beberapa ulasan dengan orang yang menerangkan pengalaman mereka dengan broker penipu yang melakukan penipuan pilihan binari, jauhi mereka. 

Melainkan penipu pilihan binari ini berhati-hati dengan peraturan yang ketat, mereka tidak akan berhenti muncul. Oleh itu, mengetahui amaran dan kesan penipuan adalah penting untuk peniaga dan penipu.

Amaran oleh pengawal selia untuk penipuan binari:

Pihak berkuasa kawal selia AS untuk pilihan binari termasuk Suruhanjaya Sekuriti dan Bursa (SEC) dan Suruhanjaya Dagangan Niaga Hadapan Komoditi (CFTC). Kedua-dua pihak berkuasa telah mengeluarkan langkah berjaga-jaga, amaran, dan arahan berkenaan penipuan pilihan binari dalam talian yang semakin meningkat. 

  • SEC memberikan makluman pelabur yang memberitahu pelabur cara untuk kekal selamat
  • Begitu juga, CFTC menawarkan nasihat pilihan binari terhadap penipuan

Amaran ini termasuk makna dan penjelasan kontrak binari. Selain itu, ia mengandungi perbezaan antara kontrak pilihan yang berbeza. Di samping itu, amaran memberi amaran kepada pelabur tentang perkara berikut mengenai penipuan pilihan binari:

  1. Walaupun beberapa pilihan binari beroperasi di bawah peraturan AS, banyak yang berlaku pada platform dagangan dalam talian. Platform dagangan berasaskan internet ini mungkin tidak semestinya mematuhi undang-undang kawal selia yang dikenakan oleh pihak berkuasa AS. Tambahan pula, mereka mungkin melakukan aktiviti haram. 
  2. Katakan pelabur membeli pilihan binari daripada orang atau entiti yang tidak berdaftar dengan pengawal selia AS atau berada di bawah pengawasan pengawal selia AS. Dalam kes itu, mereka mungkin tidak menerima manfaat penuh perlindungan sekuriti persekutuan dan undang-undang komoditi. Undang-undang ini melindungi pelabur, dan beberapa remedi dan perlindungan hanya untuk tawaran berdaftar. 

Pelabur perlu menyemak langkah berjaga-jaga berikut:

  1. Platform dagangan pilihan binari adalah pasaran kontrak yang ditetapkan per laman web CFTC.
  2. SEC menyediakan sistem EDGAR untuk pelabur mengesahkan sama ada platform dagangan pilihan binari telah mendaftarkan tawaran dan penjualan produk dengan SEK
  3. Pelabur boleh melihat laman web SEC berkenaan pertukaran untuk menentukan sama ada platform pilihan binari anda ialah bursa berdaftar. Anda juga boleh mencari senarai mereka untuk mencari produk pilihan binari yang disenaraikan.

Pengumuman terbaru oleh CFTC boleh didapati di sini: https://www.cftc.gov/PressRoom/PressReleases/8555-22

Broker binari terbaik:
(Amaran risiko: Dagangan adalah berisiko)

Pocket Option - Berdagang dengan keuntungan yang tinggi

123455.0/5

Pocket Option - Berdagang dengan keuntungan yang tinggi

  • Menerima pelanggan antarabangsa
  • Bayaran tinggi 95%+
  • Platform profesional
  • Deposit cepat
  • Perdagangan Sosial
  • Bonus percuma
(Amaran risiko: Dagangan adalah berisiko)

Kaedah yang berbeza penipuan pilihan binari

Pelbagai jenis penipuan pilihan binaris dijalankan adalah seperti berikut:

1. Perdagangan terurus

Sesetengah penipu akan menawarkan untuk melakukan segala-galanya untuk anda, termasuk perdagangan sebenar. Satu-satunya permintaan mereka adalah untuk mengisi minyak akaun anda supaya mereka boleh terus memperoleh keuntungan atau menampung kerugian. Walau bagaimanapun, apabila anda mengeluarkan wang anda, ia menjadi mencabar dan mustahil. 

2. Pendekatan dingin

Pendekatan dingin termasuk panggilan atau e-mel, yang tidak diminta. Broker penipu akan menghubungi anda secara tiba-tiba untuk mendaftar di platform mereka. Sebaliknya, jika anda sudah mempunyai akaun pada platform tertentu, apa yang dipanggil broker Kanan mungkin menghubungi anda untuk memaklumkan anda tentang hala tuju perdagangan. 

Perlu diingat bahawa tiada broker yang bereputasi dan sah akan mendekati anda dengan cara ini. 

3. Pengiklanan palsu

Ramai wakil syarikat penipu mungkin menunjukkan gaya hidup mewah dan mewah melalui media sosial. Dengan bantuan blogger popular dan pengiklanan media yang disasarkan, mereka akan mencetuskan minat peniaga.

Di Youtube, penipu ini akan memaparkan kisah kejayaan, biasanya palsu, dan video yang menunjukkan keuntungan super jauh dari realiti. Ia adalah satu cara untuk mendapatkan kredibiliti bakal pelabur. Selanjutnya, mereka mungkin menerbitkan kisah kejayaan palsu dan laporan yang menguntungkan di forum perdagangan dan mengiklankan perkhidmatan pengurusan amanah mereka. 

4. Manipulasi harga

Penipuan pilihan binari mungkin melihat manipulasi harga oleh broker penipu. Apa yang mereka lakukan ialah meminta anda untuk berdagang dalam pilihan binari. Anda mungkin menganggap mendepositkan wang anda dalam pasaran saham sebenar. Walau bagaimanapun, broker berhak untuk menetapkan harga mereka, yang memberi mereka kuasa untuk memanipulasi nombor yang memihak kepada mereka. Oleh itu, pengguna tidak mendapat apa-apa daripada transaksi. 

5. Ponzi dan skim piramid

Satu lagi cara popular untuk menjalankan penipuan pilihan binaris ialah skim piramid dan Ponzi. Kaedah terdahulu melibatkan mencari rekrut yang mana mereka akan mendapat komisen. Setiap orang yang menandatangani perlu membayar yuran langganan. 

Ia menjadi keuntungan untuk orang di atas piramid. Sebaliknya, orang di bahagian bawah struktur gagal memperoleh apa-apa kerana bukannya pelaburan sebenar, mencari rekrut menjadi dagangan mereka. 

Skim Ponzi berbeza daripada piramid kerana penipu ini akan mengiklankan perdagangan binari secara agresif dalam masa yang singkat. Kemudian, mereka akan meminta pelabur untuk bayaran pendahuluan kecil dan mungkin membayar pulangan yang dijanjikan kepada mereka untuk menunjukkan kejayaan mereka. 

Ia membantu mendapatkan keyakinan pelanggan, yang seterusnya membantu dalam merekrut lebih ramai orang. Apabila cukup orang melabur, penipu akan lari dengan wang itu, tanpa meninggalkan sebarang tanda. 

Ia adalah corak umum yang senarai hitam broker pilihan binari biasa akan digunakan. Walau bagaimanapun, anda boleh mengelakkannya dengan menjalankan penyelidikan menyeluruh dan mengetahui nama-nama broker yang disenaraihitamkan.

Bagaimana untuk melindungi diri anda daripada broker penipuan pilihan binari?

Jika anda tertanya-tanya tentang cara untuk menjauhkan diri daripada broker pilihan binari senarai hitam, pertimbangkan perkara-perkara berikut:

1. Gunakan broker yang dikawal selia

Perkara pertama yang perlu dielakkan daripada menjadi mangsa penipuan pilihan binari adalah untuk mengesahkan dikaitkan dengan broker berdaftar dan menyemak lesen kawal selia mereka. Laman web mereka harus menyatakan maklumat ini dengan jelas dan telus.

Dengan broker yang tidak dikawal, wang anda tidak akan mendapat perlindungan jika keadaan menjadi buruk. Tanpa melanggar undang-undang, mereka mungkin melakukan perkara jahat. Tidak pasti broker yang tidak dikawal akan melakukan penipuan. Walau bagaimanapun, anda mesti kekal di sisi selamat dengan kekal di platform terkawal.

Senang tahu!
Badan kawal selia kewangan berbeza untuk setiap negara, dan mereka cuba mengekalkan amalan perdagangan yang baik di kalangan broker. Agensi kawal selia terkemuka yang mengawal urus niaga dan penipuan pilihan binari termasuk Malta MFSA, Suruhanjaya Dagangan Niaga Hadapan Komoditi (AS), Suruhanjaya Bursa Sekuriti Cyprus (Cyprus), dan lain-lain. 

Banyak broker pilihan binari mungkin berada di luar pesisir, dan mengesahkannya boleh mencabar. Sebagai contoh, mereka boleh memberikan nama dan alamat palsu. Mereka mungkin menunjukkan lesen daripada badan kawal selia palsu. Oleh itu, menjalankan penyelidikan yang mencukupi sebelum melabur adalah sangat kritikal. 

Juga, walaupun peniaga pilihan binari adalah sah, undang-undang negara luar pesisir mungkin tidak ketat. Oleh itu, ia mungkin membawa kepada isu pada masa hadapan, yang anda mesti fahami dari sudut pandangan undang-undang terlebih dahulu. 

2. Sentiasa sedar tentang pemasaran yang meragukan

Penipu pilihan binari akan menawarkan pengiklanan yang meragukan untuk menarik pelabur ke skim mereka. Oleh itu, mereka akan menunjukkan pulangan pelaburan yang ketara, keuntungan terjamin, dsb., dan tidak menunjukkan sebarang risiko. Walau bagaimanapun, sebagai peniaga yang rajin, anda mesti tahu bahawa tiada orang yang boleh menawarkan keuntungan terjamin dalam senario pilihan binari yang tidak dapat diramalkan, terutamanya dalam beberapa hari perdagangan. 

Iklan media sosial yang disasarkan oleh broker cerdik mungkin menunjukkan gaya hidup mewah dan tangkapan skrin pendapatan palsu. Walau bagaimanapun, ini tidak boleh dianggap memikat tetapi menipu. Begitu juga, ulasan selebriti palsu, testimoni ahli ekonomi, dan lain-lain, tidak boleh dihiraukan. 

Senang tahu!
Selanjutnya, beberapa penipuan pilihan binari bermula dengan memberikan bonus deposit yang terlalu bagus untuk pelanggan baharu. Kemurahan hati yang berlebihan ini harus menjadi langkah berjaga-jaga. Selain itu, anda tidak akan pernah didekati melalui panggilan dingin dan e-mel oleh broker yang bereputasi dan sah. Meminta pembayaran segera juga boleh menjadi bendera merah. Jika anda juga menerima e-mel yang tidak diminta daripada penipu yang mendakwa anda mempunyai akaun dengan mereka, padamkannya dengan segera. 

3. Sahkan ketulenan tapak web

Tapak web yang tidak berfungsi dengan baik atau reka bentuk yang buruk ialah bendera merah utama. Walau bagaimanapun, walaupun laman web yang kelihatan profesional boleh mengelirukan, jadi ini adalah langkah yang tidak tepat. Selanjutnya, a broker pilihan binari yang sah akan memberikan butiran mendalam tentang yuran, harga dan pembayaran dalam talian. Membaca cetakan halus akan memberitahu anda tentang sebarang bayaran tersembunyi.

Apabila anda melihat ke dalam pulangan pelaburan dan struktur pembayaran, anda mungkin menyedari bahawa yang pertama adalah terlebih nyata manakala yang kedua membawa kepada kerugian bersih kepada pengguna. Butiran tidak sepadan sedemikian menunjukkan bahawa broker itu tidak boleh dipercayai. Sesetengah broker juga mungkin menghalang pelabur daripada mengeluarkan bonus deposit daripada akaun mereka.

Senang tahu!
Broker pilihan binari juga boleh melakukan penipuan dengan mengatakan harga mereka tidak menggambarkan harga pasaran sebenar. Ia biasanya bermaksud broker melakukan penipuan atas perbelanjaan pelanggan dengan memanipulasi harga. Akhir sekali, anda mungkin menghadapi risiko penipuan pilihan binari jika broker tidak mendedahkan risiko lengkap yang terlibat dalam transaksi dan menjanjikan kadar kegagalan yang rendah. 

4. Penyelidikan secara menyeluruh

Anda boleh meneliti broker dan transaksi yang dipersoalkan dengan teliti dengan melihat ulasan pelanggan. Walaupun beberapa ulasan negatif daripada pelanggan yang tidak berpuas hati adalah perkara biasa, anda tidak sepatutnya meletakkan wang di mana anda tidak dapat melihat apa-apa selain testimoni negatif. 

Perhatikan ulasan yang menyatakan bahawa pengguna tidak boleh mengeluarkan wang dari akaun mereka atau tiang gol telah dialihkan sewenang-wenangnya. Selain itu, semak sumber ulasan, sama ada ia rasmi atau palsu.

Ia berbaloi masa anda untuk menyemak senarai hitam broker pilihan binari. Di samping itu, anda boleh mendapatkan senarai daripada badan kawal selia rasmi dan laman web lain dengan butiran tentang tindakan undang-undang yang belum selesai terhadap broker.

5. Sokongan kepada pelanggan

Broker pilihan binari yang prihatin dan bereputasi akan menyediakan pasukan sokongan pelanggan yang mudah dihubungi. Dengan pasukan sokongan pelanggan yang cemerlang, anda boleh yakin keperluan anda dipenuhi dengan lancar. Sebaliknya, penipu pilihan binari akan menjadikannya mencabar untuk anda menghubungi mereka dan hanya akan berkomunikasi melalui aplikasi pemesejan jika ya. 

6. Beberapa tanda amaran tambahan

Perhatikan bendera merah tambahan ini yang memberi amaran kepada anda terhadap motif buruk broker:

  • Tawaran berjaya berdagang dan menuntut keuntungan terjamin
  • Tiada respons kepada cerapan, pertanyaan dan mesej anda
  • Tapak web tidak mempunyai sijil SSL
  • Hadiah palsu, penilaian dan testimoni yang diiklankan di pelbagai platform
  • Sama ada tiada alamat fizikal ke ibu pejabat mereka, yang sukar ditemui atau yang palsu sepenuhnya
  • Pembayaran diterima hanya dalam bitcoin atau crypto

Kesimpulan: Berhati-hati dengan penipuan Binari!

Penipuan pilihan binari berleluasa dan terus meningkat dalam era digital. Malangnya, walaupun dengan undang-undang yang ketat, mencari sumber dan asal usul penipu yang berleluasa ini adalah mencabar. Oleh itu, pelabur harus sentiasa berwaspada tinggi semasa menjalankan perdagangan pilihan binari

Pilihan binari adalah alat keselamatan yang hebat dengan potensi yang besar. Malangnya, penipuan ini merosakkan reputasinya, tetapi dengan usaha wajar dan tidak bertindak balas kepada “cepat kaya” mesej, pengguna boleh melindungi diri mereka dan wang mereka. 

➨ Daftar dengan broker binari terbaik Pocket Option sekarang!

(Amaran risiko: Modal anda boleh berisiko)

Soalan Lazim – Soalan yang paling banyak ditanya tentang penipuan broker Binary Options:

Soalan berikut ialah beberapa pertanyaan biasa bagi pelbagai pengguna:

Tolong! Saya telah ditipu dalam perdagangan pilihan binari. Apa patut saya buat?

Jika anda seorang yang jatuh ke dalam a penipuan pilihan binari perangkap, anda harus melakukan perkara berikut:
1. Anda hendaklah mengemukakan tuntutan rasmi kepada broker berdasarkan peraturan yang terpakai. Ia harus mengikut format dan garis panduan masa mengikut peraturan badan kawal selia untuk memfailkan tuntutan. 
2. Anda harus mempunyai dokumen dan bahan bukti bukti untuk tindakan menyalahi undang-undang broker. Setiap bahan harus membuktikan bagaimana mereka melanggar garis panduan kawal selia dan perjanjian pelanggan dan menunjukkan kesalahannya. 
3. Mengikut tempoh masa yang ditetapkan oleh agensi kawal selia, tunggu maklum balas broker terhadap tuduhan dan tuntutan anda.
4. Jika tiada maklum balas atau tidak memuaskan, anda harus menghubungi badan kawal selia yang membimbing aktiviti broker.
5. Anda harus cuba mengeluarkan keseluruhan dana dalam akaun dagangan anda sebelum menerima maklum balas daripada broker atau pengawal selia. Tuntutan yang belum selesai boleh mengambil masa beberapa minggu dan bulan untuk memproses dan menawarkan keputusan. Jadi, peniaga harus sentiasa bersedia. 

Apakah risiko yang menanti semasa berdagang dalam pilihan binari?

Pilihan binari adalah perdagangan dwi. Anda boleh menerima lebih daripada apa yang anda laburkan atau tiada wang. Tiada pilihan lain dan ramalan adalah pertaruhan terbaik anda. Walau bagaimanapun, beberapa penipuan pilihan binari mendapat manfaat daripada kelemahan perdagangan dan peraturan mereka. 
Biasanya, risikonya ialah kehilangan semua wang anda. Walau bagaimanapun, analisis pasaran yang teliti dan peraturan pengurusan wang boleh membantu anda mengelakkan situasi ini. 

Adakah semua broker luar pesisir penipu dan penipu? Bagaimanakah saya membezakan antara orang baik dan orang jahat?

Dengan banyak pilihan dalam pasaran, ia boleh menjadi sangat mencabar untuk mencari broker yang boleh dipercayai yang boleh menangani keperluan anda dengan berhati-hati. Walau bagaimanapun, ini tidak bermakna anda memasukkan kesemuanya ke dalam bakul hitam, jangan sekali-kali menyentuhnya lagi. 
Jika perdagangan pilihan binari adalah pilihan anda, lakukan dengan yakin, penyelidikan pasaran yang mendalam, dan mengesahkan kesahihan. Pendekatan yang berhati-hati dan bijak akan mengelakkan sebarang kemalangan daripada berlaku. 
Jika anda dihubungi oleh broker, cuba melabur minimum atau minta tempoh percubaan sehingga anda mengesahkan sumbernya. Broker luar pesisir bukan semua penipu, dan mata yang berhati-hati dapat membezakan antara keduanya. 

Mengenai Pengarang

Percival Knight
Saya telah menjadi peniaga Binary Options yang berpengalaman selama lebih daripada sepuluh tahun. Terutamanya, saya berdagang 60 saat pada kadar hit yang sangat tinggi. Strategi kegemaran saya ialah dengan menggunakan candlestick dan fake-breakouts

Tulis komen