Apakah Jurnal Dagangan Pilihan Perduaan? – Bagaimana untuk memulakan

Adakah anda tertanya-tanya bagaimana untuk menjadi peniaga binari yang lebih baik? Jawapannya mudah: Mulakan jurnal dagangan untuk memantau kemajuan dagangan anda. Dari semasa ke semasa, pedagang perlu mengemas kini set kemahiran mereka untuk meningkatkan kejayaan dagangan mereka. Di samping itu, mengambil tanggungjawab untuk membuat keputusan perdagangan yang betul pada masa yang tepat meningkatkan kadar kejayaan pedagang.

Buat jurnal perdagangan

Mengekalkan jurnal perdagangan boleh menjadi cara terbaik untuk menjejaki perkara yang anda sedang belajar dalam perdagangan Binari dan bagaimana anda merancang untuk melaksanakannya pada masa hadapan. Dengan cara ini, anda boleh melalui jurnal anda untuk mengingati teknik dagangan lama yang menguntungkan ketika itu. Untuk menerangkan dengan lebih baik, berikut adalah semua yang anda perlu tahu tentang memulakan jurnal perdagangan pilihan binari.

Tutorial langkah demi langkah untuk mencipta Jurnal Perdagangan Binari:

Seorang peniaga menggunakan banyak alat dan teknik untuk meningkatkan hasil dagangan, antaranya jurnal dagangan adalah satu kemestian. Ia tidak lain hanyalah a pengumpulan semua urus niaga dagangan pedagang dari masa lalu. Terima kasih kepada keberkesanannya, seorang peniaga boleh mencatat butiran penting tentang tindakannya sebelum ini untuk mengenali titik kuat dan kelemahannya. 

Jurnal dagangan boleh sama ada diari fizikal atau fail MS Excel atau Word digital. Tidak kira jenis jurnal perdagangan yang anda miliki, tetapi ia mestilah mengikut keutamaan anda dan mengandungi semua dagangan masa lalu anda.

Pada masa kini, kebanyakan peniaga mengekalkan fail jurnal digital kerana ia mudah dibuat dan mudah untuk diedit dari mana-mana dan bila-bila masa. Sekarang, mari belajar bagaimana untuk memulakan jurnal perdagangan pilihan binari!

Langkah 1: Mencipta kandungan

Mencipta kandungan jurnal dagangan anda adalah langkah yang paling penting. Fikirkan jurnal dagangan sebagai ruang kosong di mana anda boleh menulis apa sahaja yang terlintas di fikiran anda semasa berdagang. Dari menulis nama semua instrumen kewangan kepada semua menggunakan strategi perdagangan, jurnal dagangan mesti mengandungi semua maklumat yang diperlukan berkaitan dengan aktiviti perdagangan masa lalu dan semasa anda.

Kini, anda perlu memasukkan setiap butiran transaksi yang telah anda buat pada masa lalu, bersama-sama dengan maklumat berikut:

  • Apakah jenis transaksi itu?
  • Bilakah dan bagaimana perdagangan berakhir?
  • Mengapa anda memutuskan untuk membuka jawatan sedemikian?
  • Apakah alat dan teknik yang anda gunakan?
  • Apakah pendapat anda sebelum memuktamadkan keputusan?

Jangan lupa untuk menyatakan jumlah yang dilaburkan dan masa tamat tempoh, bersama-sama dengan arah perdagangan. Anda boleh menggunakan penunjuk dalam kandungan jurnal anda untuk menyerlahkan strategi kemenangan terbaik yang telah membantu anda membuat keuntungan yang luar biasa daripada perdagangan pilihan binari anda sebelum ini. Selain itu, anda boleh mengambil nota tentang faktor lembut yang anda dapati membantu pada saat-saat perdagangan. 

Anda boleh mengkategorikan kandungan jurnal anda sebagai "urus niaga dagangan terbaik" dan "urus niaga dagangan paling teruk." Mengkategorikan kandungan jurnal dagangan anda akan membantu anda memahami di mana silap anda dan bagaimana anda boleh membetulkannya.

Anda kemudiannya boleh menyesuaikan strategi dan teknik baharu mengikut keperluan anda untuk meningkatkan hasil dagangan binari anda. 

Kini, tiba masanya untuk menyesuaikan kandungan.

Broker binari terbaik:
(Amaran risiko: Dagangan adalah berisiko)

Pocket Option - Berdagang dengan keuntungan yang tinggi

123455.0/5

Pocket Option - Berdagang dengan keuntungan yang tinggi

  • Menerima pelanggan antarabangsa
  • Bayaran tinggi 95%+
  • Platform profesional
  • Deposit cepat
  • Perdagangan Sosial
  • Bonus percuma
(Amaran risiko: Dagangan adalah berisiko)

Langkah 2: Sesuaikan jurnal mengikut keutamaan anda

Keperluan paling penting untuk mencipta jurnal perdagangan binari yang cemerlang ialah pemahaman yang tepat tentang perkara yang anda perlukan. Apabila anda tahu perkara yang anda perlu sertakan, mencipta jurnal perdagangan pilihan binari menjadi lebih mudah dan mudah untuk anda. Kini, tiba masanya untuk membina jurnal dagangan anda mengikut citarasa anda!

Simpan kepala anda dalam permainan
  • Pertimbangkan keadaan fikiran anda: Kebanyakan peniaga membuat keputusan terbaik mereka dalam bentuk fikiran tertentu yang mereka hanya tahu. Jadi, tidak ada orang lain kecuali anda yang benar-benar dapat memahami keadaan fikiran anda.

Anda hanya tahu bagaimana otak anda beroperasi dalam keadaan paling tertekan dan bagaimana otak anda mencapai keputusan pada masa paling kritikal. Jadi, cuba fokus pada fikiran anda dan fahami bagaimana otak anda berfungsi semasa membuat keputusan perdagangan.

Perkara penting ialah mencari masa yang sesuai untuk berdagang. Kemudian, jika anda boleh menganalisis keadaan fikiran anda dengan baik, anda akan membina jurnal dagangan yang lebih baik.

  • Serlahkan kerugian anda: Sesungguhnya, berdagang wang anda boleh lebih berisiko kadang-kadang. Jadi semasa anda membina jurnal perdagangan binari anda, pastikan anda menekankan kerugian dagangan anda. Sertakan setiap jenis gaya perdagangan yang anda telah cuba sebelum ini.

Sebaik sahaja anda mula belajar daripada kesilapan anda sebelum ini, anda akan mendapati gaya dagangan anda yang unik. Jadi, jangan takut semasa memilih gaya perdagangan berisiko sebagai pemula. Sebaliknya, anggap ia sebagai peluang pembelajaran dan masukkan semua yang anda pelajari daripadanya dalam jurnal dagangan.

Bekerja pada strategi kemenangan
  • Bina strategi kemenangan yang lebih baik: Ia sering dilihat bahawa ramai peniaga gagal apabila mereka hanya fokus untuk menang besar. Dua pendekatan utama perdagangan pilihan binari ialah:

1. Untuk memenangi peratusan dagangan yang tinggi sekali.

2. Untuk membuat wang sedikit demi sedikit dengan setiap perdagangan yang menang. 

Sementara yang lain menumpukan pada memaksimumkan keuntungan mereka, anda perlu meningkatkan bilangan dagangan anda yang menang. Tidak kira sama ada anda menang kurang atau besar. Apa yang penting anda terus menang dan bukannya kalah. Semakin tinggi peratusan kemenangan anda, semakin baik strategi kemenangan anda. Gunakan jurnal perdagangan pilihan binari untuk memantau pertumbuhan anda supaya anda boleh meningkatkan gaya dagangan anda.

➨ Daftar dengan broker binari terbaik Pocket Option sekarang!

(Amaran risiko: Modal anda boleh berisiko)

Langkah 3: Susun jurnal untuk pemahaman yang lebih baik

Pertimbangkan jurnal perdagangan sebagai diari anda, yang anda hanya faham dan bukan orang lain. Daripada menjadikan jurnal kelihatan seperti buku yang tegar, gunakan bentuk pendek dan bahasa mudah untuk memahaminya dengan lebih baik. Jangan terus menulis ayat panjang yang sukar dibaca pada halaman jurnal. Sebaliknya, cuba gaya berikut:

  • Gunakan format jadual untuk memasukkan entri dagangan harian anda.
  • Gunakan nombor siri atau buletin untuk memastikan transaksi dalam siri.
  • Tukar warna teks mengikut citarasa anda.
  • Serlahkan nota penting di antaranya supaya mudah dicari.
  • Buat borang pendek dan masukkannya ke dalam kandungan jurnal anda.

Sesetengah peniaga tidak mengambil langkah ini dengan serius dan terlepas beberapa perkara yang dinyatakan di atas. Akibatnya, jurnal tersebut menjadi sukar dibaca oleh mereka. Anda boleh mengelakkan situasi sedemikian hanya dengan membangunkan kandungan jurnal dengan penuh perhatian.

Mula membina jurnal anda dengan teliti dari awal dengan mana-mana maklumat yang anda rasa menarik. Kemudian, perlahan-lahan, teruskan memasukkan sorotan pembelajaran biasa anda sebagai entri baharu dan lihat bagaimana ia berlaku. Lama kelamaan, anda akan mendapati jurnal perdagangan pilihan binari sangat membantu!

Sebab utama untuk mempunyai jurnal perdagangan binari:

Sekarang anda tahu cara mencipta jurnal perdagangan pilihan binari yang sempurna untuk diri sendiri, tiba masanya untuk memahami mengapa perlu mempunyai jurnal. Jadi inilah sebab utama untuk mempunyai jurnal perdagangan.

#1 Anda memerlukan jurnal dagangan untuk terus memperoleh wang

Seperti setiap peniaga, anda perlu bermula di suatu tempat, yang sememangnya sukar. Sebaik sahaja anda mula berdagang, pertimbangkan jurnal sebagai penulisan diari biasa anda. Teruskan mencatat nota pendek setiap hari dalam jurnal. Perlahan-lahan, anda akan memahami bagaimana jurnal membantu anda untuk:

  • Fahami peratusan kemenangan anda
  • Temui strategi kemenangan yang lebih baik
  • Kuasai trend dagangan binari terkini
Dapatkan wang dan masukkan ke dalam dompet

Apabila jurnal dagangan anda menunjukkan bahawa anda telah menang dengan ketara kurang daripada bulan lepas, maka sudah tiba masanya untuk menganalisis di mana teknik anda silap. Mula-mula, semak cara anda melabur wang anda pada bulan sebelumnya dan bandingkan dengan gaya dagangan semasa anda.

Anda mungkin akan menemui kesilapan yang anda lakukan baru-baru ini. Oleh itu, jurnal perdagangan membantu anda memahami strategi perdagangan yang sesuai dengan jenis persekitaran pasaran. Akibatnya, anda terus memperoleh pendapatan melalui perdagangan pilihan binari yang berjaya.

Broker binari terbaik:
(Amaran risiko: Dagangan adalah berisiko)

Pocket Option - Berdagang dengan keuntungan yang tinggi

123455.0/5

Pocket Option - Berdagang dengan keuntungan yang tinggi

  • Menerima pelanggan antarabangsa
  • Bayaran tinggi 95%+
  • Platform profesional
  • Deposit cepat
  • Perdagangan Sosial
  • Bonus percuma
(Amaran risiko: Dagangan adalah berisiko)

#2 Jurnal dagangan membantu Anda memantau pedagang lain

Dalam dunia perdagangan, tiada penghujung untuk belajar. Setiap hari trend perdagangan binari baru menetapkan rekod baru. Walaupun seseorang menang besar, orang lain menghadapi kerugian besar. Walau bagaimanapun, jika anda ingin kekal di pihak yang menang, anda perlu mengkaji apa yang orang lain lakukan.

Cara terbaik untuk berbuat demikian ialah dengan mengekalkan jurnal perdagangan. Ia akan membantu anda menganalisis gaya dagangan terkini pedagang lain. Anda boleh meneliti sebab di sebalik kerugian pemain lain dan belajar bagaimana untuk mengatasi risiko tersebut dalam perdagangan masa hadapan.

Lebih banyak awak kaji kesilapan binari orang lain, semakin banyak anda belajar tentang pilihan binari terkini memenangi trend.

Kesimpulan: Jurnal perdagangan adalah alat yang cekap

Jurnal perdagangan adalah yang berkuasa dan alat yang cekap untuk peniaga binari moden yang bertujuan untuk menjadi peniaga yang lebih baik. Jurnal membantu pedagang memahami bahagian rumit strategi perdagangan, tetapi ia juga membantu pedagang memahami perkara yang salah apabila mereka kalah.

Sebelum terlambat, setiap pedagang harus mula mencipta jurnal perdagangan bersama dengan strategi perdagangan yang menjana wang. Jurnal dagangan yang baik dengan pemahaman yang kukuh tentang diri anda sudah cukup untuk menjadikan anda seorang peniaga pro dengan cepat.

➨ Daftar dengan broker binari terbaik Pocket Option sekarang!

(Amaran risiko: Modal anda boleh berisiko)

Mengenai Pengarang

Percival Knight
Saya telah menjadi peniaga Binary Options yang berpengalaman selama lebih daripada sepuluh tahun. Terutamanya, saya berdagang 60 saat pada kadar hit yang sangat tinggi. Strategi kegemaran saya ialah dengan menggunakan candlestick dan fake-breakouts

Tulis komen