Semua yang anda perlu tahu tentang perdagangan frekuensi tinggi

Apabila bercakap tentang perdagangan, pada masa kini, anda boleh menemui satu bentuk perdagangan yang berbeza di mana anda boleh mendapatkan wang. Sebagai contoh, anda boleh pergi untuk perdagangan saham, perdagangan pilihan binari dan banyak lagi. Nah, satu lagi pilihan perdagangan menguntungkan yang boleh anda cuba ialah HFT- Dagangan Frekuensi Tinggi. Ia telah muncul sebagai jenis perdagangan yang digunakan secara meluas dan telah menerima banyak populariti di kalangan pedagang. 

Bercakap tentang perdagangan HFT, ini adalah platform dagangan kewangan automatik dan biasanya digunakan oleh pelabur institusi besar, dana lindung nilai, bank pelaburan dan banyak lagi kegunaan. Bentuk perdagangan ini sangat bergantung pada teknologi. Dagangan Frekuensi Tinggi menggunakan komputer canggih dan berkuasa kerana di sini sejumlah besar pesanan dilakukan pada kelajuan yang sangat tinggi

Menggunakan platform ini, pedagang HFT boleh menjalankan berjuta-juta pesanan dengan mudah tanpa menghadapi sebarang masalah. Selain itu, mereka boleh mengimbas pertukaran yang berbeza serta pasaran dalam beberapa saat. Jadi, dalam pasaran terbuka ini, peniaga boleh menyaksikan kelebihan. 

Menurut pakar, algoritma HFT agak kompleks dan maju. Akibatnya, mereka boleh mengesan perubahan arah aliran pasaran dengan mudah dalam masa beberapa minit. Dengan menganalisis anjakan dalam pasaran kewangan, sistem boleh menghantar sekumpulan besar saham, dan ia akan tersedia pada spread bid-ask. Jadi, anda boleh menikmati Perdagangan Frekuensi Tinggi yang lancar. Tetapi adalah perdagangan frekuensi tinggi menguntungkan? Mengapa anda perlu pergi untuk ini? Mari kita bincangkan perkara ini dengan lebih terperinci.

Meneroka beberapa perkara biasa tentang perdagangan frekuensi tinggi

Jika anda sedang mencari definisi formal bentuk perdagangan ini, maka anda harus ingat bahawa SEC- Suruhanjaya Sekuriti dan Bursa tidak mengeluarkan definisi yang betul mengenai perkara ini. Walau bagaimanapun, pihak berkuasa telah mengaitkan beberapa ciri kepadanya yang perlu anda pertimbangkan. 

  • Ia melibatkan program lanjutan, canggih dan berkelajuan tinggi untuk menghala, melaksanakan atau menjana pesanan perdagangan yang berbeza. 
  • Amalan perdagangan menggunakan data individu yang besar dan perkhidmatan lokasi bersama yang disediakan oleh bursa yang berbeza dan lain-lain untuk merendahkan latensi dan isu rangkaian supaya pedagang boleh menikmati pengalaman perdagangan HFT yang lancar.
  • Jangka masa untuk menubuhkan dan mencairkan jawatan boleh menjadi sangat singkat.  
  • Ia melibatkan amalan menghantar pesanan yang dibatalkan berbeza. 
  • Mengikut peraturan, hari dagangan harus ditutup kepada kedudukan rata. 

Bagi mereka yang tidak mempunyai pengetahuan yang mencukupi tentang perkara ini, perdagangan frekuensi tinggi boleh menjadi sangat sukar. kenapa? Seperti yang dibincangkan di atas, jenis perdagangan sedemikian memerlukan infrastruktur dan perisian yang lebih baik. Selain itu, peniaga harus mempunyai pemahaman yang betul tentang pasaran.

Itulah sebabnya pasaran ini secara amnya dikuasai oleh dana lindung nilai serta firma besar. Masih tertanya-tanya Bolehkah sesiapa melakukan perdagangan frekuensi tinggi? Nah, ia bergantung pada tahap pengetahuan dan kemahiran anda. Selain itu, terdapat beberapa faktor lain yang perlu dipertimbangkan. Sila lihat bahagian yang disenaraikan di bawah. 

Broker binari terbaik:
(Amaran risiko: Dagangan adalah berisiko)

Pocket Option - Berdagang dengan keuntungan yang tinggi

123455.0/5

Pocket Option - Berdagang dengan keuntungan yang tinggi

  • Menerima pelanggan antarabangsa
  • Bayaran tinggi 95%+
  • Platform profesional
  • Deposit cepat
  • Perdagangan Sosial
  • Bonus percuma
(Amaran risiko: Dagangan adalah berisiko)

Adakah dagangan frekuensi tinggi menguntungkan?        

Sesetengah orang akan mengatakan ia sangat menguntungkan kerana anda boleh memperoleh jumlah keuntungan yang lumayan dalam beberapa saat. Tetapi ada juga yang mengatakan ia sangat berisiko, dan jika berlaku masalah atau anda gagal mengurusnya dengan betul, anda boleh kehilangan semua wang anda yang dilaburkan. 

Jika HFT bergantung pada kependaman yang rendah, maka itu semua tentang kelajuan. Sebagai peniaga, anda perlu menawarkan kecairan pada mulanya atau pada tahap tertentu untuk membuat beberapa keuntungan. Nah, jika anda mungkin mengalami sebarang kelewatan, maka anda mungkin kehilangan sekitar 80 peratus daripada jumlah kelebihan. Dalam kes ketiga, maka anda akan kehilangan lebih banyak. Perkara itu ialah ia adalah a permainan jumlah sifar. Teknologi berkembang pesat, dan persaingan kini semakin sengit. Dan pemenang hanya boleh seorang. Perdagangan jenis ini agak mahal, dan margin juga sangat rendah. 

Sekarang bercakap tentang sisi positif, dengan Dagangan Frekuensi Tinggi, anda boleh memperoleh lebih banyak keuntungan dengan cepat. Menurut pakar, seseorang boleh menguasai pasaran bernilai trilion dolar hanya dengan menggunakan seratus juta atau kurang. Kos leverage sangat kurang dan berbanding dengan faktor keuntungan, anda mungkin mendapati risikonya rendah. 

Secara umumnya, mereka yang boleh melaksanakan dagangan dengan lebih pantas boleh menjadi lebih menguntungkan berbanding pedagang HFT yang melaksanakan dagangan dengan perlahan. Selain daripada kelajuan, nisbah pesanan untuk berdagang dan kadar pusing ganti juga akan memainkan peranan yang hebat di sini. Jadi, adakah dagangan frekuensi tinggi menguntungkan? Jawapannya akan berbeza-beza antara seorang dengan yang lain. 

Sejauh manakah kebiasaan perdagangan frekuensi tinggi?

Tertanya-tanya Sejauh manakah kebiasaan perdagangan frekuensi tinggi? Nah, memandangkan semua berita dan laporan terkini, boleh dikatakan bahawa perdagangan ini sangat biasa. Sebab utama di sebalik ini ialah perdagangan bergantung pada teknologi dan data. Mereka boleh bertindak balas dengan lebih cepat kerana mereka biasanya menggunakan algoritma dan perdagangan automatik yang membolehkan mereka mengkaji pasaran dan melaksanakannya dalam beberapa saat.

Ia bermula pada tahun 2000-an, dan selepas itu, ia menyaksikan populariti besar-besaran. Boleh dikatakan pada masa ini, ia mewakili lebih 40 peratus daripada jumlah keseluruhan volum dagangan dalam pasaran ekuiti Amerika Syarikat. Dalam kes pasaran Eropah, bahagian antara 24 peratus hingga 43 peratus. Jadi, ini semakin popular. Selain itu, format dagangan dikawal dengan betul.

Peraturan perdagangan frekuensi tinggi

Ini mempunyai beberapa peraturan pentadbir yang terkenal daripada pengawal selia yang berbeza. Sebagai contoh:

  • ESMA

MiFID II- Pasaran dalam Instrumen Kewangan Arahan II daripada ESMA telah menjadikannya lebih jelas dan lebih telus untuk memahami pasaran ini. Sebagai contoh, semua pelabur mempunyai pengecualian tertentu, dan semua aktiviti harus dibenarkan dengan betul oleh pihak berkuasa kewangan. Sebaliknya, setiap pelabur harus menyimpan rekod jujukan masa bagi dagangan, algoritma dan sistem selama sekitar lima tahun. Jadi, ini akan menghalang penggunaan pasaran secara haram. 

  • FINRA

Pasaran kewangan di Amerika Syarikat dikawal oleh FINRA– Pihak Berkuasa Kawal Selia Industri Kewangan. Ia juga mengeluarkan beberapa peraturan untuk perdagangan ini. Dan peraturan baharu telah mengehadkan cara firma mereka menjalankan urus niaga, mengurangkan peluang untuk pengaruh tidak wajar, petikan rekaan, penipuan dan banyak lagi

Pengawal selia telah mewajibkan firma untuk menguji pasaran sebelum melaksanakan sebarang tawaran, dan mereka semua harus mengikut piawaian pengurusan risiko. 

Ini telah mewujudkan faktor kepercayaan yang diperlukan oleh orang ramai untuk memasuki pasaran ini. Disokong oleh teknologi terkini serta peraturan dan peraturan yang lebih baik, pasaran ini kini semakin biasa dalam pasaran kewangan global. 

Bolehkah sesiapa melakukan perdagangan frekuensi tinggi?   

Salah satu soalan yang paling biasa di kalangan pedagang HFT ialah, Bolehkah sesiapa melakukan perdagangan frekuensi tinggi? Bentuk perdagangan ini tidak sesuai untuk orang yang tidak suka mengambil risiko. Jika anda bersedia untuk mengambil risiko dan memahami perkara yang boleh berlaku jika berlaku masalah, maka HFT adalah untuk anda. Walau bagaimanapun, anda boleh membuat peluang anda untuk bermain dengan baik dalam bentuk perdagangan ini dengan menggunakan strategi yang betul. Untuk membantu anda dengan ini, kami telah menyenaraikan beberapa strategi utama untuk anda. 

➨ Daftar dengan broker binari terbaik Pocket Option sekarang!

(Amaran risiko: Modal anda boleh berisiko)

#1 Strategi ramalan aliran pesanan

Di sini anda akan meramalkan pesanan pemain utama dengan cara yang berbeza. Selepas itu, anda boleh berdagang kedudukan lebih tinggi sedikit daripada itu untuk mendapat keuntungan. 

#2 Strategi pelaksanaan

Strategi ini akan membantu peniaga untuk melaksanakan pesanan besar daripada pemain institusi utama yang berbeza tanpa menimbulkan kesan harga yang besar. Ini boleh termasuk: 

  • Strategi harga purata berwajaran volum: Menggunakan ini, anda boleh melaksanakan pesanan besar pada harga purata yang menguntungkan. Nisbah nilai dagangan mungkin berbeza-beza. 
  • Strategi harga purata berwajaran masa: Pedagang menggunakan ini untuk membeli dan menjual blok saham besar tanpa menjejaskan harga dagangan. 
Strategi Harga-Tindakan

#3 Strategi penyediaan kecairan

Pedagang perlu menetapkan sebut harga yang betul, dan kemudian mereka harus mengemas kini secara berterusan berdasarkan pembatalan atau penyerahan peniaga lain. Bentuk pengemaskinian berterusan sebut harga dagangan sedemikian boleh dilakukan dengan mengambil kira model perdagangan yang diikuti oleh Market-Maker.. Di bawah proses ini, pembuat pasaran menyerahkan dan membatalkan pesanan besar-besaran untuk setiap transaksi.

#4 Strategi automatik

The Arbitraj strategi menangkap sejumlah kecil keuntungan apabila terdapat hasil perbezaan harga yang besar antara instrumen. Menurut pakar, arbitraj Indeks dianggap sebagai contoh yang ideal. Pergerakan harga antara niaga hadapan S&P 500 serta SPY sepatutnya bergerak selari. 

Jika pergerakan harga berbeza-beza, maka penimbang tara indeks perdagangan akan cuba menangkap keuntungan secepat mungkin, menggunakan strategi khusus. Untuk melaksanakan ini dengan betul, anda perlu menumpukan pada pelaksanaan pantas untuk memaksimumkan keuntungan mereka dengan cepat.

Pertimbangkan semua perkara ini, dan anda boleh berdagang dengan selamat dalam jenis perdagangan ini. Dan anda boleh membuat keuntungan daripadanya. 

Adakah perdagangan frekuensi tinggi adil?      

Untuk memahami perkara ini, anda harus fokus pada dua perkara utama. Ini adalah: 

  • Adakah Ia menjejaskan pasaran kewangan?

Memandangkan kebanyakan perdagangan menggunakan sistem komputer, orang mungkin berfikir bahawa mudah bagi mereka untuk melihat amalan yang dilakukan oleh peniaga. Hnamun, sesetengah syarikat boleh memalsukan aktiviti perdagangan, dan kerana ia melibatkan sejumlah besar data, ia akan menjadikannya mencabar untuk mendapatkan gambaran yang jelas. Anda boleh mengambil contoh kejadian yang berlaku pada tahun 2010. 

turun naik carta pixabay

Semua indeks utama naik sekitar 6 peratus dalam beberapa minit tetapi kemudian melantun dengan cepat. Beberapa saham syarikat telah didagangkan pada harga 60 peratus lebih daripada nilai sebenar mereka. Walau bagaimanapun, untuk menangani situasi yang tidak diingini itu, SEC - Suruhanjaya Bursa Keselamatan menggunakan pemutus litar yang membawa peraturan untuk menjeda pedagang bagi pergerakan saham tertentu ke bawah atau naik sebanyak 10 peratus. Jadi, kini anda boleh menyaksikan amalan perdagangan adil di pasaran. 

  • Adakah Ia menjejaskan pelabur runcit?

Salah satu perkara terpenting yang setiap peniaga harus tahu tentang Dagangan Frekuensi Tinggi ialah bagaimana ia boleh mempengaruhi pelabur runcit. Walau bagaimanapun, tiada apa yang perlu dibimbangkan kerana pasaran mengikuti 100 peratus ketelusan, dan seseorang boleh melihat urus niaga dalam masa nyata. 

Jadi, tidak salah dengan Perdagangan Frekuensi Tinggidan anda harus memilih untuk mencuba perdagangan ini tetapi pastikan anda mempunyai pemahaman yang betul tentang ini. 

Adakah perdagangan frekuensi tinggi akan diharamkan?   

Seperti beberapa kajian, Perdagangan HFT dianggap sebagai aktiviti kontroversi. Selain itu, anda mungkin tidak mendapati ia begitu popular di kalangan sarjana, pengawal selia dan profesional kewangan berbanding jenis perdagangan lain. Kebanyakan peniaga tidak lebih suka menyimpan portfolio semalaman. Mereka menubuhkan pegangan untuk tempoh masa yang terhad sebelum mereka boleh mencairkan jawatan itu. 

Walaupun HFT jauh lebih berisiko daripada bentuk perdagangan lain, tidak ada undang-undang atau peraturan yang mengatakan tentang larangan perdagangan HFT. Jadi, anda boleh pergi untuk perdagangan sedemikian tanpa sebarang kebimbangan. Tetapi adalah lebih baik untuk anda memahami kebaikan dan keburukannya supaya anda boleh memutuskan sama ada anda perlu memilih ini atau tidak. 

Kebaikan perdagangan frekuensi tinggi

Untuk mencapai kejayaan dalam arbitraj, mereka perlu jauh lebih pantas daripada yang lain, dan itulah sebab utama di sebalik peningkatan kelajuan. Nah, terdapat pelbagai faedah yang boleh ditawarkan oleh bentuk perdagangan ini kepada peniaga individu dan institusi. Walau bagaimanapun, beberapa faedah utama adalah:

  • Ia menawarkan dagangan yang besar

Manfaat utama memilih perdagangan HFT adalah bahawa bentuk perdagangan sedemikian membolehkan pelabur berurusan dengan kedudukan yang besar. Di bawah bentuk perdagangan ini, anda boleh membahagikan pesanan dagangan anda kepada bahagian kecil. Dan perkara terbaik adalah, kerana anda akan membuat perdagangan kecil, ia akan memberi kesan yang lebih kecil pada kos. Akibatnya, kesan pasaran dan kos transaksi akan turun. 

analisis carta unsplash
  • Kecairan yang lebih baik

Tidak dinafikan bahawa bahagian perdagangan frekuensi tinggi adalah agak besar. Sebaliknya, algoritma HFT mencipta bahagian kecairan yang ketara dengan menggunakan kaedah pembuatan pasaran pasif. Strategi sedemikian boleh mengurangkan penyebaran harga jual dan belian. Tambahan pula, ia juga meningkatkan kedalaman pasaran sekunder. Faktor sebegini agak penting bagi bakal pelabur apabila terdapat kadar mudah tunai yang lebih baik; ia akan membuatkan mereka berasa sangat yakin semasa berdagang lebih banyak. 

  • Kemeruapan dan penilaian harga

HFT memerlukan tahap turun naik yang baik untuk mendapatkan pulangan yang lebih baik. Bentuk perdagangan ini merendahkan sisihan aset daripada mediumnya. Dan untuk pelabur jangka panjang, ini boleh menjadi sangat menarik. kenapa? Bagi mereka, ini akan mengurangkan risiko membeli aset pada harga yang salah. Selain itu, kecekapan pasaran akan berkembang dengan harga yang lebih adil dan penilaian yang lebih pantas dicipta oleh HFT. Walau bagaimanapun, anda harus ingat bahawa pelabur tidak rasional mungkin berurusan dengan penalti jika mereka memilih bentuk perdagangan ini. 

Ia menggalakkan pasaran yang kompetitif dan terbuka

Penggunaan teknologi canggih membolehkan pemain kecil bersaing dengan bank besar yang berbeza dengan yakin. Malah, lebih mudah bagi semua pemain yang lebih kecil untuk memasuki pasaran yang sedang berkembang ini. 

  • Ia akan membawa peluang baru dan kaedah baru

Ia telah dilihat bahawa maju Algoritma HFT telah membolehkan peniaga meneroka strategi yang berbeza. Sesetengah pakar berpendapat bahawa jenis variasi sedemikian boleh menawarkan kemampanan yang diingini dan fleksibiliti kepada pasaran. Sebaliknya, ia boleh menawarkan respons masa nyata tentang perubahan dalam pasaran. 

➨ Daftar dengan broker binari terbaik Pocket Option sekarang!

(Amaran risiko: Modal anda boleh berisiko)

Keburukan perdagangan frekuensi tinggi 

Anda mungkin menemui beberapa orang yang tidak bersetuju dengan faedah yang ditawarkan oleh perdagangan. Mereka berkata ini boleh membawa malapetaka kepada sistem kewangan global. Nah, pasaran belum lagi menyaksikan situasi sedemikian, tetapi anda harus tahu tentang beberapa keburukan HFT. 

  • Mudah tunai palsu dan manipulasi pasaran

Nah, infrastruktur termaju bursa saham membolehkan pelbagai jenis strategi dagangan untuk mendapatkan wang. Bidang ini termasuk menjalankan pesanan perdagangan yang besar melalui pelabur institusi. HFT, kerana ia termasuk teknologi canggih dan sistem pengkomputeran, boleh menjejaki pesanan tersebut dengan mudah. Selepas itu, mereka cuba menyerap kecairan. Akibatnya, mereka akan terpaksa menutup kedudukan kepada pelabur besar. Jadi, bagi pelabur institusi, kosnya boleh lebih. 

gambaran keseluruhan perbelanjaan unsplash

Sebaliknya, kadangkala, orang mungkin menghadapi penipuan. Apabila peniaga mendapat beberapa saham, mereka boleh cuba meningkatkan kos dengan membuat pesanan pembelian. Dan mereka melakukan itu untuk menarik pembeli lain untuk menjual saham tersebut pada harga yang lebih tinggi daripada yang mereka beli pada kadar yang lebih rendah.

  • Kos penyelenggaraan boleh lebih

Bolehkah sesiapa melakukan perdagangan frekuensi tinggi? Algoritma HFT memerlukan kuasa pemprosesan yang lebih baik. Untuk memastikannya lancar, pertukaran yang terlibat dalam perkara ini perlu sentiasa mengemas kini kabel, peralatan dan struktur kerja mereka. Jadi, jika anda tidak mempunyai bajet yang mencukupi untuk semua perkara ini, maka HFT bukan untuk anda. 

Kebanyakan peniaga bertanya, adakah dagangan frekuensi tinggi menguntungkan? Jawapannya boleh ya atau tidak. Dengan masa, prosedur perdagangan dan pasaran ekuiti berubah dengan cepat. Dan perubahan yang paling ketara ialah urus niaga kelajuan. Walau bagaimanapun, ini juga telah meningkatkan tahap risiko dalam pasaran. Jadi, adalah dinasihatkan untuk menganalisis profil risiko anda terlebih dahulu. Sesetengah pakar telah mencadangkan bahawa perdagangan ini adalah contoh ideal bagi transformasi pesat pasaran kewangan global. 

➨ Daftar dengan broker binari terbaik Pocket Option sekarang!

(Amaran risiko: Modal anda boleh berisiko)

Kesimpulan: Manfaat perdagangan HFT

Baiklah, pertimbangkan semua maklumat yang dibincangkan di sini, boleh dikatakan jenis perdagangan ini dan akibatnya hangat diperkatakan dan tidak jelas. Walaupun terdapat beberapa keburukan, ia menawarkan beberapa kelebihan yang menakjubkan kepada peniaga. Tidak syak lagi bahawa ia telah membawa beberapa realiti baharu untuk pengawal selia, pasaran dan pedagang. Jika anda bersedia untuk membuat pelaburan yang mencukupi, anda boleh menikmati pulangan yang besar. Dan jika anda melihat pada senario semasa, anda akan mendapati bahawa bentuk perdagangan ini kini semakin popular di kalangan pelabur runcit. 

Sebaliknya, Dagangan HFT sebahagian besarnya bergantung kepada teknologi. Ia adalah satu jenis perdagangan algo. Memproses melalui nod yang berbeza, dengan berbilang output dan input, sejajar dengan pengkomputeran selari adalah satu lagi faktor penting yang boleh memainkan peranan utama dalam penggunaan data besar. Memandangkan ia melibatkan banyak transaksi, sistem perlu menganalisis banyak data yang berkaitan dengan pasaran atau syarikat untuk mengenal pasti tawaran yang tidak baik atau tawaran yang baik. Selain itu, teknologi AI yang berkembang juga menyokong ini. Jadi, boleh dikatakan bahawa Dagangan Frekuensi Tinggi berada di sini untuk kekal dalam tempoh masa yang lama, dan anda boleh mencubanya. Tetapi sebelum mula menggunakannya, fahami pasaran ini dan tingkatkan pengetahuan dan kemahiran anda untuk perdagangan HFT. 

Mengenai Pengarang

Percival Knight
Saya telah menjadi peniaga Binary Options yang berpengalaman selama lebih daripada sepuluh tahun. Terutamanya, saya berdagang 60 saat pada kadar hit yang sangat tinggi. Strategi kegemaran saya ialah dengan menggunakan candlestick dan fake-breakouts

Tulis komen