Bagaimana untuk membuka akaun Binary Options – Tutorial untuk pemula

Perdagangan Opsyen Perduaan membolehkan pedagang dari semua peringkat kemahiran membuat spekulasi di pasaran dengan mudah. Walau bagaimanapun, kemudahan berdagang yang disediakan oleh instrumen kewangan ini hanyalah satu daripada banyak kelebihan yang mereka tawarkan. 

Mungkin kelebihan paling ketara dalam perduaan dagangan ialah risiko penurunan terhad yang mereka tawarkan tanpa mengira sama ada anda membeli atau menjual. Jadi anda sentiasa tahu berapa banyak anda berpeluang untuk untung (atau rugi). 

Walau bagaimanapun, untuk berdagang binari, anda perlu membuka akaun Pilihan Perduaan terlebih dahulu dengan broker. Tidak ada kekurangan broker pilihan binari, tetapi terdapat hanya segelintir yang diiktiraf yang peniaga lebih suka mendaftar dengan.

Proses penciptaan akaun mungkin berbeza sedikit daripada broker binari kepada broker, tetapi langkah yang perlu anda ikuti pada dasarnya adalah sama. Berikut adalah panduan bagaimana untuk menyelesaikan pendaftaran pilihan binari dan mulakan dengan Perdagangan Binari.

Bagaimana untuk membuka akaun Pilihan Perduaan:

Anda boleh mula berdagang dengan broker Pilihan Perduaan yang dipercayai dengan melengkapkan pendaftaran Pilihan Perduaan dalam empat langkah mudah.

Langkah #1: Dapatkan peranti yang disambungkan ke Internet

Pilihan binari ialah instrumen yang paling biasa didagangkan melalui platform binari dagangan dalam talian. Untuk membuat akaun dan seterusnya membuat spekulasi, anda memerlukan akses kepada komputer atau telefon yang disambungkan ke Internet. 

Selain mempunyai telefon atau komputer yang boleh menyambung ke internet, anda mesti mempunyai sambungan internet yang stabil. Pertimbangkan untuk mendapatkan sambungan daripada penyedia perkhidmatan internet yang boleh dipercayai kerana kelajuan internet yang perlahan dan terputus sambungan boleh membebankan wang anda, contohnya, jika anda tidak keluar dari masa tukar beli. 

Langkah #2: Pilih Broker Pilihan Perduaan yang dipercayai

Broker:
peraturan:
Hasil & Aset:
Kelebihan:
Tawaran:
5.0/5
12345
IFMRRC
Hasil: 97%+
100+ Pasaran
  • Menerima pelanggan antarabangsa
  • Bayaran tinggi 95%+
  • Platform profesional
  • Deposit cepat
  • Perdagangan Sosial
  • Bonus percuma
Akaun langsung daripada $50
  Daftar secara percuma

(Amaran risiko: Dagangan adalah berisiko)

5.0/5
12345
IFMRRC
Hasil: 95%+
100+ Pasaran
  • Min. deposit $10
  • tunjuk cara $10,000
  • Platform profesional
  • Keuntungan tinggi sehingga 95%
  • Pengeluaran cepat
  • Isyarat
Akaun langsung daripada $10
  Daftar secara percuma

(Amaran risiko: Dagangan adalah berisiko)

5/5
12345
/
Hasil: Sehingga 100%
300+ Pasaran
  • Deposit minimum $10
  • Akaun demo percuma
  • Pulangan tinggi sehingga 100% (sekiranya ramalan yang betul)
  • Platform ini mudah digunakan
  • Sokongan 24/7
Akaun langsung daripada $10
  Daftar secara percuma

(Amaran risiko: Modal anda mungkin berisiko)

Broker:
peraturan:
IFMRRC
Hasil & Aset:
Hasil: 97%+
100+ Pasaran
Kelebihan:
  • Menerima pelanggan antarabangsa
  • Bayaran tinggi 95%+
  • Platform profesional
  • Deposit cepat
  • Perdagangan Sosial
  • Bonus percuma
Tawaran:
Broker:
peraturan:
IFMRRC
Hasil & Aset:
Hasil: 95%+
100+ Pasaran
Kelebihan:
  • Min. deposit $10
  • tunjuk cara $10,000
  • Platform profesional
  • Keuntungan tinggi sehingga 95%
  • Pengeluaran cepat
  • Isyarat
Tawaran:
Broker:
peraturan:
/
Hasil & Aset:
Hasil: Sehingga 100%
300+ Pasaran
Kelebihan:
  • Deposit minimum $10
  • Akaun demo percuma
  • Pulangan tinggi sehingga 100% (sekiranya ramalan yang betul)
  • Platform ini mudah digunakan
  • Sokongan 24/7
Tawaran:

Tidak setiap broker membenarkan perdagangan binari. Oleh itu, walaupun anda mempunyai akaun dagangan dengan broker, anda mungkin tidak boleh menggunakan akaun yang sama broker untuk berdagang Pilihan Perduaan

Anda perlu memilih broker pilihan binari khusus untuk membuat spekulasi menggunakan binari. Walaupun kebanyakan broker ini membenarkan pelanggan dari kebanyakan negara menggunakan platform mereka, ada kemungkinan broker yang anda pilih tidak membenarkan pedagang dari negara anda berdagang di platformnya. 

Anda mesti mengingati perkara ini dan memastikan bahawa broker akan membenarkan anda menggunakan platformnya sebelum membuat akaun. Ia akan menjimatkan banyak masa dan usaha.

Tambahan pula, adalah penting untuk anda memilih broker yang dikawal selia dengan baik yang membenarkan perduaan dagangan pada aset dan pasaran yang anda kenali. Beralih kepada aset dagangan dalam pasaran yang anda tidak biasa dengan meningkatkan peluang kehilangan wang semasa berdagang. Akhir sekali, anda mesti memastikan bahawa broker yang anda pilih menawarkan perkhidmatannya pada harga yang kompetitif. Membayar yuran yang lebih tinggi sedikit mungkin tidak kelihatan seperti masalah; walau bagaimanapun, kos menambah sehingga jumlah yang besar apabila anda membuat lebih banyak perdagangan.

Dengan mengambil kira faktor ini, kami telah menyenarai pendekkan tiga daripada broker Pilihan Perduaan terbaik dalam pasaran yang anda boleh mendaftar dengan.

#1 Pocket Option

Ditubuhkan pada 2017, Pocket Option adalah satu lagi pembrokeran yang diiktiraf yang membolehkan perdagangan binari. Dengan proses pendaftaran pilihan binari yang mudah, lebih 130 aset untuk didagangkan, dan ketersediaan perkhidmatan di kebanyakan negara, adalah sukar untuk memilih broker lain berbanding Pocket Option.

Walaupun deposit minimum ialah $50, nilai dagangan minimum ialah $1. Tetapi mungkin perkara terbaik tentang platform ini ialah anda boleh mendaftar dan menggunakan akaun demo secara percuma tanpa sebarang komitmen. Ini menjadikannya platform yang sempurna untuk pedagang pemula.

Platform ini juga menawarkan ciri seperti perdagangan sosial dan menganjurkan kejohanan dengan pelbagai hadiah. Antara muka web yang mudah digunakan dan apl mudah alih menjadikan perdagangan mudah.

› Daftar akaun pilihan binari anda pada Pocket Option

(Amaran risiko: Modal anda boleh berisiko)

#2 Quotex.io

Quotex.io ialah broker Pilihan Perduaan yang agak baharu – ia telah diasaskan pada 2020. Tetapi ia telah dengan cepat mengukuhkan dirinya sebagai pembrokeran terkemuka. Di samping itu, ia adalah ahli IFMRRC, menjadikannya platform yang dikawal selia dan boleh dipercayai untuk pedagang. 

Platform ini mengenakan sekatan pembayaran ke atas pedagang dari AS, Kanada, Hong Kong dan Jerman. Walau bagaimanapun, selagi anda berumur lebih daripada 18 tahun, anda boleh membiayai akaun anda menggunakan mata wang kripto dan perdagangan.

Jumlah deposit minimum ialah $10, dan platform ini juga menawarkan akaun demo, membolehkan pedagang berlatih berdagang dalam masa nyata tanpa perlu mengambil risiko apa-apa modal. Hasil boleh sangat tinggi sehingga 90%+. Secara peribadi, saya suka platform dagangan ini, ia berfungsi dengan lancar dan pantas.

› Daftar akaun pilihan binari anda pada Quotex

(Amaran risiko: Modal anda boleh berisiko)

#2 IQ Option

IQ Option adalah salah satu broker Pilihan Perduaan yang paling popular, dengan lebih 40 juta pengguna berdaftar. Pembrokeran dikawal oleh Suruhanjaya Sekuriti dan Bursa Cyprus dan juga Pihak Berkuasa Perkhidmatan Kewangan Seychelles. 

Ia dianggap sebagai broker pilihan oleh pedagang baru di seluruh dunia. Deposit minimum ialah $10 untuk akaun standard. Anda serta-merta mendapat akses kepada lebih 350 aset untuk berdagang. Pembrokeran juga menawarkan akaun VIP dengan faedah tambahan kepada pedagang yang mendepositkan lebih daripada $1900 dalam dua hari.

Tiada bonus deposit, tetapi pembrokeran mengadakan beberapa kejohanan perdagangan. Pemenang menerima hadiah dari $100 hingga $100,000.

IQ Option tersedia di lebih 213 negara. Walau bagaimanapun, platform ini tidak tersedia untuk pedagang di negara seperti Amerika Syarikat, Rusia, Kanada, Australia, Perancis, Jepun, Belgium dan beberapa negara timur tengah, disebabkan peraturan yang lebih ketat.

Seperti Quotex.io, IQ Options juga menawarkan akaun demo yang boleh anda gunakan untuk mengamalkan strategi perdagangan tanpa sebarang risiko.

› Daftar untuk akaun pilihan binari anda di IQ Option

(Amaran risiko: Modal anda boleh berisiko)

Langkah #3: Buka akaun dan dana

Selepas anda memilih satu daripada banyak broker pilihan binari, anda mesti membuat akaun dengan mereka. Untuk membuka akaun dengan mana-mana broker, anda perlu memenuhi keperluan akaun broker. Anda perlu membekalkan:

  • Nama depan dan belakang
  • Negara tempat tinggal
  • Mata wang dagangan pilihan
  • Kaedah pembayaran pilihan
  • Alamat e-mel dan
  • Kata laluan

Sesetengah broker juga meminta nombor telefon anda. Ia mungkin digunakan untuk mengesahkan identiti anda, untuk pengesahan dua faktor, atau untuk memberikan sokongan anda melalui telefon jika anda memerlukannya.

Walaupun kebanyakan broker tidak meminta maklumat pembayaran anda semasa proses pendaftaran pilihan binari, anda mungkin perlu memasukkannya. 

Mengesahkan identiti anda:

Selepas anda membekalkan maklumat asas anda, broker akan meminta anda mengesahkan identiti anda. Ini memerlukan anda memuat naik salinan ID negeri anda ke portal selamat broker. Sesetengah broker juga memerlukan pelanggan untuk menghadiri panggilan video untuk pengesahan identiti.

Pembrokeran mengesahkan identiti setiap pedagang untuk menghalang beberapa dua perkara:

  1. Penipuan: Individu di bawah 18 tahun, peniaga yang tinggal di negara tertentu tidak dibenarkan berada di platform untuk mengelakkan potensi penipuan.
  2. Kecurian identiti: Mengesahkan semua pengguna platform mengurangkan peluang penggodam mencuri dan berjaya menyamar sebagai pengguna.

Proses pengesahan biasanya mengambil masa di bawah tiga hari. Kesulitan menunggu untuk disahkan oleh pembrokeran sangat membantu dalam memastikan kedua-dua platform dan pedagang selamat. 

Walau bagaimanapun, sesetengah broker tidak memerlukan pengesahan dan membenarkan anda memulakan dagangan sejurus selepas anda memasukkan maklumat asas anda dan menetapkan kata laluan.

➨ Daftar dengan broker binari terbaik Pocket Option sekarang!

(Amaran risiko: Modal anda boleh berisiko)

Langkah #4: Gunakan akaun demo dagangan Pilihan Perduaan anda atau akaun langsung

Majoriti broker Binary Options memberikan anda akses kepada dua akaun: akaun langsung dan akaun demo. Akaun demo membolehkan anda membuat dagangan dengan “demo” wang dalam masa nyata. 

Tidak perlu memuat turun dan memasang perisian untuk menggunakan akaun ini. Apabila anda mengaksesnya, anda akan dialihkan ke halaman yang memberi anda akses kepada platform dengan wang demo.

Akaun demo digunakan untuk mengamalkan strategi perdagangan tanpa perlu mengeluarkan modal sebenar. Menggunakan akaun demo ialah cara paling mudah untuk menguji strategi dan belajar cara berdagang jika anda seorang pemula. 

Untuk menggunakan akaun langsung, anda mesti membiayainya menggunakan kaedah seperti pindahan kawat. Kemudian, anda boleh menggunakan dana dalam akaun dagangan untuk membuat dagangan di pasaran langsung. 

Akaun biasa vs akaun dagangan terurus

Akaun pilihan binari membolehkan anda berdagang derivatif kewangan pada platform broker tetapi terdapat juga peluang untuk mendapatkan akaun pilihan binari terurus. Jenis akaun ini diuruskan oleh seorang profesional yang menjaga pelaburan anda atau memberi nasihat pelaburan. Daripada penyelidikan kami, mengambil akaun terurus boleh menjadi sangat berisiko kerana kebanyakannya tiada profesional dalam syarikat broker yang boleh melakukan perdagangan yang menguntungkan.

Jenis akaun Pilihan Perduaan yang berbeza menjelaskan:

Memilih jenis akaun adalah mencabar, terutamanya apabila anda tidak tahu jenis perdagangan yang perlu anda lakukan. Sebaik sahaja anda telah memastikannya, ia akan menjadi lebih mudah untuk memilih jenis akaun. Berikut adalah jenis akaun yang paling lazim untuk perdagangan pilihan binari.

Akaun maya (demo)

Adakah anda baru memulakan perjalanan pelaburan anda tetapi terlalu takut untuk melabur wang sebenar? Jangan risau, kerana akaun maya boleh membantu anda menghilangkan ketakutan ini. Sebelum melabur dalam pilihan binari dengan wang sebenar, anda boleh menguji strategi anda melalui a akaun maya (akaun demo). Ia akan membantu meningkatkan anda keyakinan dalam perdagangan dan menganalisis pilihan binari.

Akaun demo Binary Option
Akaun dagangan binari maya

Akaun maya mempunyai sifat yang serupa dengan akaun sebenar. Walau bagaimanapun, akaun maya tidak membenarkan penggunaan wang sebenar, tidak seperti akaun sebenar.

Anda masih boleh melabur dan melihat apa hasilnya jika anda telah menggunakan wang tunai sebenar. Pada akhirnya, kemungkinan menang dan kehilangan wang sebenar adalah tiada. Oleh itu, ia adalah cara perdagangan bebas risiko.

Pelabur yang bijak lebih suka menggunakan akaun maya untuk menguji kejujuran forum. Dengan cara ini, peniaga tahu bahawa maklumat yang ditunjukkan pada platform boleh dipercayai dan boleh dipercayai. Apabila berdagang dengan wang sebenar, anda perlu mempunyai a teknik kemenangan yang mantap. Akaun maya ini membantu anda untuk membangunkan strategi anda sendiri. Mempunyai pengetahuan lengkap tentang platform adalah satu kemestian. Sebagai contoh, beberapa pilihan binari mempunyai masa tamat hanya beberapa saat. Oleh itu, mengurangkan kependaman boleh bermakna perbezaan antara menang dan kalah.

Akaun minimum yang rendah

Jadi, kini anda mempunyai strategi kemenangan yang boleh dipercayai dan bersedia untuk mula melabur dengan wang sebenar. Minimum yang rendah adalah pilihan yang tepat untuk anda dan mana-mana pemula lain yang ingin mula melabur wang tunai sebenar. Pelabur yang menggunakan akaun minimum rendah boleh menggunakan dan menikmati keistimewaan perdagangan penuh. Tetapi ini datang dengan tangkapan. Pelabur yang memiliki ini mempunyai baki akaun yang rendah daripada biasa.

Akaun standard untuk pilihan binari biasanya mempunyai baki akaun sekitar $500. Apa-apa sahaja di bawahnya diwakili sebagai akaun minimum rendah. Walaupun, pengkategorian ini mungkin juga bergantung pada broker anda. Ini termasuk Akaun Mikro, Asas atau Pemula.

Oleh kerana risiko yang lebih sedikit, ia juga datang dengan kejatuhan. Anda akan dilucutkan peluang pelaburan yang besar dan keistimewaan lain. Pemegang akaun tidak boleh menggunakan leverage atas sebab mudah bahawa mereka tidak mempunyai dana yang mencukupi. Ia juga boleh menyebabkan keburukan apabila peluang atau pilihan berisiko tinggi dengan jangka masa yang sangat singkat berkembang. 

Walaupun risiko dalam peluang ini tinggi, mereka mendapat ganjaran yang lebih besar. Sebaik sahaja anda meningkatkan akaun anda, semua keistimewaan dan peluang pelaburan ini akan ditambahkan pada himpunan anda.

Akaun dagangan eksotik:

Adakah anda pernah terfikir bahawa anda boleh berdagang mengenai keadaan cuaca di Texas seminggu dari sekarang? Perdagangan eksotik membolehkan anda melakukan perkara yang sama. Dari penentuan harga kepada keadaan cuaca, anda boleh membida apa sahaja.

Perdagangan eksotik membolehkan anda membida jenis pilihan binari ini. Sebagai contoh, anda boleh membida pada keadaan cuaca masa hadapan tempat tertentu atau kadar faedah yang diumumkan oleh Rizab Persekutuan. 

Akaun dagangan eksotik memberi anda akses kepada jenis pilihan yang berbeza, yang terbukti bermanfaat untuk perjalanan pelaburan anda.

Jenis perdagangan eksotik untuk pilihan binari

Senarai jenis pilihan perdagangan yang paling popular diberikan di bawah:

Tinggi rendah

Ia adalah jenis perdagangan pilihan binari yang paling asas. Dalam hal ini, anda melihat aset yang boleh menjadi saham, mata wang, komoditi atau indeks. The platform kemudian bertanya kepada anda soalan: 

“Adakah nilai aset X akan lebih tinggi atau lebih rendah daripada harga semasanya apabila masa Y tamat?”

Anda hanya memilih 'tinggi' atau 'rendah' berdasarkan pendapat anda. Jika anda betul dengan penegasan anda dan aset berdagang tepat pada tahap yang anda contohi apabila masa tamat, anda memenangi bidaan. Kalau tidak, memang rugi.

Dalam keluar

Ia pada asasnya boleh dipanggil sebagai 'Perdagangan Tanpa Sentuhan Berganda.' Anda membayangkan sama ada harga aset akan kekal dalam julat tertentu. Jika harga kekal dalam julat yang ditentukan apabila masa tamat, anda memenangi dagangan dan begitu juga sebaliknya.

tangga 

Perdagangan tangga adalah ciptaan yang lebih baru. Ia boleh menjadi agak rumit untuk melaksanakan dan memperoleh keuntungan daripadanya. Dagangan tangga adalah serupa dengan dagangan tinggi/rendah dan One Touch. Anda masih meramalkan arah mana nilai aset akan pergi dan dalam jangka masa yang mana.

Walaupun, dalam perdagangan tangga, anda memecahkan dagangan kepada bahagian-bahagian, yang membolehkan anda mempunyai sebahagian daripada kemenangan dan kerugian. Ia biasanya dilaksanakan oleh pedagang profesional dan mungkin mengambil sedikit masa untuk anda memperoleh keuntungan daripada jenis ini.

Sentuh/Tanpa Sentuh

Jenis perdagangan bertanyakan soalan mudah kepada anda:

"Adakah aset X ini mencapai titik pencetus Y pada masa tamat tempoh Z?"

Apa yang anda perlu lakukan ialah mencontohi sama ada ia akan menyentuh titik pencetus atau tidak. Ingat bahawa, dalam perdagangan sentuh, semakin jauh titik pencetus dari harga semasa, semakin tinggi pembayaran. Ia adalah bertentangan dengan no-touch. Oleh itu, jika dakwaan anda betul, anda memenangi perdagangan. Jika tidak, anda akan kehilangan pelaburan anda.

Akaun profesional

Seperti namanya, akaun ini biasanya ditujukan untuk pedagang yang canggih. Akaun ini mempunyai risiko paling tinggi daripada mana-mana jenis akaun yang dibincangkan. Pelabur ini mempunyai baki akaun purata yang tinggi dan mempunyai berbilang dagangan berlaku serentak.

Peniaga profesional cuba menggunakan pilihan binari ini sebagai lindung nilai terhadap satu sama lain. Jika strategi ini digunakan dengan cekap, ia boleh memberikan pulangan yang tinggi, tetapi penyalahgunaan boleh menyebabkan kerugian yang besar.

Ia membenarkan pengguna mempunyai tahap leverage tertinggi.

Akaun pengganda berleveraj

Seperti yang telah disebutkan, akaun berleveraj membolehkan peniaga melabur secara eksponen lebih daripada baki akaun sedia ada. Walaupun, jika pelabur kehilangan perdagangan, mereka boleh kehilangan lebih daripada nilai akaun mereka dan akhirnya berhutang wang kepada broker dalam senario ini.

Akaun ini membolehkan pelabur profesional mengakses rangkaian penuh perdagangan. Bergantung pada gaya dagangan mereka, mereka boleh mengambil bahagian dalam perdagangan frekuensi tinggi atau meletakkan pertaruhan pada mana-mana aset eksotik. Broker tertentu membantu pemegang akaun profesional dengan menyediakan bantuan yang diperibadikan. Ia mungkin termasuk concierge dan akses kepada bahan pendidikan proprietari.

Kesimpulan: Buka akaun Binary Options adalah mudah dan pantas

Bergantung pada broker yang anda daftar, Binary Options pendaftaran mungkin mengambil masa dari beberapa jam hingga beberapa hari.

Adalah penting untuk anda ambil perhatian bahawa jika broker tidak memerlukan pengesahan identiti dengan cara tertentu, ini tidak bermakna broker tersebut kurang dipercayai. Kebanyakan broker Pilihan Perduaan boleh dipercayai, dan peluang anda untuk mendaftar dengan broker yang tidak senonoh adalah sangat rendah.

Sekarang anda tahu bagaimana untuk melengkapkan pendaftaran pilihan binari, anda boleh menyelesaikan proses pendaftaran dengan cepat dan mula berdagang.

➨ Daftar dengan broker binari terbaik Pocket Option sekarang!

(Amaran risiko: Modal anda boleh berisiko)

Soalan lazim tentang akaun Binary Options:

Apakah keputusan yang mungkin untuk meletakkan a Perdagangan Binary Options?

Jika prognosis anda tentang arah pergerakan harga adalah betul, keuntungan yang ditetapkan akan dikreditkan ke akaun anda.
Jika pilihan tamat tempoh dan prognosis anda salah semasa tamat tempoh, anda akan kehilangan jumlah yang anda laburkan.
Jika tiada perubahan dalam harga, anda akan menerima jumlah yang anda laburkan semula. 
Kerugian anda terhad kepada saiz nilai aset.

Adakah saya perlu membiayai akaun dagangan saya semasa pendaftaran?

Anda perlu membiayai akaun anda dengan sekurang-kurangnya deposit minimum. Deposit minimum berbeza dari pembrokeran ke pembrokeran. Ia biasanya $50 atau kurang, tetapi sesetengah broker mempunyai keperluan deposit minimum yang lebih tinggi. 

Bolehkah saya berdagang Pilihan Perduaan daripada telefon saya?

Jika broker yang anda daftar dengan mempunyai aplikasi yang tersedia di Google Play Store atau App Store, anda akan dapat berdagang binari pada telefon anda tanpa banyak kerumitan. Kebanyakan broker mempunyai tapak web mesra mudah alih, jadi anda sepatutnya boleh berdagang pada telefon anda dengan melawati tapak pada penyemak imbas anda jika apl tidak tersedia.

Bolehkah saya menutup akaun Binary Trading saya nanti?

Ya, adalah mudah untuk memadamkan akaun anda daripada platform dagangan. Kebanyakan platform dagangan mempunyai pilihan "Padam Akaun" pada halaman mereka. Walau bagaimanapun, sesetengah pihak memerlukan anda menghubungi pasukan sokongan pelanggan untuk memadamkan akaun anda.

Berapa banyak wang akaun demo ada?

Biasanya, akaun demo disertakan dengan 10,000 unit mata wang pilihan anda. Walau bagaimanapun, dana "standard" dalam akaun demo berbeza dari platform ke platform. 

Mengenai Pengarang

Percival Knight
Saya telah menjadi peniaga Binary Options yang berpengalaman selama lebih daripada sepuluh tahun. Terutamanya, saya berdagang 60 saat pada kadar hit yang sangat tinggi. Strategi kegemaran saya ialah dengan menggunakan candlestick dan fake-breakouts

Tulis komen